Ir cilvēki, kuri ar motocikliem izbrauc īpašās reizēs, piemēram, kādā motociklistu kopbraucienā. Ir tādi, kuri ar šādu spēkratu pārvietojas ikdienā. Abos gadījumos ir jāpievērš uzmanība to tehniskajam stāvoklim.
Ko motociklam pārbauda tehniskajā apskatē?
Vienīgā atšķirība, ko tehniskajā apskatē motociklam nepārbauda, ir atgāzes.
“Motociklam nemēra atgāzes. Tā ir vienīgā būtiskā atšķirība, ko tehniskajā apskatē nepārbauda. Faktiski visas pārējās sastāvdaļas motociklam pārbauda, ja ne pat līdzvērtīgi automobilim, bet rūpīgāk nekā automobilim,” atklāja CSDD tehniskās daļas un sertifikācijas daļas priekšnieks Jānis Liepiņš.
Rīgā ir notikuši reidi, kuros pārbauda motociklu tehnisko stāvokli. Liepiņš stāstīja. Ja vēlas kaut kā motociklu izskaistināt, vadītāji mēdz grēkot ar numurzīmēm, tās novietojot neatbilstošās vietās, kaut gan no šī ieraduma vajadzētu atbrīvoties.
Trīs lietas ikdienas uzkopē
Salīdzinot ar auto, viena no motocikla detaļām, kas piedzīvo īpaši skarbus apstākļus, ir tā sēdeklis – tas pakļauts gan saules, gan lietus, gan vēja iedarbībai. Tāpēc sēdekļa āda jāpabaro speciāliem līdzekļiem, lai tā nezaudētu izturību un elastību.
Vējstiks – arī tas jātīra, atgādināja “Radex-Europe” tehniskais direktors Aigars Dergačs. Putekļu dēļ stikliņš kļūst matēts, tāpēc to pirms tam var aizsargāt ar speciālu keramikas pārklājumu, ar to var apstrādāt arī lukturus un ķiveri.
Arī motobraucējiem specializētie veikali piedāvā sauso šampūnu, tiesa ne matiem, bet motociklam! To uzsmidzina uz lupatiņas un noslauka motociklu. Dergačs minēja, kamēr esi piestājis degvielas uzpildes stacijā, ar sauso šampūnu var ātri pāriet pāri motociklam. Pieliekot pavisam minimālu piepūli, tā var notīrīt putekļus un pielipušos kukaiņus.