Iepriekš “Bombardier” jaunās lidmašīnas solīja piegādāt septembrī.
Pēc Gausa teiktā, kavējumus rada dzinēju piegādātājs – ASV kompānija “Pratt & Whitney”, kas aizvien nav spējusi piegādāt “Bombardier” tādus dzinējus, kuri atbilstu tehniskajās specifikācijās noteiktajām prasībām. Šī iemesla dēļ kavējas jau pasūtīto lidaparātu montāža.
“Gadā mēs vienojāmies par piegāžu datumu katrai lidmašīnai. Gadījumā, ja būs kavēšanās, mums ražotājs garantē finanšu kompensācijas,” sacīja Gauss.
“Jaunu lidaparātu montāžā šāda atlikšana ir ierasta lieta. Jāteic gan, ka šī kavēšanās nav pārāk gara. Mēs jaunās lidmašīnas gaidījām septembrī vai oktobrī. Ja tās tiek piegādātas vēlāk, tad tā nav pārāk liela kavēšanās,” uzskata Gauss.
Cik liela varētu būt kompensāciju summa, Gauss neatklāj.
Šogad “airBaltic” plāno saņemt divas jaunas lidmašīnas, bet turpmāko gadu laikā “airBaltic” flote tiks papildināta vēl ar 18 lidaparātiem.
Jau ziņots, ka "CS300" lidaparātu ražošanas sākšana atpalika no grafika. Līgumu par to iegādi "airBaltic" un Kanādas ražotājs parakstīja 2012.gadā, un tas paredzēja, ka pirmie lidaparāti "airBaltic" rīcībā nonāks 2015.gada pēdējā ceturksnī. Taču termiņš pagarināts un šie lidaparāti tiek gaidīti šā gada rudenī.
Vispirms "airBaltic" pasūtīja desmit lidmašīnas, ko papildināja vēl ar trijām. Šā gada aprīlī aviokompānija parakstījusi līgumu par vēl septiņu “Bombardier CS300” lidmašīnu iegādi. Tādējādi “airBaltic” kopumā pasūtīja 20 šādus lidaparātus.
Saskaņā ar iepriekš izskanējušo informāciju, viena tāda lidmašīna Latvijas uzņēmumam izmaksās aptuveni 73 miljonus ASV dolāru.