Panorāma

Ugunsgrēkā cietušais Merķeļa ielas nams joprojām bez jumta

Panorāma

Iebrukums Ukrainā – šķietami nenovēršams

Latvijas un Lietuvas lidostu vadītāji: Šis ir īstais laiks attīstībai

Latvijas un Lietuvas lidostu vadītāji: Šis ir īstais laiks attīstībai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

“Kļūt par Ziemeļeiropas aviācijas centru,” ar šādu vēstījumu šonedēļ starptautiskā lidosta “Rīga” publicēja savu vidēja termiņa stratēģiju “Skejceļš 2027”. Vienlaikus pērn, atšķirīgo epidemioloģisko noteikumu dēļ, Lietuvas lidostas pārvadājušas par dažiem procentiem vairāk pasažieru nekā lidosta Rīgā.

Jauns pasažieru terminālis, lielāks uzsvars uz ilgtspēju un vidi, kā arī izaugsmes veicināšana, attīstot jaunu lidostas biznesa parku un kravu termināli. Tie ir tikai daži no starptautiskās lidostas “Rīga” soļiem, ar ko ir paredzēts kļūt par vienu no vadošajiem spēlētājiem Ziemeļeiropā. Kovida pandēmija lidostā apkalpoto pasažieru skaitu, salīdzinot 2021. gadu ar 2019. gadu, samazināja par 70%, savukārt citās reģiona lidostās, piemēram, Helsinkos šis skaits ir pat par 81% mazāks. Neskatoties uz to, ka Rīgas lidosta aizvadītajā gadā uzrādīja vienu no straujākajiem atkopšanās rādītājiem reģionā, Lietuva pasažieru skaita ziņā ir apsteigusi Rīgu.

"Ja mēs skatāmies Latvijas vienīgo lidostu, jo Liepājā lidojumu ir maz un statistikā neuzskaitās, tad

Lietuvas trīs lidostas, saliekot kopā, ir bijis par dažiem procentiem vairāk pasažieru skaits. Tam iemesls bija pērnā gada sākums un ierobežojumi, kas bija šeit pie mums. Tie veicināja Latvijas pilsoņu ceļošanu no Lietuvas lidostām,"

atzina lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Lietuvā, kā pastāstīja Lietuvas lidostas vadība, ir viena lidosta ar trim skrejceļiem dažādās Lietuvas vietās - Viļņā, Palangā un Kauņā. Juridiski tā ir viena lidosta.

"Es domāju, ka mēs esam pievilcīgi cilvēkiem no Latvijas ne tikai tāpēc, ka mums bija maigāki epidemioloģiskie noteikumi, bet arī tāpēc, ka mums ir dažādāks maršrutu tīkls.

Ņemot vērā, ka mums nav viens monopola spēlētājs, cilvēki var izvēlēties, ar ko lidot. Protams, kovida ietekme ir jūtama joprojām, bet redzam, ka aviācijas nozare arī Lietuvā sāk lēnām atkopties no šīs pandēmijas, bet ceļš joprojām ir garš, lai sasniegtu pirmskrīzes rādītājus," stāstīja Lietuvas lidostu prezidents Marjus Gelžinis. 

Pasažieri no Latvijas pērn sastādījuši aptuveni 5% no visu pasažieru kopskaita Ziemas sezonā un 10% - vasaras sezonā. Vienlaikus Lietuvas lidostu vadītājs uzskata, ka konkurence ir daudz globālāka kā tikai Baltijas tirgū, jo nepieciešams sacensties arī ar Skandināviju un pārējo Eiropu. Kopīgā lieta, kas rakstīta visu Baltijas valstu lidostu stratēģijās ir pasažieru skaita palielināšana, renovējot un būvējot jaunus terminālus.

Gan lidostas “Rīga”, gan Lietuvas lidostu vadītāji ir vienisprātis, ka šis ir īstais laiks, lai veiktu ieguldījumu nākotnē, kas palīdzētu lidostām kļūt spēcīgākām konkurences cīņā ar citām Eiropas lidostām. Protams, visas trīs Baltijas valstis ļoti cer uz ieguvumiem, ko sniegs topošie "RailBaltica" savienojumi.

"Parādījās arī tāds jautājums, kur mēs gribam būt, jo ir ļoti labi būt kaut kam vairāk nekā Baltijas lidostai, kas ir kā pieturas punkts, kurā cilvēki atnāk, aizlido un atgriežas.

Mums radās iespēja piedāvāt kaut ko vairāk – šo burvīgo savienojamību starp Baltijas valstīm un Eiropu. Sākumā, ja tas būtu tikai dzelzceļa savienojums starp lidostu un centru, arī tas būs solis uz priekšu," nākotni ieskicēja Odiņa.

Neskatoties uz aizvadītā gada rādītājiem, abu valstu lidostas uzskata, ka reģionālajos maršrutos ir konkurētspējīgi partneri, vienlaikus katrs no tirgus spēlētājiem cenšas piedāvāt kaut ko unikālu, lai piesaistītu jaunus klientus. Attīstības stratēģiju un terminālu modernizāciju izstrādājusi arī Tallinas lidosta, kas paredz Tallinas lidostu izveidot par pievilcīgāko Eiropā ne tikai pasažieriem, bet arī uzņēmumiem un kravu pārvadātājiem. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti