Pieaugot spriedzei Ukrainas austrumos, arvien vairāk lidsabiedrību paziņojušas par reisu atcelšanu. Ukrainas infrastruktūras ministrs Aleksandrs Kubrakovs paziņojis, ka līdz pirmdienas rītam lidojumus uz Ukrainas lidostām apturējušas aptuveni 10 aviokompānijas, vienlaikus uzsverot, ka Ukrainas gaisa telpa paliek atvērta komerciālajiem lidojumiem.
Autora ziņas
“Kļūt par Ziemeļeiropas aviācijas centru,” ar šādu vēstījumu šonedēļ starptautiskā lidosta “Rīga” publicēja savu vidēja termiņa stratēģiju “Skejceļš 2027”. Vienlaikus pērn, atšķirīgo epidemioloģisko noteikumu dēļ, Lietuvas lidostas pārvadājušas par dažiem procentiem vairāk pasažieru nekā lidosta Rīgā.
Pilsētā, kur var redzēt zelta klātas "Bentley" un "Rolls Royce" markas automašīnas, auto entuziastu ir grūti pārsteigt ar kaut ko jaunu, bet Dubaija par to ir parūpējusies. Tūristu policijas ikdiena paiet ne tikai tūristu pulcēšanās vietās, bet arī luksusa tipa sporta automašīnās, un viņu autoparkā ir arī pasaulē ātrākā automašīna – ''Bugatti Veyron''.
Ja dažādu iemeslu dēļ tiek slēgts starptautiskās lidostas “Rīga” skrejceļš, aviosabiedrības pieņem lēmumu nosēsties kādā no Lietuvas vai Igaunijas lidostām. Tā notika arī šī gada sākumā, kad dažādu apstākļu dēļ lidmašīnas Rīgā nosēsties nespēja. Un tas liek uzdot jautājumu, vai Latvijai nevajadzētu domāt par rezerves lidlauku.
Investējot un attīstot savienojamību, kā arī papildinot galamērķu skaitu un, līdz ar to, palielinot apkalpoto pasažieru skaitu, starptautiskā lidosta "Rīga" izvirzījusi mērķi turpmākajos gados kļūt par nozīmīgu aviācijas centru Ziemeļeiropā. Vienlaikus, investējot drošā un ilgtspējīgā lidostas infrastruktūrā, plānots veicināt lidostas konkurētspēju reģionā, teikts lidostas "Rīga" vidēja termiņa stratēģijā "Skrejceļš 2027". Plānots, ka kopējās investīcijas lidostā līdz 2027. gadam sasniegs 247 miljonus eiro, informēja lidostā.
"Baltijas valstis un Somija ir labs tirgus, kuru nepieciešams aizpildīt. Var teikt, ka sadarbība ar Latvijas nacionālo lidsabiedrību atver mums durvis uz Ziemeļeiropu," intervijā Latvijas Televīzijai stāsta Tuvo Austrumu lidsabiedrības "Emirates" komercdirektors Adnans Kazims. Aviokompānija bija lielākais "Airbus" A380 – pasaulē lielākās pasažieru lidmašīnas – pasūtītājs. Intervijā Kazims atklāj, kā Covid-19 pandēmija ietekmējusi lidsabiedrības darbu, kā arī to, kā "Emirates" grupa cenšas mazināt ietekmi uz vidi, vienlaikus plānojot jaunus maršrutus un lidojot ar pasaulē lielākajām lidmašīnām.
Ēra, kas ilga tikai 16 gadus. Tā var teikt par pasaulē lielākās pasažieru lidmašīnas “Airbus” A380 ražošanas procesu. Samazinoties pasūtījumiem un lidsabiedrībām meklējot veidus, kā samazināt ietekmi uz vidi, pērnā gada nogalē pēdējā A380 jaunā lidmašīna tika nogādāta tās pasūtītājam – Tuvo Austrumu lidsabiedrībai “Emirates”.
Piecdesmit gadi pēc septiņu emirātu apvienošanās un aptuveni 20 gadi, lai no maza zvejnieku ciemata Dubaija pārtaptu par pasaules līmeņa metropoli, kas kā pirmā Tuvajos Austrumos var uzņemt globāla līmeņa izstādi – “Expo 2020”. Izstāde vienkopus pulcē dalībniekus no visas pasaules, un pirmajos mēnešos to apmeklējuši jau vairāk nekā 4 miljoni cilvēku. “Expo” ir kā globāla oāze tuksneša vidū, un tās tapšanu un norisi klātienē pētīja Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums “Aculiecinieks”.
Apvienotie Arābu Emirāti (AAE) ir pirmā pasaules valsts, kas paziņojusi par 100% vakcinācijas aptveres sasniegšanu. Lai maksimāli censtos apturēt vīrusa izplatību, joprojām masku valkāšana iekštelpās un publiskajos pasākumos ir obligāta, kā arī pirms ieceļošanas valstī nepieciešams uzrādīt negatīvu Covid-19 testu.
Covid-19 pandēmijas laikā Austrālija ieviesa vienus no stingrākajiem ierobežojumiem pasaulē; Austrālijas pilsoņiem bija nepieciešama īpaša atļauja, lai ieceļotu un izceļotu no valsts. Vakcinācijas kampaņa devusi iespēju samazināt ierobežojumus un atvērt robežas, taču jaunais Covid-19 omikrona variants atkal apgrūtina šīs ieceres.
Katrai no Baltijas valstīm ieņemot savu īpašo vietu Dubaijā notiekošajā izstādē “Expo”, apmeklētājiem tiek piedāvāti vienojoši, bet reizē tik ļoti dažādie Baltijas valstu stāsti. No tehnoloģijām un inovācijām informācijas tehnoloģiju (IT) jomā, līdz kūdras izmantošanai ēku apdarē – tik plašs ir Baltijas valstu piedāvājums.
Dubaijā sācies viens no gaidītākajiem aviācijas šoviem nozarē. Aviošovs, kas reizē ir arī starptautiska izstāde, ir lielākais aviācijas nozares notikums šogad, pulcējot dalībniekus no vairāk nekā 100 pasaules valstīm un pakāpeniski iezīmējot nozares atjaunošanos pēc Covid-19 radītās krīzes. Aviošovā piedalās arī Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic".
Cilvēkiem turpinot vakcinēties pret Covid-19, pasaulē dzīve pamazām atgriežas normālās sliedēs. Ekonomikā vienas no pirmajām šo pozitīvo tendenci izjūt nozares, ko pandēmija skārusi vissmagāk, to vidū arī aviācijas industrija. Tiesa gan, līdz rādītājiem, kādi bija pirms Covid-19 pandēmijas, vēl ejams tāls ceļš, bet sākums ir cerīgs.