Panorāma

Skolēni apgūts eksaktos priekšmetus

Panorāma

Lidmašīnas ārkārtas nosēšanās aptur lidostas darbu

Aviosatiksmi no Ķīnas varētu uzsākt ar čarterlidojumiem

Aviosatiksmi no Ķīnas varētu uzsākt ar čarterlidojumiem

Aviobiznesā vēl neapgūta niša Latvijai ir gaisa satiksme ar Ķīnu! Pēdējos gados augošā Ķīnas ekonomika radījusi lielu sabiedrības turīgo slāni, kurš nu savu naudu vēlas tērēt ārpus valsts robežām. Lai gan tūristu skaits no Ķīnas palielinās arī pie mums, tomēr šeit tas aizvien ir mazs un galvenokārt tāpēc, ka nav ērtas aviosatiksmes. Vienošanos par pirmajiem soļiem šajā virzienā izdevies panākt nesenās ekonomikas ministra Arvila Ašeradena vizītes laikā Ķīnā

Par to, ka galvenā atslēga Ķīnas tūristu piesaistei ir tiešie lidojumi no šīs Āzijas valsts runāts jau sen. Vēl pagājušā gada novembrī, viesojoties Ķīnā, toreizējā premjerministre Laimdota Straujuma šādas sadarbības iespējas piedāvāja aviokompānijai “Comac”. Tagad, teju gadu pēc viņas vizītes nesenajā Ekonomikas ministra Arvila Ašeradena vizītes laikā, panāktas pirmās vienošanās par gaisa satiksmes uzsākšanu. Pagaidām vienošanās paredz veicināt tūrisma kompāniju čarterlidojumus uz Latviju, tomēr darāmā aizvien ir daudz.

"Es piekrītu, ka tiešo lidojumu atklāšana būtu nozīmīga arī Ķīnai. Tā sekmēs abu valstu, gan Latvijas, gan Ķīnas atvēršanu ceļotājiem. Es ceru, ka abu valstu civilās aviācijas administrācijas iesaistīsies savstarpējās diskusijās, kas tālāk ļaus pēc iespējas vairāk tūristiem viesoties Latvijā," saka Ķīnas nacionālās tūrisma administrācijas vicepriekšsēdētājs Du Džiangs.

Šobrīd tiešo lidojumu sākšanu uz Ķīnu vērtē arī nacionālā aviosabiedrība “airBaltic”. Uzņēmuma vadītājs Martins Gauss atzīst, tehniski kompānija tam būtu gatava, tiesa, lai varētu piepildīt lidmašīnas abos virzienos nepieciešams spēcīgs partneris Ķīnā.

"Šis jautājums pat nav tik daudz par to, ka mums būtu jāatrod partneris Ķīnā, bet gan par Ķīnas puses vēlmi atrast mūs un izlemt – jā, tas ir kas tāds, ko mēs gribam darīt. Šobrīd par šo jautājumu notiek daudz diskusiju Ķīnas un Latvijas valdību vidū. Tai pat laikā arī Ķīnas pusē ir nepieciešama vēlme atvērt šādu maršrutu," skaidro “airBaltic” prezidents Martins Gauss.

Tikmēr ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens  atzīst, lai uzņemtu Ķīnas tūristus, nepieciešami priekšdarbi.

"Kad mēs sakām, ka gadā Latviju apmeklē 13 tūkstoši tūristu, tad tas viņiem liek smaidīt. Viņi gadā runā par pavisam citu skaitli. Lai to attīstītu vajag cita veida investīcijas," stāsta ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens (“Vienotība”).

To, ka Ķīnas ceļotāju vidū ir interese par Latvijas apmeklējumu novērojušas Ķīnas tūrisma kompānijas. Uzņēmējas Elenas Jangas tūrisma kompānija pērn braucienu uz Latviju organizējusi 3000 cilvēkiem. Tomēr Latvija aizvien šeit daudziem ir sveša.

"Lielākā problēma ir tā, ka cilvēki Ķīnā neko daudz nezina par Latviju, Viņi nezina, kādi ir cilvēki, kā izskatās šī valsts, kāds ir ēdiens. Lai to pārvarētu, ir nepieciešamas tūrisma mārketinga aktivitātes Ķīnā," uzskata “Shijiazhuang International Travel Service” direktore Elena Janga.

Ķīnas tūrisma industrijas pārstāvji atzinīgi vērtē līdzšinējo Latvijas dalību tūrisma nozares izstādēs, tiesa uzsver – lai sagaidītu vairāk tūristu, mārketinga aktivitātēs jāiegulda krietni lielāki līdzekļi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti