Novēršot defektu, pie jauna auto netiksi
Jēdzienu „auto atsaukums” daudzi mēdz pārprast. Tas nenozīmē, ka konkrēti automobiļi tiek atņemti īpašniekiem vai tiek iznīcināti. Auto atsaukums ir defekta novēršana auto modelim, galvenokārt tāda defekta, kas atklājies ekspluatācijas laikā, skaidroja Gints Gavers.
Ja automobilim, kas jau kādu laiku ir izbraucis ielās, tiek secināts, ka kaut kas nav labi, šādu defektu dēļ ir notikuši smagi satiksmes negadījumi.
"Pietiek ar desmit negadījumiem, lai tas tiktu uzskatīts par bīstamu, kas, iespējams, radies ražotāja dēļ," norādīja Gavers.
Ja tiek izsludināts atsaukums, tad visi konkrētā modeļa īpašnieki ir laipni gaidīti uz zīmola servisa centriem, kuros bez maksas iespējams šos defektus novērst.
Pasaulē lielākie auto atsaukumi
Interesants fakts ka, piemēram, auto kompānija "General Motors" paziņoja, ka atsauc 3,4 miljonus pikapu vienā reizē, – iemesls pavisam vienkāršs: problēma atrasta vakuuma sūknī, kura dēļ autovadītājam ir jāspiež mazliet stiprāk bremžu pedālis nekā parasti, lai auto pilnībā apstātos – šis konkrētais defekts savulaik izraisījis 113 autoavārijas, kurās cietuši 13 cilvēki.
Savukārt 2017. gadā kompānijai "Tesla" nācās atsaukt 53 000 automobiļu. Aivars Mackēvičs piebilda, ka tajā gadā tie bija 70% no saražotajiem automobiļiem.
Drošības spilveni – viena no revolucionārākajām auto drošības tehnoloģijām – arī bija ar defektu. Runa ir par 2015. gadā izsludināto atsaukumu, kas kopumā skāra vairāk nekā 40 miljonus automašīnu visā pasaulē un vairākus desmitus autoražotāju. Pie tā bija vainojama Japānas avārijas drošības spilvenu ražošanas kompānija "Takata". Pēc šī atgadījuma kompānija bankrotēja.