Pilsētvide
Pilsētplānotāja rosina «Dienā bez auto» slēgt Barona ielu auto satiksmei
Eiropas Mobilitātes nedēļu sestdien, 22.septembrī, noslēdz kampaņa „Diena bez auto”, kurā daudzas Eiropas pilsētas uz brīdi slēdz ielas vai pat veselas pilsētas daļas auto satiksmei un to izmanto, lai rosinātu diskusijas par gudrāku un videi draudzīgāku pārvietošanos. Latvijā šī diena nav tik vērienīga, un arī, vērtējot pašvaldību gatavību dzīvē ieviest gudrākas pārvietošanās principus, aina kopumā nav pārāk iepriecinoša, intervijā Latvijas Radio atzīst arhitekte un Nīderlandē skolotā pilsētplānotāja Evelīna Ozola.
Apvienība: Riteņbraucēju skaits Rīgā četros gados pieaudzis par 40%
Riteņbraucēju skaits Rīgā četru gadu laikā pieaudzis par 40%, liecina apvienības "Pilsēta cilvēkiem" septembra vidū veiktā velosipēdistu skaitīšana uz Rīgas tiltiem. Riteņbraucēju skaita rekordists arvien ir Vanšu tilts, kuru stundā šķērso gandrīz 600 riteņbraucēju — tas ir teju piecas reizes vairāk nekā pirms 10 gadiem, informē apvienībā "Pilsēta cilvēkiem".
Vecpilsētas kvartālam Jelgavā jauns attīstības posms
Jelgavas Vecpilsētas kvartālam  sācies jauns attīstības posms. Šogad  jau uzsākta divu ēku restaurācija, bet nākotnes vīzijās tas iecerēts kā  vieta, kur satiekas tūristi un amatnieki. Lai lauztu stereotipus par Jelgavas Vecpilsētu kā graustu rajonu, jau piekto gadu Eiropas kultūras mantojuma dienās notika Vecpilsētas ielas svētki.
Kad Lielupe bija gluži kā iela
“Ielas garumā”15. jubilejas sezona turpinās un septembrī mums beidzot izdevās piepildīt senu ieceri: ar kuģīti izbraukt pa Lielupi no Varkaļu ostas Salas pagastā līdz Dubultiem. Divos raidījumos – 8. un 22. septembrī - vērosim Jūrmalu no upes puses un tiksimies ar cilvēkiem, kuru dzīve cieši saistīta ar Lielupi. Mēs daļēji atkārtojām  britu ceļotāja Artura Rensoma veikto maršrutu starpkaru periodā, ko viņš aprakstījis aizraujošā grāmatā “Kad Jelgavā bija buras. “
Pretēji pilsētplānotāja ieteikumiem Ušakovs negrasās likvidēt gājēju tuneļus
Dāņu pilsētplānotājs Jans Gēls jau pirms 17 gadiem izstrādāja ieteikumus Rīgas pilsētvides attīstībai, tostarp iesakot likvidēt gājēju tuneļus, ko uzskata par nepiedodami aizkavējušos padomju laika palieku. Rīgas pilsētas vadība to nav izdarījusi un arī neplāno darīt, lai gan dome nupat noslēgusi memorandu ar Gēla biroju uz trim gadiem par sadarbību kvalitatīvas publiskās ārtelpas veidošanā.
Pēc Brīvības ielas remonta CSDD iesaka velosipēdistiem braukt pa ietvi vai uzņemties risku pašiem
Uz galvenās Rīgas maģistrāles – Brīvības ielas – velojoslas pēc rekonstrukcijas nav izveidotas, neskatoties uz to, ka Brīvības ielu ar izbūvētu velo infrastruktūru rīdziniekiem solīja jau pirms vairākiem gadiem. Nu pēc rekonstrukcijas Brīvības iela padarīta vēl bīstamāka velosipēdistiem, tāpēc velosipēdistiem Brīvības ielā jābrauc pa ietvi vai, ja jūtas droši un pārliecinoši, pa vidējo brauktuves joslu.
Cer, ka diskutablais simtgades alejas projekts mainīs pilsētas attieksmi pret koku veselību
Pretrunīgais sabiedrības vērtējums nav apturējis Rīgas domes iecerēto simtgades aleju pie Latvijas Nacionālā teātra, ko sākotnēji cerēja izveidot līdz 4.maijam. Konkursā uzvarējušā dizaina biroja „H2E” piedāvātais vides objekts „Laika priekškars” pašlaik ir ražošanas procesā, un dome cer, ka to izdosies atklāt tieši Latvijas simtajā dzimšanas dienā. Ar pašreizējo risinājumu ir mierā arī arboristi, kas sākotnēji cēla trauksmi par iespējamo kaitējumu koku saknēm.