Sadaļas Sadaļas

Garāžas sarunas

Tehniskā apskate motociklam jāapmeklē gluži tāpat, kā automobilim!

Garāžas sarunas

Kas ir mistiskās RFiD antenas uz Latvijas elektrisko automobiļu numuru zīmēm?

Vai kruīza kontrole spēj ietaupīt degvielu?

Eksperti: Braukšanu kalnā kruīza kontrolei labāk neuzticēt

Mūsdienās teju katrā automobilī pieejamā kruīza kontrole spēj ietaupīt degvielu, palīdz ievērot braukšanu pa joslām, bet pirms uzbraukšanas kalnā būtu ieteicams to izslēgt, Latvijas Radio 2 raidījumā  “Garāžas sarunas” skaidroja eksperti Kaspars Markševics un Gints Gavers.

Automobilis brauc mūsu vietā

Ikviens autovadītājs vēlas, lai viņa automašīna patērētu pēc iespējas mazāk degvielas neatkarīgi no dzinēja veida un tilpuma. Taču patēriņu ietekmē arī citi faktori, tajā skaitā kruīza kontrole, ar ko aprīkoti gandrīz visi modernie auto. 

Vai, braucot ar kruīza kontroli, samazinās degvielas patēriņš? Atbilde šajā gadījumā atkarīga no braukšanas apstākļiem un kruīza kontroles veida. Adaptīvās kruīza kontroles prot ne tikai noturēt vienādu ātrumu uz ceļa, bet arī pasargā no negadījumiem, piemēram, nobraukšanas no joslas. 

Braukšanas stils, izvēlētais maršruts, braukšanas laiks un virkne citu lietu var pamatīgi ietekmēt degvielas patēriņu. Tikai nedaudz pamainot savus braukšanas ieradumus, varam sasniegt lieliskus degvielas ekonomijas rezultātus. "Tiesa, jārēķinās, ka gaisa kondicionieris, kas arī ir teju visās mašīnās, var palielināt degvielas patēriņu pat par 25%," sacīja Gavers.

Kruīza kontroles stiprās un vājās puses

Izmantojot kruīza kontroli, braukšanas laikā iespējams ietaupīt, ja ceļš ir daudzmaz taisns. Tad labā situācijā var ietaupīt pat litru degvielas uz 100 kilometriem.

Taču kruīza kontroles izmantošanai ir arī negatīvās puses, automašīnu vadītājiem mazliet atslābstot un kļūstot neuzmanīgākiem, tā var būt bīstama, piemēram, gadījumos, ja kāds negaidīti izskrien priekšā. Tad auto vadītājs var nepaspēt noreaģēt un pārņemt auto vadīšanu savās rokās.

Izmantojot kruīza kontroli, ja vēlas ietaupīt degvielu, jāiemācās bremzēt ar dzinēju. Ekonomiskās braukšanas profesionāļi iesaka pirms uzbraukšanas kalnā saprāta robežās palielināt ātrumu un tad pašam turpināt izvēlētā ātruma noturēšanu, izmantojot pedāli, nevis to uzticēt kruīza kontroles robotam.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt