Kultūra / Māksla
Laikmetīgās mākslas festivāls «Survival Kit» šogad pievērsīsies ģeogrāfijas un migrācijas jautājumiem
Lai  kartētu radošo enerģiju, kas apslēpta retāk apmeklētā Rīgas daļā, Baltijā lielākais ikgadējais laikmetīgās mākslas festivāls "Survival Kit" norisināsies Pārdaugavā, bijušajā Latvijas Universitātes (LU) Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātē Zeļļu ielā 25. Starptautiskajā izstādē un pasākumu programmā  no 23. maija līdz 30. jūnijam piedalīsies 34 ārvalstu un Latvijas mākslinieki, informēja Latvijas Laikmetīgās mākslas centrā (LLMC).
Talsu Žaņa Sūniņa mākslas prēmiju saņem mākslinieku grupa
Mākslas dienas ir mākslinieku atskaites punkts, lai paskatītos uz aizvadīto gadu un ieskicētu jaunus plānus. Veikumu nu jau piecpadsmito reizi novērtē ar izcilā gleznotāja Žaņa Sūniņa prēmijas pasniegšanu. To pirmo reizi saņēma mākslinieku grupa. Bet apskatīt visus Talsu mākslinieku darbus nemaz nevar – novada muzejā nepietiek vietas, lai tos izstādītu.
«Tate» eksperts: Purvīša balvas laureātes darbu saprastu daudzviet, kur vara pakļauj cilvēkus
Latvijas augstāko apbalvojumu vizuālajā mākslā – Purvīša balvu – šogad saņēmusi māksliniece Ieva Epnere par darbu “Dzīvo atmiņu jūra”. Tas kļuva zināms vakar vakarā Purvīša balvas ceremonijā. Uz balvu pretendēja astoņi mākslinieki un apvienības, un uzvarētāju izraudzījās starptautiska žūrija. Pirmo reizi tika pasniegta arī balva par mūža ieguldījumu vizuālajā mākslā, ko saņēma gleznotāja Džemma Skulme.
Spēles, ko spēlē galerijas – starp mākslu un biznesu
Pāris pēdējos gados Latvijas mākslas dzīvē vērojama diezgan aktīva jaunu mākslas telpu un institūciju veidošanās, radot vismaz šķietamu iespaidu par dinamisku mākslas dzīvi. Viena no jaunpienācējām ir arī galerija “careva”, kas 2017. gadā atklāja nelielu izstāžu telpu klusajā Baznīcas ielā, savukārt šī gada martā pārvācās uz plašākām telpām Vecrīgā. 
«Purvīša balvas 2019» nominante Ieva Epnere stāsta kādreizējās pierobežas zonas cilvēku stāstus
1946. gadā Latvijas Padomju Sociālistiskās Republikas valdība pieņēma lēmumu par pierobežas zonu aizliegto zonu un režīmu. Lēmums noteica pierobežas zonu divu kilometru platumā no Baltijas jūras krasta līnijas. Tas daudzējādā ziņā ietekmēja piejūras ciemu iedzīvotāju identitāti un izpratni par savu mājvietu, un par šīm ietekmēm, kā arī jūras un cilvēku attiecībām savā izstādē "Dzīvo atmiņu jūra” stāsta māksliniece Ieva Epnere. Izstāde nominēta šīgada Purvīša balvai laikmetīgajā mākslā.
Latvijas Mākslas akadēmijas Latgales filiālei aprit 30 gadi
Latvijas Mākslas akadēmija šogad atskatās uz savas darbības simt gadiem, savukārt akadēmijas Latgales filiāle – uz trīsdesmit. Viens no svētku notikumiem Latgalei filiālei gaidāms nākamajā nedēļā, kad Latgales kultūrvēstures muzejā tiks atklāta studentu un mācībspēku kopīgi veidotā izstāde “Dzīres”.
Hardija Lediņa un Jura Boiko romāna «Zun» kārtējā pieturvieta – galerija «Low»
1977. gadā Juris Boiko un Hardijs Lediņš iekāpj vilcienā Rīga–Tallina. Tur viņi kopīgi raksta pirmos romāna “Zun” teikumus: "Tu domah, šeit ir restorahna gons? Jahsaka, te smird. Jah, vispahr, smird. Jo ilgahk mehs braucam, jo vairahk.” Pēc pāris gadiem "Zun” tika pabeigts. Joprojām šis vilcienā iesāktais darbs turpina savu ceļojumu pie lasītājiem un, kā izrādās, spēj arī iedvesmot nākamās paaudzes.
Kuldīgā aplūkojama tradicionālā Mākslas akadēmijas pasniedzēju un studentu kopizstāde
“Zīmēšana ir domāšanas veids un glezniecības pamats,” tā atzīst Latvijas Mākslas akadēmijas Zīmēšanas katedras pasniedzēji. Tāpēc šai reizē jau par tradīciju kļuvušajai akadēmijas pasniedzēju un studentu kopizstādei Kuldīgā goda vietā – zīmējums. Lai atklātu daudzpusīgo sadarbības rezultātu, izstāde sadalīta divās daļās – viena apskatāma Kuldīgas novada muzejā, otra Kuldīgas Mākslas namā. 
Jaunākie
Interesanti