Sadaļas Sadaļas

Rīta Panorāma

Intervija ar LK akadēmijas tradicionālās dziedāšanas grupas «Saucējas» vadītāju Ivetu Tāli

Rīta Panorāma

Kitija Laksa gatavojas debijas sezonai WNBA

Drošība uz ceļa. Pārāk šauras stāvvietas

Satiksmes drošības eksperts: Esošās stāvvietas ir pārāk šauras mūsdienu auto

Ne īsti durvis atvērt, ne ērti izkāpt no automašīnas – tā šobrīd ir ikdiena daudzās autostāvvietās pie veikaliem. Tādēļ portālā manabalss.lv vāc parakstus, lai rosinātu likumdevējus mainīt pašlaik noteiktos rekomendējošos stāvvietu platumus. Latvijā esošie standarti ir novecojoši un stāvvietas vairs nav piemērotas mūsdienu automašīnu izmēriem, skaidroja satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis.

"Ja mēs paskatāmies uz tādu populāru automobili kā "Volkswagen" – no deviņdesmitajiem gadiem līdz šodienai šis automobilis ir izaudzis gandrīz par 30 centimetriem. Tas ir kļuvis daudz platāks. Un tas notiek ar visiem automobiļiem," norādīja satiksmes drošības eksperts.

No apdrošinātāju viedokļa šaurās stāvvietas nav tā lielākā problēma, jo gadā tiek pieteikti vien 1000 apdrošināšanas gadījumi, lai gan reālais skaitlis, visticamāk, ir krietni lielāks. Daudzi saskrāpēta auto dēļ nemeklē taisnību policijā. Tomēr arī tūkstotis gadījumu rada gana lielu slogu visām iesaistītajām pusēm.

"Tas ir papildu darbs apdrošinātājiem. Tas ļoti bieži ir papildu darbs policijai, jo ir izsaukumi šo nieku dēļ. Tas ļoti bieži ir arī papildu darbs pašam iepirkšanās centram, jo policija prasa iepirkšanās centra [videonovērošanas] ierakstus," sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.

Šobrīd stāvvietu platumam Latvijā ir tikai rekomendējošs raksturs. Lielā daļā veikalu tas svārstās no diviem metriem un trīsdesmit centimetriem līdz diviem metriem un piecdesmit centimetriem. Eksperti atzīst, ka ir nepieciešamas izmaiņas, un šai problēmai ir vairāki risinājumi.

"Citi to mēģina risināt ar papildu starpjoslu starp stāvēšanas vietām, citi to mēģina risināt, pieejot matemātiski. Piemēram, nevis liekot automobiļus 90 grādu leņķī, kā ir ierasts mūsu stāvvietās, bet ir iespējams izvietot 60 vai 45 grādu leņķī. Matemātiski ir pierādīts, ka stāvvietās, kur tiek novietoti vairāk nekā 100 automobiļi, novietojot automobiļus skujiņā varam salikt daudz vairāk transportlīdzekļus," skaidroja Oskars Irbītis.

Papildu pluss šādam auto novietošanas veidam – durvju vēršanās leņķis vairs nav pretī blakus stāvošā auto sāniem. Arī izbraukšana no slīpa leņķa būs drošāka, un šādās stāvvietās satiksmi organizē vienā virzienā.

Latvijas Apdrošinātāju asociācijā uzskata, ka regulējumos vajadzētu noteikt, ka minimālais stāvvietas platums ir divi metri un sešdesmit centimetri.

Tām būtu jābūt minimālajām prasībām, nevis tikai rekomendācijām. Galu galā cilvēki izvēlēsies braukt uz to veikalu, kur var ērti novietot auto, nevis tur, kur automašīnai draud saskrāpēšana.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pilsētvide
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt