“Tehniskajā apskatē mēs fiksējam transportlīdzekļa nobraukumu. Ja esi nolēmis iegādāties konkrēto transportlīdzekli, tad vari e-pakalpojumos pārliecināties, vai šim transportlīdzeklim nav attīti kilometri atpakaļ,” stāstīja Bērziņa.
CSDD pārstāve skaidroja, ka pēc VIN numura var pārbaudīt, vai transportlīdzeklis ir bijis reģistrēts, piemēram, Nīderlandē un kāds ir bijis pēdējais nobraukums tur.
Tādējādi iespējams pārbaudīt, vai transportlīdzeklim, atceļojot uz Latviju, pa ceļam nav “pazuduši” 100 000 kilometri nobraukuma.
“Diemžēl daudzās valstīs tehniskajās apskatēs nobraukums netiek fiksēts. To, piemēram, fiksē tikai apdrošinātāji, servisi vai dīleri. Daudzās valstīs tie ir personu aizsardzības dati un tos nedrīkst publiskot,” skaidroja Bērziņa.
Šī iemesla dēļ nobraukumu vēsturi pagaidām nav iespējams pārbaudīt, piemēram, transportlīdzekļiem no Polijas vai Vācijas.
“Eiropas direktīva nākotnē noteiks, ka visām valstīm ir vienādi jāfiksē odometra rādījumi. Mēs esam vieni no ierosinātājiem. Kāpēc mēs tādi bijām? Tāpēc, ka mums aptuveni trīs ceturtdaļas transportlīdzekļu Latvijā ienāk kā lietoti transportlīdzekļi. Mums ir ļoti svarīgi uzzināt patieso nobraukumu,” uzsvēra CSDD pārstāve.
Ja tuvāko gadu laikā Eiropas regulējums tiks izstrādāts un ieviests arī dzīvē, cilvēkiem būs vieglāk izvērtēt auto stāvokli un nepārmaksāt, pērkot lietotas automašīnas.