Lietuvas dzelzceļa kompānija "Lietuvos Geleženkeliai" aizvien ir vienīgā, kas nav parakstījusi "Rail Baltica" līgumu par iepirkumu pārvaldes modeli. Lietuvas Tirdzniecības un komunikāciju ministrija, kā arī uzņēmuma "RB Rail" vadība gan norāda, ka tā ir tikai tehniska lieta, kas dažās dienās būs atrisināta. Vienlaikus amatpersonas apliecināja, ka "Rail Baltica" izmaksas no 3,68 miljardiem eiro ir pieaugušas līdz pieciem miljardiem.
Jau šobrīd 39% no visiem strādājošajiem ir vecāki par 55 gadiem. Pēc 15 gadiem situācija būs vēl skarbāka. Proti, ne tikai samazināsies kopējais darbspējīgo skaits, bet vecāki par 55 gadiem būs gandrīz puse no visiem strādājošajiem. Pirmspensijas vecuma cilvēki veido lielāko mazo algu saņēmēju grupu, un viņu vidū ir arī visvairāk bezdarbnieku - liecina Nodarbinātības valsts aģentūras un Centrālā statistikas biroja dati.
Klātesot Satiksmes ministrijas un nacionālās aviokompānijas “airBaltic” vadībai, Kanādas ražotājs “Bombardier” otrdien, 27.decembrī Rīgā prezentēja CS 300-tās sērijas lidmašīnu, kas tuvākā nākotnē aizvietos novecojušos Boeing 737 lidaparātus “airBaltic” flotē. Lai arī jauno lidaparātu piegādes kavējas, ražotāji mierina, ka problēmu nebūs.
Ķīnas valdības īstenotā viena ceļa un vienas jostas iniciatīva paredz ciešāku sadarbību ne tikai ar saviem Āzijas kaimiņiem, bet arī partneriem Eiropā. Lai sadarbība, it īpaši ekonomikā, būtu sekmīga arī ar Latviju, Pekinā tiek gatavota jaunu speciālistu maiņa. Un arī studenti Latvijā novērtē Ķīnas potenciālu.
Lai gan līdz šim gatavošanās 2014.-2020.gada Eiropas Savienības (ES) fondu apgūšanai ir aizkavējusies, visus pieejamo naudu Latvijai ir izredzes apgūt, un arī uz citu Eiropas valstu fona Latvija neizskatās slikti – šāds viedoklis otrdien, 20.septembrī, izskanēja valdībā, tai izskatot aktuālo pārskatu par ES fondu investīciju ieviešanu. Šobrīd ir jārēķinās pat ar iespēju, ka atsevišķās nozarēs līdzekļi var ieplūst pārāk strauji.
Aviobiznesā vēl neapgūta niša Latvijai ir gaisa satiksme ar Ķīnu! Pēdējos gados augošā Ķīnas ekonomika radījusi lielu sabiedrības turīgo slāni, kurš nu savu naudu vēlas tērēt ārpus valsts robežām. Lai gan tūristu skaits no Ķīnas palielinās arī pie mums, tomēr šeit tas aizvien ir mazs un galvenokārt tāpēc, ka nav ērtas aviosatiksmes. Vienošanos par pirmajiem soļiem šajā virzienā izdevies panākt nesenās ekonomikas ministra Arvila Ašeradena vizītes laikā Ķīnā
Laikā, kad Latvijā arvien vairāk samazinās Krievijas kravu plūsma, tranzīta uzņēmumu asociācijas problēmas risināšanā grib redzēt aktīvāku ne tikai Satiksmes ministrijas, bet arī tās apstiprināto atašeju iesaisti Latvijas ārvalstu vēstniecībās. Par jauno Satiksmes ministrijas atašeju Krievijā apstiprināts Andrejs Filipovs, kurš vēl nesen pamanījās ieņemt vienlaikus trīs amatus valsts iestādēs un kapitālsabiedrībās.
Valdība otrdien, 13.septembrī, ir atbalstījusi Ekonomikas ministrijas (EM) sagatavoto pasākumu plānu elektroenerģijas tirgus pilnveidei, paredzot diferencēt obligātā iepirkuma komponentes (OIK) maksājumus dažādām lietotāju grupām.
Perspektīvs tirgus, kurā Latvijas preces novērtē, bet aizvien līdz galam nepazīst. Tā Latvijas uzņēmumu darbību Ķīnā vērtē Pekinā dzīvojošie latviešu uzņēmēji un ekonomisti. Latvijas ražotāji ir tikai daži no tiem, kuri vēlas gūt ienākumus no augošā Ķīnas vidusslāņa, un par savu produktu šajā tirgū ir jācīnās.
Sociālo tīklu lietotāju kritiku saņem ceļa seguma materiālu daudzveidība Krišjāņa Barona ielas remontdarbos. Pēc kāda publicēta attēla sociālajos tīklos radās diskusija, kurā tika apspriesta daudzveidīgā bruģakmens izvēle, liecina LETA apkopojums. Barona ielas arhitekte Helēna Gūtmane savukārt LTV skaidroja, ka ticis meklēts kompromiss starp vēsturisko un mūsdienīgo.
Pēc Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) padomes lēmuma noraidīt "Latvijas gāzes" lūgumu ierobežot trešo pušu piekļuvi dabasgāzes infrastruktūrai, monopoluzņēmums šo soli sauc par prettiesisku gāzes tirgus atvēršanu pirms noteiktā termiņa un sola šo lēmumu pārsūdzēt.
Brīvais gāzes tirgus, iespējams, nenozīmēs lētākus tarifus patērētājiem – tā, komentējot sākto monopoluzņēmuma “Latvijas gāze” sadales procesu, brīdina uzņēmuma padomes priekšsēdētāja vietnieks Juris Savickis. Ekonomikas ministrija un Sabiedrisko pakalpojumu regulators gan norāda – šādi apgalvojumi ir maldināšana un saistāmi ar atsevišķiem līdzšinējā monopolista akcionāru centieniem aizstāvēt savas intereses.
Vienā no Latvijas galvenajām kokapstrādes eksporta nozarēm – mēbeļu ražošanā – augstas pievienotās vērtības produktu radīšana ir ikdiena. Kaut arī spējam ražot īpaši sarežģītus produktus, tirgū aizvien sevi pozicionējam kā pasūtījumu izpildītājus, tādēļ ieņēmumi par šeit radīto mēbeļu pārdošanu ir vairākkārt zemāki nekā pasūtītājiem, kuri Latvijā radītās mēbeles tirgo ar savu zīmolu.
Koks ar diviem galiem – tā eksperti vērtē valdības ceturtdien, 18.augustā, pieņemto lēmumu par minimālās algas palielināšanu par 10 eiro - līdz 380 eiro mēnesī. Šo soli ekonomisti vērtē nevienprātīgi – izskan versija, ka tas palīdzēs mazināt aplokšņu algu īpatsvaru, kā arī pildīt valsts maku.