Pasaules panorāma

Vācijas un Latvijas attiecības ir stipras

Pasaules panorāma

Pasaules panorāma

Aviācijas nozare atgūstas pēc Covid-19 pandēmijas

Aviācijas nozare atgūstas no Covid-19 pandēmijas sekām

Cilvēkiem turpinot vakcinēties pret Covid-19, pasaulē dzīve pamazām atgriežas normālās sliedēs. Ekonomikā vienas no pirmajām šo pozitīvo tendenci izjūt nozares, ko pandēmija skārusi vissmagāk, to vidū arī aviācijas industrija. Tiesa gan, līdz rādītājiem, kādi bija pirms Covid-19 pandēmijas, vēl ejams tāls ceļš, bet sākums ir cerīgs.

Katru dienu gaisā paceļas vairāk lidmašīnu, nekā attiecīgajā laika posmā pirms gada, un to skaits tikai palielinās, valstīm atverot savas robežas tūristiem. Pašreizējās aplēses liecina, ka aviokompānijas 2019. gada rādītājus sasniegs pēc diviem gadiem – 2023. gadā.

Zaudēja gandrīz divus miljonus eiro dienā

Šis laiks ir bijis liels pārbaudījums ikvienam, un arī lielākās pasaules aviokompānijas ir vērsušās ar lūgumu pie valsts vai akcionāriem, aicinot palielināt kompānijas kapitālu, lai sekmīgāk pārvarētu krīzi. Vienlaikus pie aviācijas pasaules debesīm uzmirdzējušas jaunas zvaigznes, kurām ir lieli mērķi, piemēram, Islandē bankrotējušo “Wow airlines” vietā ir nākušas “Play airlines”.

Somijas nacionālās lidsabiedrības “Finnair” ģenerālmenedžeris Baltijas un Austrumeiropas valstīs Arūns Skuja sarunā ar LTV raidījumu “Pasaules Panorāma” norāda, ka “Finnair” sagaidīja krīzi kā finansiāli stabils uzņēmums, bet, lai sekmīgi atsāktu lidojumus, bija nepieciešams piesaistīt papildu finanses.

“Covid-19 ir spējis pasaulei iesist ātri un spēcīgi. Pandēmija ietekmējusi ļoti daudz industriju visā pasaulē, un diemžēl dažkārt jūtamies tā, ka tas nav taisnīgi, jo spēcīgāks trieciens ir bijis tieši tūrisma un aviācijas nozarei.

“Finnair” krīzē iegāja kā finansiāli stabila kompānija, bet, kad gandrīz visa mūsu flote atradās uz zemes, katru dienu mēs zaudējām teju divus miljonus eiro,” stāsta Skuja.

Aviokompānijas maina lidmašīnu floti

Jau novembrī savas robežas atkal atvērs Amerikas Savienotās Valstis, kas ļaus nodrošināt papildus reisus dažādos maršrutos. Protams, to, cik ātri atveras tirgi, nosaka dažādi parametri, piemēram, Covid-19 vakcinācijas temps.

“Pandēmija ir ļoti mainījusi to, kā cilvēki ceļo. Tam būs liela ietekme arī nākotnē,” atzīst Skuja.

“Ja runājam par Āzijas tirgu, tad redzam, ka tas atveras lēnāk, ja salīdzinām ar citu valstu pieredzi. Vienlaikus jāsaka, ka tas ir saistīts arī ar lēnākiem vakcinācijas tempiem šajā pasaules daļā, bet vienlaikus mēs redzam, ka tirgi sāk atvērties.”

Vienlaikus uzlabojumi redzami arī aviokompāniju flotes stratēģijā. Pandēmijas sākumā lielās aviokompānijas, piemēram, “Lufthansa”, “Air France”, “British Airways” un citas paziņoja, ka ātrāk nekā plānots sūtīs pelnītā atpūtā “Boeing 747” lidmašīnas jeb tā dēvētās debesu karalienes.

Apvienoto Arābu Emirātu lidsabiedrība “Emirates” paziņoja par pasaulē liekākās pasažieru lidmašīnas “Airbus A380” pasūtījuma samazināšanu. Tagad redzam, ka debesīs sāk atgriezties ne tikai “A380”, bet arī jaunākās paaudzes “Airbus A350”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt