Rīgā pēc teju trīs gadu ilgiem darbiem un pusgadu ilgas vilcināšanās ceturtdien, 6. aprīlī, atklāja satiksmi Sarkandaugavas pārvadā, kas savieno Viestura prospektu ar Tvaika ielu. Tagad pārvada apkārtnē stājušās spēkā būtiskas satiksmes izmaiņas. Pārvads Rīgā ir viens no lielākajiem infrastruktūras objektiem vismaz 10 gadu laikā. Pašvaldība paredz – tas kopā ar topošo Austrumu maģistrāli palīdzēs atslogot pilsētas centru no kravas mašīnām.
Autora ziņas
Valsts ar reģionālo autobusu pārvadātājiem joprojām nevar atrast kopsaucēju, lai attīstītu komerciālos maršrutus. Pagaidām nav zināms, kad valsts komersantiem sāks atlīdzināt naudu par pasažieriem, kuriem noteiktas daļējas vai 100% atlaides par braucienu. Nozares asociācijā uzsver – ja valsts soli nespers, uzņēmumi savu pakalpojumu nepiedāvās.
Nekas nav aizmirsts, un neviens nav aizmirsts! Visa Latvijā sestdien, 25. martā, tiek pieminētas 1949. gada deportācijas. Piemiņas pasākumos tika nolasīti visu zināmo izsūtīto vārdi, tādējādi izrādot viņiem cieņu un vienlaikus atgādinot par vienu no traģiskākajām mūsu vēstures lappusēm, ko atcerēties ir sāpīgi, bet aizmirst – nedrīkst.
Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšana Latvijā norit pārāk gausi. Ja valsts un pašvaldības savā darbībā neko nemainīs, tad līdz 2030. gadam nebūs sasniegta pat piektā daļa no paredzētajiem apakšmērķiem. Tā revīzijā secinājusi Valsts kontrole, norādot, ka klupšanas akmens šajā mērķu sasniegšanā ir valsts, kurai steidzami jāsāk politiska virsvadība.
Kopumā šajā ziemas sezonā Rīgā izkaisīti aptuveni 300 tonnu kaisāmā materiāla. Pašvaldība jau sākusi tīrīt ielas no smiltīm un putekļiem, kas palikuši pēc ziemas, dažviet pilsētā tas jau ir izdarīts, taču darba tempu ietekmējot laikapstākļi, kuru dēļ uzkopšana pilsētā var kļūt ilgāka. Darbus plānots pabeigt mēneša laikā.
Latvijā pusgada laikā plānots sākt pārvadāt pasažierus jaunajos elektrovilcienos. Līdz tam speciālisti šos dzeltenpelēkos sastāvus regulāri pārbauda un veic izmēģinājuma braucienus. Ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, no ražotājvalsts Čehijas tos piegādāt esot sarežģītāk. No šogad plānotajiem 23 vilcienu sastāviem tagad piegādāti ir astoņi. Kādas ērtības pasažierus sagaida?
Mēnesi pēc jaunā Rīgas teritorijas plānojuma apstiprināšanas pašvaldība atsāk cīņu ar azartspēļu vietām. Domes atbildīgā komiteja vienbalsīgi noraidījusi kāda komersanta lūgumu atvērt totalizatora un derību likmju pieņemšanas vietu ārpus vēsturiskā centra. Nozares asociācijā uzskata, ka pašvaldība rīkojas nelikumīgi, tāpēc organizācija nav gatava atkāpties.
Pavasarī Rīgā gaidāmajam pasaules hokeja čempionātam valsts tomēr varētu piešķirt daļu no rīkotāju lūgtās naudas. Līdz čempionātam, kas šogad notiks Rīgā un Somijas pilsētā Tamperē, palikuši nepilni divi mēneši. Lai gan gatavošanās ritot aktīvi, organizatori Latvijā vēl nav saņēmuši valsts atbalstu 750 tūkstošu eiro apmērā, kas ir nepilna desmitā daļa no kopējā čempionāta budžeta. Pēc ilgākām sarunām valsts varētu daļēji piekāpties.
No Daugavpils uz Rīgu tikai ar vilcienu – no 16. marta plānots slēgt komerciālo autobusu satiksmi starp galvaspilsētu un Latvijas otru lielāko pilsētu Daugavpili, tādējādi daudziem pasažieriem nāksies pārsēsties uz vilcienu. Starp abām pilsētām plānots saglabāt pāris valsts dotēto reisu, taču tie būs vien nedēļas nogalē.
220 miljonus eiro vērtajā iepirkumā par centralizēto pārtikas iegādi Nacionālo bruņoto spēku (NBS) vajadzībām, kurā uzvarēja ēdināšanas uzņēmums "Zītari LZ", Aizsardzības ministrija konstatējusi vairākus pārkāpumus, piemēram, iepirkuma laikā bija nesaprotami veiktas izmaiņas pretendentu kvalifikācijas prasībām. Pret iepirkumā iesaistītajām amatpersonām ministrija sāk dienesta pārbaudi.
