Dzīve & stils / Motori
Pilsētu skaits Eiropā, kurās nedrīkst iebraukt ar “dīzeļiem”, palielinās, taču transportlīdzekļus ar dīzeļmotoru norakstīt vēl ir pāragri, Latvijas Radio 1 raidījumā “Kā labāk dzīvot” sacīja Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātes docents Juris Kreicbergs. Viņš uzsvēra, ka kaitīgo izmešu daudzumu iespējams samazināt, gan uzlabojot tehnoloģijas, gan samazinot degvielas patēriņu.
Piemēroti ledus skrāpji, pareiza stikla tīrītāju slotiņu izmantošana un pat svilpe pret meža zvēriem var uzlabot vadītāja redzamību pie auto stūres, Latvijas Radio 2 raidījumā “Garāžas sarunas” norādīja auto pazinējs un eksperts Gints Gavers un daudzkārtējs autosporta čempions un Drošas braukšanas skolas vadītājs un pasniedzējs Jānis Vanks.
Automašīnu vadītāji pie stūres pamanās atvērt pārtikas iepakojumus, iestiprināties, smēķēt cigaretes vai atjaunot dekoratīvo kosmētiku. Šī ir tikai maza daļa no ieradumiem, kurus nav ieteicams darīt, vadot automašīnu, jo tie apdraud ne tikai šofera, bet arī līdzbraucēju un citu satiksmē iesaistīto drošību. Par dažiem ieradumiem, no kuriem jācenšas atbrīvoties, Latvijas Radio 2 raidījumā “Garāžas sarunas” stāstīja auto pazinējs un eksperts Gints Gavers.
Elektroauto pamazām, bet neizbēgami kļūst par mūsu ikdienu, uz ielām parādoties arvien vairāk mašīnām ar tā saucamajiem zilajiem numuriem, kas tiek piešķirti elektriskajiem transportlīdzekļiem Latvijā. Šobrīd aprit tieši 10 gadi, kopš pirmie pilnvērtīgie elektroauto nonāca pie saviem īpašniekiem, sākot jauno ēru privātajā transportā, proti, pārvietošanos elektriskās mašīnās. Kur mēs kā cilvēce sākām un cik tālu esam tikuši šodien?
Lielvārdes un Biķernieku ielu krustojumā Rīgā regulāri notika ceļu satiksmes negadījumi, domes Satiksmes departaments tur uzstādījis papildu luksoforus, kā rezultātā šajā “melnajā punktā” ir uzlabojusies drošība. Taču risinājumu kritizē Satiksmes drošības speciālists; turklāt jauninājums kavē satiksmi.
Ieraugot operatīvo transportu, daudzi apjūk vai ir aizmirsuši, kā pareizi rīkoties, Latvijas Radio raidījumā “Kā labāk dzīvot” atzina Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka pienākumu izpildītājs Juris Jančevskis. Tāpēc Valsts policija sadarbībā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu (VUGD) un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu (NMPD) sākusi drošības kampaņu “Nestājies ceļā. Palīdzi tiem, kas palīdz!”, kuras mērķis atgādināt, kā šoferiem rīkoties operatīvā transporta tuvumā.
Autoražošanas nozare neizbēgami dodas elektrības virzienā – viens autokoncerns pēc otra ziņo par jauniem elektroauto un plāniem tuvākajā nākotnē piedāvāt vairāk elektrisko automašīnu. Ja vēl pirms pieciem gadiem Eiropā absolūti dominēja dīzeļauto, tad šobrīd pārdošanas dati liecina, ka priekšplānā jau izvirzījušies ar benzīna dzinējiem aprīkoti auto, kamēr dīzeļi un elektrificēti auto tiek pārdoti aptuveni vienā apjomā. Tas liek uzdot jautājumu – vai elektroauto jau ir gatavs produkts lielām masām un ko tas spēj salīdzinājumā ar parastu mašīnu, kas aprīkota ar veco labo benzīna motoru. Lai to noskaidrotu, salīdzinājam elektroauto un benzīna auto veiktspēju Latvijas satiksmē.
Automašīnu tehniskās apskates stacijas ir vietas, kur parasti drūzmējas cilvēki. Kā pandēmijas laikā tiek organizēts tehniskās apskates process un kā autovadītājiem iziet sava spēkrata tehnisko apskati maksimāli izvairoties no kontaktēšanās ar citiem cilvēkiem, skaidroja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Tehniskā departamenta vadītājs Jānis Liepiņš.
"RetroGaraž-D" ir automobiļu un padomju laika lietu kolekcija, kas pieder Aleksandram Kašerinam. Pjedestāla vietā te liktas automašīnas "Moskvič". Iespējams, šī ir pati lielākā "Moskvič" kolekcija Baltijas valstīs, stāstīja ekspozīcijas veidotāji. Viens no vecākajiem kolekcijas automobiļiem, kas ir arī automašīnu markas "Opel" kopija, ir ražots 1947. gadā, pēckara periodā. Kolekcijā ir apskatāma arī automašīna "Volga" un vecākais šīs ekspozīcijas eksemplārs – 1937. gadā ražotais "Mercedes" markas auto.
Neiespējamā misija – tā mēģinājumus pierakstīties uz motociklu vadīšanas tiesību eksāmeniem šīs vasaras beigās raksturo topošie motobraucēji. Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) šogad novēro lielāku pieprasījumu gan pēc motociklu, gan pēc autovadītāju tiesību iegūšanas. Papildu spriedzi radījis arī vīrusa pandēmijas pārrāvums veselības pārbaužu un pirmās palīdzības kursu kārtošanā.