Spraigajai Latvijas un Kanādas spēlei tūkstošiem atbalstītāju Rīgā tiešraidē līdzi sekoja Doma laukumā un Esplanādē, kur šajās brīvdienās ir ierīkota čempionāta fanu zona. Lai gan Latvijas izlase pusfinālā zaudēja un svētdien cīnīsies par bronzas medaļām, Latvijas līdzjutēji uz gaidāmo spēli raugās optimistiski.
Autora ziņas
"Šāda iespēja varbūt ir tikai reizi dzīvē" un "kanādiešiem nebūs variantu pārbļaut Latvijas līdzjutējus" – tā pirms pasaules čempionāta noslēguma spēlēm uzskata Latvijas hokeja fani. Uz Somijas pilsētu Tamperi braukt gatavojas daudzi simti un, iespējams, pat tūkstoši Latvijas hokeja līdzjutēju. Kvēls atbalsts gaidāms arī tepat Latvijā.
Rīgā šogad sāks Mūkusalas ielas krastmalas vērienīgo pārbūvi. Vismaz par 22 miljoniem eiro paredzēts nostiprināt degradēto krastmalu, labiekārtot apkārtni un izbūvēt gājēju tiltu zem Akmens tilta. Plānots arī Mūkusalas promenādē no margām likvidēt padomju laika simboliku – sirpi un āmuru. Projektu atbalstīja Rīgas domes komitejā.
Par tiešraides raidījumā izskanējušo informāciju Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) interneta ziņu portālam "Tvnet" piemērojusi 8500 eiro sodu. Medijā norādīja, ka sods noteikts par to, ka ēterā nepareizi lietots vārds "deportācija", turpretim padome šo viedokli noraida, sakot, ka tā nav patiesība. Tiesa, no NEPLP vadības teiktā nav skaidri un nepārprotami saprotams, par ko tad īsti portāls ir sodīts.
Dziesmu un deju svētki sāksies nedaudz vairāk kā pēc mēneša, bet Rīgā ceļus daudzviet joprojām aktīvi būvē un remontē. Viens no lielākajiem objektiem – Brasas tilts, kas gadiem ilgi ir pašvaldības un iedzīvotāju viena no lielākajām problēmām. Kustību pār 140 metrus garo pārvadu paredzēts atklāt uz Dziesmu svētkiem, bet tikai pa tilta vienu pusi.
Pasaules čempionāta hokeja laikā pie "Arēnas Rīga" rīkotie koncerti apkārtējo māju iedzīvotājiem traucē naktīs gulēt. Par to pašvaldības policija saņēmusi desmitiem sūdzību, taču aizliegt koncertu norisi likumsargi nevarot, jo pasākumi ir saskaņoti. Kā situāciju komentē atbildīgie, un vai viņi gatavi piekāpties?
Rīgā krievu dzejnieka Aleksandra Puškina pieminekli tik drīz tomēr nepārvietos, lai gan pirms dažām nedēļām bija plāns to aizvākt līdz 4. maijam. Pašvaldība vispirms vēlas atrast kādu muzeju, kas nelegāli uzstādīto pieminekli varētu pieņemt. Rīgas domē norādīja, ka tas pašvaldībai var prasīt divus mēnešus.
Rīgā sabiedriskā transporta joslas autobusu un trolejbusu satiksmi spēj uzlabot līdz pat 30 minūtēm. Lai rīdzinieki un pilsētas viesi vēlamajā vietā nokļūtu laikā, pašvaldība plāno ierīkot vēl vairāk sabiedriskā transporta joslu. Rīgā sabiedriskā transporta kustību cer uzlabot ar vēl dažādiem risinājumiem.
Rīgā Centrālās dzelzceļa stacijas un Centrāltirgus apkārtnē vērienīgos būvdarbus paredz pabeigt līdz septembra vidum. Galvaspilsētas centrā vairākās vietās pārveido krustojumus un ietves un izbūvē veloinfrastuktūru, tādējādi pielāgo vidi topošajam dzelzceļa projektam "Rail Baltica". Lai gan būvnieki saskaras ar dažādiem izaicinājumiem, visi darbi norit pēc plāna.
Ukrainas karā emocionāli un fiziski cietušiem bērniem traumas izpaužas arvien smagāk. Tā atzīst Bērnu slimnīcas fondā, kas ukraiņu kara bēgļiem Rīgā organizē jau otro psiholoģiskās rehabilitācijas nometni. Šajā reizē desmit dienu garajā nometnē nonākuši divdesmit bērni un 14 mātes. Fondā norāda, ka, salīdzinot ar decembri, kad notika pirmā nometne, bērniem aktīvāk ir novērojama depresija un pašnāvības mēģinājumi.
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" ir atsākusi ziedojuma projektu un aicina iedzīvotājus nodot savus vecos velosipēdus, to detaļas un elektroskrejriteņus Ukrainas kara bēgļiem. To var izdarīt Rīgā mantu un maiņas tikšanās vietā "Brīvdobē" un "Imantas tirgū". Organizācijas pārstāve Gunita Piterāne norāda, ka nolietotos spēkratus biedrība salabos.
Laukos katastrofāli trūkst ģimenes ārstu, tāpēc pacientiem ir jārēķinās, ka mājas vizītes ārsti nespēs veikt tādā apjomā kā tas bija agrāk. Tā Latvijas Radio atzina Latvijas Lauku ģimenes ārstu asociācijā, norādot, ka Eiropas bagātās valstis meklē risinājumus, kā pacientu nogādāt līdz ārstam. Organizācijā uzskata – lai nodrošinātu loģistiku ilgtermiņā aktīvām jābūt gan pašvaldībām, gan valstij. Savukārt Latvijas Pašvaldību savienībā uz ārstu izteikto raugās ar dalītām domām.
Rīgā metrobusa līnijas būvprojektam domes atbildīgā komiteja atbalstījusi vairāk nekā 1,3 miljonus eiro lielu finansējumu. Paredzēts, ka jau pēc trim gadiem Purvciema un Dreiliņu iedzīvotājiem būs pieejams ērtāks un drošāks sabiedriskā transporta risinājums, kas pasažieriem ļaus ietaupīt laiku. Eksperti apsveic ideju, bet Rīgas Apkaimju alianses vadītājs pauž bažas, ka pašvaldība ar projektu nespēs tikt galā iecerētajā laikā – līdz 2026. gada vasarai.
121 eiro dienā jeb teju 1000 eiro par astoņām dienām. Tik liela dalības maksa ir noteikta amatniekiem, kuri plāno piedalīties Dziesmu svētku tirdziņā Vērmanes dārzā. Pēc meistaru saceltās vētras jautājums nonācis līdz Saeimas deputātiem, kuri asā diskusijā atbildīgajiem prasījuši pamatot, kā summa veidojusies. Nacionālais kultūras centrs (NKC) sola pārskatīt dalības maksu amatniekiem Dziesmu svētku tirdziņos.
Kamēr Rīgā Baltijā lielāko dzelzceļa projektu "Rail Baltica" aktīvi būvē, ārpus galvaspilsētas darbus plānots sākt vien gada beigās. Taču darbu apjoma dēļ pastāv risks, vai atradīsies būvnieki darbiem, kuru vērtība nozares vērtējumā varētu pieaug, iespējams, līdz pat septiņiem miljardiem eiro. Par to otrdien sprieda Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē. Savukārt, lai risinātu problēmas ar zemju lēno atsavināšanu, otrdien sasaukta "Rail Baltica" tematiskās komitejas pirmā sēde.
Pasažieru vilcieni Eiropā piedzīvo renesansi, cilvēkiem tie kļūst ērtāki un pieejamāki, turpretim Latvijā vilcieni un infrastruktūra vismaz par 10 gadiem atpaliek pat no Igaunijas un Lietuvas, secinājis satiksmes eksperts, bijušais nozares ministrs un partijas "Konservatīvie" biedrs Tālis Linkaits, kurš pēdējo mēnešu laikā ir izbraukājis Eiropu ar vilcieniem. Viņš pieļāva, ka, iespējams, 2030. gadā Latvijā pasažieru vilciens varētu atsākt kursēt uz kādu pilsētu, līdz kurai pa dzelzceļu nevar nokļūt jau 13 gadus.
Nolaistas un aizmirstas – tādas ir Latvijas Radio novērotās Rīgas skolu teritorijas, kur vide bērniem vietām ir kļuvusi pat bīstama. Skolu vecāki vairākkārt vērsušies domē, taču stadionu un skolai piegulošās teritorijas remonts tā arī nav uzsākts. Tāpēc nekopto un degradējušo Rīgas skolu stadionu un piegulošo teritoriju remontam pašvaldība šogad veltīs teju 11 miljonus eiro.