Dzīve & stils / Motori
Restaurēts leģendārās "Rīgas autobusu fabrikas" (RAF) autovilciens "Latvija", kā vairāki eksemplāri pirms vairāk nekā 40 gadiem tika īpaši pasūtīti vasaras olimpiskajām spēlēm Maskavā. Autovilcieni bija paredzēti sportistu un viesu apkalpošanai olimpiskajā ciematā. Tajos vienlaikus varēja pārvadāt 72 pasažierus ar ātrumu ap 30 kilometriem stundā.
Tehniskajās apskatēs, kas motocikliem, atšķirībā no auto, notiek reizi divos gados, tiem atgāzes nemēra, bet pārējos motocikla tehniskos mezglus pārbauda tāpat kā auto, ja pat ne vēl rūpīgāk, raidījumā "Garāžas sarunas” atklāja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Tehniskās daļas un sertifikācijas daļas priekšnieks Jānis Liepiņš un “Radex-Europe” tehniskais direktors Aigars Dergačs, iesakot pievērst uzmanību vēl dažām motocikla apkopšanas lietām.
Liela daļa autovadītāju, iekļūstot nelielā ceļu satiksmes negadījumā, nespēj savā starpā vienoties, tāpēc izvēlas saukt policiju. Likumsargi atzīst, ka tas ir apgrūtinoši, jo viņiem nākas darboties kā kurjeriem, kuri piegādā saskaņotā paziņojuma veidlapas. Savukārt ceļu satiksmes eksperti norāda, ka šoferi nereti sauc policiju, jo neuzticas apdrošinātāju kompānijām.
Mūsdienās signalizācija vairāk kalpo, lai novērstu priekšmetu zādzību no mašīnas salona, taču prakse rāda, ka tā vairs nav spējīga pasargāt no transportlīdzekļa zādzības, Latvijas Radio 2 raidījumā “Garāžas sarunas” atzina auto drošības eksperts Rūdolfs Kalveits. To dara pretaizdzīšanas imobilaizeri.
Automašīnas pulēšanai paša spēkiem nepieciešama pulēšanas iekārta, pasta, pulēšanas ripas un dvielīši, ko var iegādāties autokrāsu veikalos, Latvijas Radio 2 raidījumā “Garāžas sarunas” sacīja “RADEX-EUROPE” tehniskais direktors Aigars Dergačs. Pulēšanai piemērota gaisa temperatūra ir vismaz plus 10 grādi.
Valdība otrdien, 11. maijā, bez diskusijām atbalstīja izmaiņas Ceļu satiksmes noteikumos. Ar tām beidzot ieviesta kārtība, kā lietojami elektroskrejriteņi. Noteikumi paredz, ka ar tādiem transportlīdzekļiem primāri jāpārvietojas pa velosipēdiem paredzēto infrastruktūru, vien atsevišķos gadījumus ar elektroskrejriteņiem drīkst braukt arī pa ietvēm vai ielām. Rīga, kur šis augošais bizness rada visvairāk neērtību, savu kārtību ieviest pagaidām neplāno, bet aicina gaidīt jēdzīgu veloceliņu tīklu.
Aizpildot saskaņoto paziņojumu par ceļu satiksmes negadījumu, iesaistīto pušu uzdevums nav atrast vainīgo, uzsvēra drošas braukšanas eksperts Jānis Vanks. Svarīgākais abiem ir atrisināt radušo situāciju tā, lai notikušais neradītu papildu ceļa satiksmes negadījumus, un atbrīvot braucamo daļu pēc iespējas veiksmīgāk.
Topošajiem B kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem, kuri apmācības uzsāka līdz Ziemassvētkiem, bet pirmās medicīniskās palīdzības kursus atlika uz vēlāku laiku, šobrīd jāgaida rindā, lai tos apgūtu, jo, ievērojot valstī noteiktos ierobežojumus, tie notiek viens pret vienu ar pasniedzēju, Latvijas Radio 2 raidījumā “Garāžas sarunas” pastāstīja autoskolas “Vanags” vadītājs Dainis Uzuliņš. Tas arī sadārdzinājis šo kursu izmaksas.
Līdz šīm Latvijas iedzīvotājiem tika piedāvāta iespēja uzzināt nobraukuma vēsturi tikai par Latvijā reģistrētiem transportlīdzekļiem. No marta nobraukumu var pārbaudīt arī automašīnām, kas Latvijā ievestas no Igaunijas, Slovākijas un Nīderlandes, informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāve Ieva Bērziņa.