Seši Rīgas pieminekļi, kuru demontāžu atbalstījusi pilsētas pieminekļu padome, nav valsts pārraudzībā, tāpēc valsts neiejaukšoties pašvaldības lēmumā. Kad varētu lemt par rakstnieka Andreja Upīša, krievu dzejnieka Aleksandra Puškina un citu vides objektu pārvietošanu, Rīgas domē vēl nezinot, vienlaikus norādot, ka diskusijas par to būs karstas.
Brasas tilts Rīgā sāk iegūt plānotās aprises. Būvējot vienu no lielākajiem galvaspilsētas satiksmes mezgliem pār dzelzceļa līniju Rīga–Skulte, pašvaldība saskārusies ar vairākām problēmām, kas projektu ne reizi vien ir padarījušas ilgāku un dārgāku. Līdz vasarā plānotajiem Dziesmu un deju svētkiem paredzēts atklāt tramvaju satiksmi pa jauno pārvadu.
Rīgā briest strīds starp studējošajiem un pašvaldību. Kopš "Rīgas satiksmes" jauniem biļešu tarifiem studentiem vairs nav pieejamas vienreizējo braucienu atlaides. Par to dažu dienu laikā savākti vairāki tūkstoši studentu viedokļu. Daudzi atzīst, ka maki ir jāver plašāk. Taču vietvara nav gatava piekāpties
Klajā nākusi Dianas Bogdanovas debijas grāmata "Mana ome un vareņiki", kurā autore stāsta par pavadīto bērnību Ukrainā, nacionālo virtuvi un dažādiem spilgtiem piedzīvojumiem, kuros klāt allaž bijusi viņas vecmamma. Lai gan stāsti tapuši vēl pirms kara Ukrainā, tagad šīm atmiņām esot vēl lielāka vērtība.
Autotransporta direkcija (ATD) nav uzrunājusi visus Latvijā iespējamos uzņēmumus, kas varētu aizvietot kartelī iesaistītos komersantus un nodrošināt pasažieru pārvadājumus reģionālo autobusu maršrutu tīklā. Par to ir pārliecināti Pasažieru pārvadātāju asociācijā, norādot, ka valsts nav vērsusies pie pilsētu pārvadātājiem, kuri šajā briestošajā krīzē būtu lietderīgi. ATD nākamos uzņēmumus sākusi meklēt jau kaimiņvalstīs.
Autotransporta direkcija pauž gatavību pirms termiņa izbeigt noslēgtos līgumus ar kartelī iesaistītajiem uzņēmumiem par pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu reģionālo autobusu maršrutu tīklā brīdī, kad Konkurences padomes (KP) lēmums būs kļuvis galējs, neapstrīdams un nepārsūdzams, informēja direkcijā.
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecība no prognozētā termiņa atpaliek par četriem gadiem. Lai tempu paātrinātu, Latvijā plāno izveidot starpministriju komiteju, kas palīdzēšot risināt dažādas grūtības. Komitejas locekļiem par darbu nemaksāšot un arī grupas izveidei nauda nebūšot vajadzīga. Latvijas Radio uzrunātie eksperti gan piesardzīgi vērtēja ieceri par starpministriju komitejas izveidi.
Rīgā līdz gada beigām sabiedriskā transporta tīkls kļūs cilvēkiem ērtāks un pieejamāks. Pilsētā atjaunos divas tramvaja līnijas, kas ļaus kursēt zemās grīdas tramvajiem, un pasažierus sāks pārvadāt ērtāks un dabai nekaitīgāks sabiedriskā transporta veids – elektrobuss. 35 jauni transportlīdzekļi pilsētai izmaksās par četriem miljoniem mazāk, nekā sākotnēji prognozēts.
Valsts autoceļiem šogad no satiksmes budžeta plānots veltīt par padsmit miljoniem eiro vairāk nekā pērn, kopumā tiem atvēlot 340 miljonus eiro. Vairāk naudas veltīs arī ceļu būvdarbiem, taču ar plānotajiem izdevumiem paredzēts atjaunot par 300 kilometriem mazāk nekā pagājušajā gadā. Bijušais satiksmes ministrs Tālis Linkaits ("Konservatīvie") par šī gada budžetu pauda nožēlu, norādot, ka plaisa starp kaimiņvalstīm augs.
Rīgas dome bērnu laukumu remontiem šogad plāno veltīt četras reizes vairāk naudas nekā pērn, kopumā atvēlot ap diviem miljoniem eiro. Daudzas konstrukcijas atjaunos un izstrādās 20 projektus, ko īstenos nākamajā gadā. Vairākus bīstamus bērnu laukumus pašvaldība demontēs, no kurām daļā jaunas konstrukcijas neuzstādīs. Kāpēc pašvaldība tā rīkojas un ko par to saka iedzīvotāji?
13. februārī tiks sākti būvdarbi dzelzceļa infrastruktūras projekta "Rail Baltica" integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā. Lai nodrošinātu drošu un ērtu satiksmi Centrālās stacijas apkārtnē, līdz gada beigām tiks pārbūvēti trīs krustojumi un izbūvēta mūsdienīga gājēju, velobraucēju un sabiedriskā transporta infrastruktūra. Būvdarbu laikā būs ievērojamas izmaiņas satiksmē Centrālās stacijas apkārtnē, informēja Rīgas dome.