Mēdz būt tādas izrādes, pēc kurām iznāc no skatītāju zāles apstulbis no redzētā un ilgi mēģini atgūt elpu un atgriezties realitātē. Bet pēc tam vēl ne mazāk kā desmit dienas staigā apkārt kā apdullināts, pārdomājot piedzīvoto katarsi. Turklāt visi mēģinājumi kaut kā saprotami pārstāstīt redzēto kļūst par izgāšanos – tu sajūsmināti izdod nesakarīgas skaņas, pārgriez acis vai arī pilnīgi izmisīgi, mētājoties ar rokām, stāsti sižetu, kad to negrib dzirdēt. Fui, tādam būt. Henrika Ibsena “Heda Gablere” Liepājas teātrī Lauras Grozas-Ķiberes režijā ir tieši no tādām izrādēm. Un tomēr tagad Aizrautīgais skatītājs mēģinās sakopot domu drumslas, tās pieķemmēt un dalīties iespaidos.
Liepājas teātra 111.sezonas pirmās pirmizrādes anonsam daudzi kolēģi žurnālisti virsrakstā izvēlējās tādu vēstījumu kā “franču šarms”. Aizrautīgais skatītājs ™, kurš ir redzējis pirmizrādi un ir gatavs padalīties iespaidos, taču neies atkārtoties! Bet sākumam, pamatīgi palauzījis galvu par savas “tā kā recenzijas” virsrakstu, nolēma mazliet paintriģēt ar lugas nosaukumu.
Uzņēmums "Liepājas enerģija" šosezon turpina pilsētas siltumtīklu rekonstrukciju. Neskatoties uz to, ka pavasarī atvēra gāzes tirgu, jaunajā apkures sezonā paliks iepriekšējais tarifs. Lielā mērā tas iespējams, pateicoties lielajam šķeldas īpatsvaram, kuru Liepājā izmanto siltumenerģijas ieguvei, skaidro Latvijas Radio 4 programma "Domskaja ploščadj".
Krievijas režisors un horeogrāfs Sergejs Zemļanskis Liepājas teātrī iestudējis Nikolaja Vasiļjeviča Gogoļa “Precības”. Pirmizrādē publika uzvedās izlaidīgi – šī vārda labākajā uz teātri attiecināmajā nozīmē – izrādi pavadīja smieklu sprādzieni un aplausi, bet tā beidzās ar ilgām ovācijām un sajūsmas saucieniem. Un pelnīti.
Liepāja atzīmē divkāršu jubileju – aprit 320 gadu ostai un 20 gadu Liepājas speciālajai ekonomiskajai zonai. Izstādē, kas tam par godu atklāta pilsētas muzejā, sena vēsture un pavisam neseni notikumi savijušies kopā un (pirmais brīdinājums – tagad būs patoss) uzmundrinoši skatās uz tagadni – tā teikt, “uz priekšu, pati jaunākā no Latvijas lielajām ostām, turpini, tu vari vairāk!”
Krievijas režisors Sergejs Zemļanskis Nikolaja Gogoļa komēdiju “Precības” Liepājas teātrī iestudējis savā – “plastiskās drāmas” stilā. Neviena vārda, tikai ķermeņa valoda, kurā drāmas aktieriem viņa vadībā izdodas pateikt publikai visu. Sergejs Zemļanskis Rus.lsm.lv stāsta par darbu, Maskavas ātrumiem un garlaicību provincē, sekotājiem, politiku un citām lietām.