Dzīve & Stils / Pilsētvide
Ne īsti durvis atvērt, ne ērti izkāpt no automašīnas – tā šobrīd ir ikdiena daudzās autostāvvietās pie veikaliem. Tādēļ portālā manabalss.lv vāc parakstus, lai rosinātu likumdevējus mainīt pašlaik noteiktos rekomendējošos stāvvietu platumus. Latvijā esošie standarti ir novecojoši un stāvvietas vairs nav piemērotas mūsdienu automašīnu izmēriem, skaidroja satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis.
Iestājoties pavasarim, arvien vairāk cilvēku pēc ziemas perioda atsāk savās ikdienas gaitās doties ar velosipēdiem. Svarīgākais, pārvietojoties ar velo, ir pievērst uzmanību savai drošībai un pārvietošanās ātrumam pilsētas ielās, kā arī ievērot ceļu satiksmes noteikumus, atgādināja velobraucējs Jānis Zarāns.
Rīgas dome sabiedrisko tualešu vajadzībām mēnesī tērē vairāk nekā 17 tūkstošus eiro, tomēr vairumā gadījumu tās apmeklētājiem ir nepienācīgā stāvoklī. Kādēļ liela daļa no Rīgas pilsētas centra, apkaimju un Mežaparka publiskajām tualetēm nestrādā un tām virsū sarkanas uzlīmes – “Tehnisku iemeslu dēļ nedarbojas”?
Alūksnes pilsētas centrā ap 60. gadu beigām sāka celt kultūras namu. Tolaik ar šo ieceri necik tālu netika un namu neuzcēla. Ilgus gadus šajā vietā bija palikušas vien drupas – degradēta teritorija pilsētas centrā. Šī gada sākumā pašvaldībā pieņemts lēmums drupas nojaukt, un darbi jau ir uzsākti, stāstīja Līga Vīksna, vietējā laikraksta “Alūksnes un Malienas Ziņas” galvenā redaktore.
Nākotnes pilsētu attīstības plāns gan Eiropā, gan citviet pasaulē ir izveidot kopienas, kurās mājokļi un sociālie pakalpojumi ir gājiena attālumā, dēvējot to gan par "15 minūšu pilsētu", gan staigājamu pilsētu, gan arī humānu pilsētu, Latvijas Radio raidījumā "Zeme 2050" stāstīja pilsētplānotājs un antropologs Viesturs Celmiņš. Lai gan nosaukumi un koncepti ir atšķirīgi, kopīgā ideja ir radīt pilsētvidi, kurā nebūtu jābrauc ar automašīnu 20 un vairāk minūtes, lai nokļūtu sev vēlamajā galamērķī.
Daudziem autovadītājiem un kājāmgājējiem ir kāds jautājums par Zemitāna tiltu: kāpēc tur ir tramvaja sliedes un uz kurieni šīs sliedes mūs ved? Rīgas domes Satiksmes departamentā skaidroja, ka savulaik uz Pļavniekiem bija plānota tramvaja satiksme, taču šie plāni neīstenojās. Tagad paredzēts šīs sliedes demontēt.