Kultūra / Teātris un deja
Ditas Lūriņas «dvīņu māsas» piedzīvojumi monooperā «#DiToo»
Fon Stricka villas dārzā pirmizrādi piedzīvojusi Latvijas Nacionālā teātra aktrises Dita Lūriņas soloizrāde – monoopera “#DiToo”, kam libretu un mūziku sarakstījis Kaspars Rolšteins. Lai arī izrādes libretā izcelts stāsts par galvenās varones dvīņu māsas piedzīvojumiem mazapdzīvotā vietā Kurzemes jūrmalā, izrādes autori atzīst, ka monooperā ietverti daudz dokumentālu faktu un intīmu detaļu.
Ģertrūdes ielas teātrī noslēgusies desmitā – jubilejas sezona
Ar Janas Jacukas solo darba “Baiļu rutīna” pirmizrādi un dalību starptautiskajā tiešsaistes festivālā “Postwest “ Ģertrūdes ielas teātris (ĢIT) noslēdzis savu 10. sezonu. Desmitgadi teātris atzīmēja ne tikai ar festivālu “TOP 10 ĢIT” un vairākām pirmizrādēm, bet arī koncertiem, izstādēm, jauniem sadarbības projektiem, mākslinieku rezidences atklāšanu un pirmajām tiešsaistes izrādēm, informēja teātra pārstāvji.
Dailes teātris un “Kvadrifrons“ kopā iestudē komēdiju «Sidraba šķidrums»
Turpinot teātriem neierasto vasaras sezonu, Dailes teātris ar melnā humora, politnekorektuma un ironijas pilnu skatienu aicina pievērsties pandēmijas ēnā piemirstiem, taču ne mazāk būtiskiem jautājumiem izrādē "Sidraba šķidrums", kas top kopā ar trupu “Kvadrifrons” un pirmizrādi piedzīvos 23. jūlijā, informēja teātra pārstāvji.
Marina Rebeka dzied «distancētā» Verdi «Traviata» iestudējumā Madrides opernamā
Pēc trīs mēnešus ilgas pauzes Covid-19 pandēmijas laikā ar stingriem veselības un drošības pasākumiem “Teatro Real” jeb Karaliskais teātris Madridē 1. jūlijā atvēris durvis skatītājiem. Kā vēsta laikraksts "The Guardian", šis ir pirmais opernams pasaulē, kas atsāk darbu ar iestudējumu, kurā piedalās solisti, koris un orķestris. Džuzepes Verdi operas “Traviata” iestudējuma pirmizrādē uzaicināta dziedāt arī pasaulē atzītākā Violetas lomas izpildītāja – Marina Rebeka.
Latvijas Nacionālajā teātrī top gaismu mākslinieka Oskara Pauliņa sajūtu izstāde
No 14. jūlija Latvijas Nacionālais teātris atsāk uzņemt klātienes apmeklētājus ar gaismu mākslinieka Oskara Pauliņa “Sajūtu izstādi gaisma”. Pirmā teātra klātienes pieredze būs neierasta – izstāde sāksies pie LMT Jaunās zāles ieejas, kur trijos stāvos izvietotas Oskara Pauliņa spilgtāko radošo darbu fotogrāfijas. Turpinājumā apmeklētājiem būs iespēja pieredzēt attēlu, telpu un skaņu īpaši veidotā sajūtu performancē.
Kur velkam robežu starp Austrumiem un Rietumiem? Ar Latvijas dalību tiešsaistē norit teātra festivāls «Postwest»
Šajās dienās – no 24. līdz 26. jūnijam tiešsaistē notiek Berlīnes Folksbīnes (Volksbühne Berlin - vācu: Tautas skatuve) teātra rīkotais festivāls “Postwest”, kurā piedalās arī trīs projekti no Latvijas. 25. jūnijā tiešsaistes pirmizrādi tajā piedzīvos Ģertrūdes ielas teātra (ĢIT) projekts “Taņas dzimšanas diena. Berlīne”. Formas ziņā tā veidota pēc populārās Rīgas izrādes parauga, bet saturiski tas ir pilnīgi cits stāsts, kas rosina domāt par diviem lieliem notikumiem – Baltijas ceļu un Berlīnes mūra krišanu un to atstātajām pēdām mūsu visu kopējā vēsturē un šodienā.
Režisora Nastavševa izrādes «Melnraksts» apskats: putekļu nezūdamības likums
Pirmā e-izrāde Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī “Melnraksts”, ko iestudējis Vladislavs Nastavševs, ir noputējis eksistenciālos krātiņos ieslīgušo ļaužu ģimenes pašportrets. Tikai īsti nav skaidrs – šaipus vai taipus upei. Režisors Nastavševs konsekventi spēj paturēt savu eksistenciāli melni ironisko rokrakstu. Tēlu groteskums, neērtības sajūta skatītājā, papīra leļļu efekts, laika un telpas deformācija, valodas virspusējība – tas viss rezultējas absurda teātra estētikā. Tādā, kas tik dabiski piedien pandēmijas laikam.
Lubene vārda labākajā nozīmē. Kas ir lugas «Skroderdienas Silmačos» veiksmes atslēga?
Izrādās, var notikt neiespējamais – “Skroderdienas Silmačos” no teātra skatuves šogad pārcēlušās uz ekrāniem. Aktieris Igors Šelegovskis, kuram Nacionālā teātra slavenākajā lugā nevienas lomas vēl nav bijis, lūko izzināt šīs lugas leģendāros sižetiskos un vēsturiskos pavērsienus, lai noskaidrotu, kura loma viņam piestāvētu vislabāk, un atskatās uz iestudējumu vēsturi. Lugas žanrs acīmredzami ir viens no priekšnoteikumiem, kāpēc to joprojām spēlē. Režisore Indra Roga sev atbildējusi, ka "Skroderdienas" ir lubene vārda labākajā nozīmē – visi mīl, visi cieš, ir gan jāsmejas, gan jāraud, turklāt publika gandrīz ik repliku zina jau no galvas.

Jaunākie
Interesanti