Dīzeļdegviela
Rīgas Tehniskās universitātes pētnieki 2019. gadā veica pētījumu un secināja, ka dīzeļdzinējs par 20% mazāk piesārņo gaisu ar CO2 izmešiem nekā benzīns, stāstīja Gavers. Tas arī ir lētāks un tam ir mazāks patēriņš. Savukārt pašas mašīnas ir dārgākas, tāpat to uzturēšana un remonts. Jāizvēlas kvalitatīvāka degviela, jo dīzeļdzinējs ir diezgan kaprīzs.
“Dīzeļdegviela jāizvēlas tiem, kam jābrauc tāli ceļi vienmērīgā ritmā.
Kam, kā tautā saka, patīk sēņot, kas brauc pa pilsētu ar ceturto vai piekto pārnesumu, tas izmaksās ļoti dārgi,” stāstīja auto eksperts.
Benzīns
Benzīns ir izdevīgs tiem, kas dzīvo pilsētā vai piepilsētā un nav jāmēro lieli attālumi. Viena no priekšrocībām ir tā, ka auto ir iespējams iedarbināt, neatkarīgi no gaisa temperatūras. Pati degviela ir dārgāka, arī patēriņš ir mazliet lielāks. Arī resurss tādam dzinējam parasti ir mazāks. Jāņem vērā arī tas, ka benzīna motoriem drīzāk var būt nepieciešams kapitālais remonts.
Sašķidrinātā gāze
Tā ir tā pati auto gāze. “Mūsdienās tā ne smird, ne tā ir bīstama, ja viss ir pareizi uzlikts. Es nezinu, kāpēc cilvēki no tā visa izvairās.
Tā ir ļoti universāla degviela – ar to var braukt gan garus gabalus, gan īsus, gan tas būs lēti, jo tā maksā vismaz uz pusi mazāk nekā benzīns un dīzeļdegviela.
Piemēram, Itālijā 65% brauc tikai ar gāzi,” norādīja auto eksperts, piebilstot, ka Latvijā tā ir nepelnīti atstāta novārtā.
Saspiestā dabasgāze
Latvijā tā ir pieejama jau kādu laiku, taču pagaidām nav daudz vietu, kur to iespējams uzpildīt. “No ekoloģijas viedokļa nekas labāks nevar būt, jo tā ir tā pati gāze, kuru izmantojam, uz plītiņas cepot cīsiņus vai kartupeļus. Kad tā sadeg, nekas nepaliek pāri,” skaidroja Gavers. Šī gāze sadedzina skābekli, taču nerada kaitīgos izmešus.