Dzelzceļa infrastruktūru bateriju elektrovilcieniem plāno pielāgot līdz gada beigām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Rīgā un Pierīgā pēc trim gadiem pasažierus sāks pārvadāt deviņi jauni akumulatoru bateriju elektrovilcieni, kuri kursēs dzelzceļa līnijās, kas nav elektrificētas. Infrastruktūru šiem vilcieniem plāno pielāgot līdz gada beigām.

ĪSUMĀ:

  • Plānots, ka Rīgā un Pierīgā pēc trīs gadiem kursēs deviņi bateriju vilcieni.
  • Tie kursēs maršrutā Rīga–Sigulda un Rīga–Bolderāja, arī neelektrificētajās līnijās.
  • Deviņu vilcienu iegāde maksās 90 miljonus, jau paredzēti 74,4 miljoni eiro septiņu vilcienu pirkšanai.
  • Bolderājas līnijā veidos divas pieturvietas – netālu no Slokas ielas un blakus Silikātu ielai.
  • Trīs gadu laikā līniju uz Bolderāju valsts apņemas arī elektrificēt.
  • Par 1,5 miljoniem eiro Siguldā veidos arī pirmo uzlādes punktu.
  • Teju 50 elektrificēto līniju stacijās līdz gada beigām paredzēts modernizēt peronus.
  • Uzņēmums, kas piegādās baterijas, iespējams, būs zināms jau šī gada beigās.        

Dzelzceļa infrastruktūru bateriju elektrovilcieniem plāno pielāgot līdz gada beigām
00:00 / 03:33
Lejuplādēt

Jaunie akumulatoru bateriju vilcieni varēšot kursēt gan elektrificētajās, gan neelektrificētajās līnijās. Kur elektrība būs, tie darbošoties kā parastie elektrovilcieni, vienlaikus akumulatorā uzkrājot enerģiju. Paredzēts, ka tie būs klusāki un nepiesārņos vidi.

Kopumā deviņi vilcieni izmaksās ap 90 miljoniem eiro, un valdība šonedēļ jau nolēma piešķirt 74,4 miljonus no Eiropas Savienības  Atveseļošanas fonda naudas septiņu šādu vilcienu iegādei, pārējo divu vilcienu iegādei finansējumu vēl plāno piešķirt.

Satiksmes ministrijas Dzelzceļa politikas un infrastruktūras departamenta direktors Kārlis Eņģelis stāstīja, ka "iecerētie pirmie deviņi elektrovilcieni neatrisina visus jaunu vilcienu ieviešanas jautājumus, bet tas ir nozīmīgs pirmais solis kopā ar 32 elektrovilcieniem, kuru piegāde ir pašā noslēguma fāzē, un šī gada laikā mēs sagaidām to nonākšanu ekspluatācijā. Tad nu ir nepieciešams dīzeļdegvielas vilcienu nomaiņas plāns."

Plānots, ka šie jaunie agregāti, sākot no 2026. gada, pasažierus pārvadās maršrutā Rīga–Sigulda un Rīga–Bolderāja, kur iecerēts izveidot divas pieturvietas – netālu no Slokas ielas un blakus Silikātu ielai. Tuvāko trīs gadu laikā līniju uz Bolderāju valsts apņemas arī elektrificēt.

Pa šo laiku vismaz par pusotru miljonu eiro paredzēts izveidot arī pirmo uzlādes punktu, kas atradīsies Siguldā.   

"Mēs rēķināmies ar 80 kilometru distanci, ko šie bateriju vilcieni varēs nobraukt tad, kad baterijai būs iestājies zināms nolietojums. Baterijas pilna uzlāde izpētē rāda, ka aizņem aptuveni 26 minūtes," atklāja Eņģelis.

Lai jaunajos sastāvos pasažieriem būtu ērti iekāpt, teju 50 elektrificēto līniju stacijās līdz gada beigām paredzēts modernizēt peronus.

Tas nozīmē, ka infrastruktūras ziņā dīzeļvilciens uz Bolderāju varēs kursēt jau nākamajā gadā, bet pagaidām nav skaidrs, vai tā būs.

Peronus plāno pielāgot, lai būtu viena līmeņa iekāpšana, paredzēti arī soliņi, nojumes, apgaismojums, audio un vizuālā apziņošana, atkritumu urnas "un viss pārējais, kas ir nepieciešams tādām ērtām, mūsdienīgām, funkcionālām platformām, lai ikviens cilvēks, kurš atnāk sagaidīt vilcienu justos ērti, patīkami un droši," par vairāk nekā 44 miljonus eiro vērto projektu stāstīja "Latvijas dzelzceļa" pārstāve Agnese Līcīte.

Valsts apņēmību pozitīvi vērtē satiksmes eksperts un bijušais nozares ministrs Anrijs Matīss, norādot, ka dzelzceļa pārvadājumiem ir jābūt par pasažieru pārvadājumu mugurkaulu.

Satiksmi uz Bolderāju pirms dažiem gadiem cerēja atklāt līdz 2022. gadam.  

"Noteikti šos darbus varēja paveikt ātrāk. Ņemot vērā kravu pārvadājumu struktūru, kas strauji krītas, tad šobrīd ir jāpievērš īpaša uzmanība pasažieru pārvadājumiem, lai dzelzceļš varētu pārorientēties uz citu veidu pārvadājumiem, kas, manuprāt, ir perspektīva. Un noteikti šīs divas stacijas [maršrutā uz Bolderāju] pēc iespējas ātrāk būtu jāizbūvē. Protams, sākumā, kamēr nav šo bateriju elektrovilcienu, tikmēr droši vien būs jāizmanto dīzeļvilcieni," pauda Matīss.

Uzņēmums, kas Latvijai piegādās akumulatoru bateriju elektrovilcienus, iespējams, būs zināms jau šī gada beigās.            

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti