Ietekme uz ekonomiku
Eirokomisārs Bretons rosina atvēlēt 100 miljardus eiro ES aizsardzības rūpniecības veicināšanai
Eirokomisārs Bretons rosina atvēlēt 100 miljardus eiro ES aizsardzības rūpniecības veicināšanai
Kopš Krievijas pilna apmēra iebrukuma Ukrainā pirms gandrīz diviem gadiem Eiropas Savienība (ES) ir nopietni domājusi par savu aizsardzības spēju stiprināšanu un militārās rūpniecības attīstīšanu, lai varētu apgādāt ar bruņojumu ne tikai sevi, bet arī Ukrainu. Par aizsardzību atbildīgais ES iekšējā tirgus komisārs Tjerī Bretons šonedēļ ierosināja izveidot fondu, kas veicinātu aizsardzības rūpniecību un sadarbību starp dalībvalstīm un uzņēmumiem.  
Lietuvas pārtikas zīmola «Viči» īpašnieku Ukrainā nosauc par kara sponsoru
Lietuvas pārtikas zīmola «Viči» īpašnieku Ukrainā nosauc par kara sponsoru
Daļa uzņēmēju, kas sākoties Krievijas uzbrukumam Ukrainā, solīja pamest agresorvalsts tirgu, to joprojām nav izdarījuši. Šādu rīcību Ukrainā uzskata par nepieņemamu. Tāpēc kara sponsoru sarakstam, kas papildina agresoru budžetu, pievienots lietuviešu zīmols "Vičiūnu grupe", kas ir zīmola "Viči" īpašnieks.
Krievijas ekonomika līdz šim izvairījusies no katastrofas, ilgtermiņā gaidāmas lielākas problēmas
Krievijas ekonomika līdz šim izvairījusies no katastrofas, ilgtermiņā gaidāmas lielākas problēmas
Neraugoties uz to, ka kara Ukrainā dēļ Krievija ir sankcijām visvairāk pakļautā valsts pasaulē, tās ekonomika nav piedzīvojusi strauju lejupslīdi. Gluži pretēji – iekšzemes kopprodukts (IKP) pieaug, bezdarbs ir zems un arī algas pieaug. Taču vienlaikus inflācija ir augsta, bet vairumam Krievijas iedzīvotāju labklājības līmenis nepieaug, jo ekonomika ir pakārtota karam Ukrainā.
Kā Latvijas valsts uzņēmumi (ne)apkalpo Krievijas biznesu
Kā Latvijas valsts uzņēmumi (ne)apkalpo Krievijas biznesu
"Vai tā nauda ir tā vērta? " retoriski vaicāja Latvijas prezidents Edgars Rinkēvičs decembra sākumā, spriežot par Krievijas graudu tranzītu. "Tie uzņēmēji, [kas to dara], ir mūsu pašu," viņš teica. Protams, mūsu: galvenais šo graudu pārvadātājs ir "LDz Cargo", kas pilnībā pieder valstij, un tas nav vienīgais piemērs. Privāto firmu sadarbību ar Krieviju un Baltkrieviju nereti apspriež (un stingri nosoda) politiķi un plašsaziņas līdzekļi. Uzņēmumi ar valsts kapitālu paliek ārpus redzesloka: lai gan bieži vien tieši tie ir nozares līderi vai pilnīgi monopolisti, tiem joprojām nav ticis jautāts par ētiku un "peļņu no Putina asiņainās naudas". Rus.LSM.lv pajautāja.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd