Rīta Panorāma

“Būris”- izvēle dzīvot bez bērniem

Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

“Airbus” kravas lidmašīna nosēžas Antarktīdā

«Airbus» kravas lidmašīna pirmo reizi nosēžas Antarktīdā

Vairāk nekā 4000 kilometru un ieraksts rekordu grāmatā. Tā var raksturot novembra sākumā notikušo avioreisu, kas savienoja Dienvidāfriku un Antarktīdu, nogādājot kontinentā zinātniekus un viņiem nepieciešamo aprīkojumu.

Novembra sākumā Portugālē bāzētais uzņēmums “Hi-Fly” sevi ierakstījis rekordu grāmatā. Šoreiz ar to, ka kompānijai piederošā “Airbus” A340 kravas lidmašīna ir pirmais šāda tipa gaisa kuģis, kas ir sasniedzis Antarktīdas ledus skrejceļu.

Lidojums, kas sākās Dienvidāfrikas otrajā lielākajā pilsētā Keiptaunā, uz Antarktīdu nogādāja zinātniekus un svarīgākās kravas, lai viņi kontinentā varētu justies droši un pilnvērtīgi pildīt darba pienākumus. Kopā ar zinātniekiem un aprīkojumu uz kontinentu tika nogādāti arī daži tūristi, kuri pēc pāris stundām devās atpakaļ.

Lidmašīnas kapteinis Karloss Mirpuri skaidroja, ka lidmašīnas izvēle šādam ceļojumam, kurš aizņem aptuveni piecas stundas vienā virzienā, nav nejauša. Nepieciešams tāds gaisa kuģis, kas spēj darboties ekstremālos laika apstākļos, un “Airbus” A340 četru dzinēju modelis tāds ir.

Pēc nosēšanās lidmašīna tika izkrauta un jau pēc mazāk nekā trim stundām varēja doties atpakaļ uz Dienvidāfriku.

Kapteinis norādīja, ka šajā lidlaukā ir labi, ja gaisa temperatūra ir pēc iespējas zemāka, jo tas atvieglo nosēšanos. “Mēs esam saņēmuši aktuālo laika apstākļu informāciju, kurā teikts, ka lidostā vējš pūš no dienvidiem, debesis ir skaidras, gaisa temperatūra ir -15 grādu un arī ir labs kontrasts starp debesīm un zemi. Tas ir ļoti svarīgi, lai sekmīgi nosēstos šajā apvidū,” sacīja Mirpuri.

Lai sagatavotos garajam un sarežģītajam ceļam, lidojumu koordinatori vairākus mēnešus veica sagatavošanās darbus. Ledus lauks, kurā nosēdās lidmašīna, tiek uzskatīts par C klases lidlauku – 3000 metru garais skrejceļš atrodas uz gandrīz pusotru kilometru bieza ledus gabala. Lai lidmašīna iegūtu saķeri ar skrejceļu, tas tiek īpaši apstrādāts, izgriežot rievas.

Biežāk ledus skrejceļus izmanto privātā tipa lidmašīnas, bet gaisa kuģi, kuri var veikt arī transatlantiskos lidojumus, nav bieži viesi. Piemēram, pērnā gada sākumā šajā kontinentā nolaidās vidējās distances pasažieru lidmašīna “Airbus” A319, kas devās palīgā kādam ASV zinātniekam, kuram bija pasliktinājusies veselība.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt