Pilsētvide
Pagaidu velojoslu Rīgā šogad nebūs
Pavasarī iecerēto pagaidu jeb tā saukto „Covid” velojoslu Rīgā šogad tā arī nebūs. Virknē pasaules pilsētu ieviestais ārkārtas risinājums, lai pandēmijas laikā ļautu vieglāk izvairīties no pilna sabiedriskā transporta, Rīgā atdūries pret ilgu saskaņošanas procesu un beidzies ar Satiksmes departamenta lēmumu lauzt līgumu ar projektētājiem par neiekļaušanos termiņā. Galvaspilsētā, kura jau tā nevar lepoties ar attīstītu velo infrastruktūru, līdz ar to palaista garām iespēja šovasar tikt pie vairāk nekā desmit kilometru velojoslām vismaz virzienā uz un no Purvciema un Ķengaraga.
Pašvaldība pagaidām gausi reaģē uz rīdzinieku iesūtītajiem «veloslazdiem»
Velobraucēji Rīgā un Pierīgā divos mēnešos reģistrējuši jau vairāk nekā astoņsimt vietu, kuras ir riteņbraukšanai neērtas, apgrūtinošas vai pat bīstamas. Šos datus apkopojusi biedrības “Datu skola” sabiedriskā iniciatīva “Veloslazdi”, kas iesūtīto informāciju nodod Rīgas domes Satiksmes departamentam. Vairums reģistrēto “veloslazdu” ir augstas apmales vai bedres, ko departaments iepriekš norādījis kā visvieglāk un ātrāk risināmās problēmas. Taču pagaidām oficiālas atbildes saņemtas tikai par vienpadsmit no kopumā 813 “veloslazdiem”, un “Datu skolai” zināms vien par dažiem, kas reāli novērsti.
Veldze pilsētniekiem. Vai Rīgā pietiek labu peldvietu?
Dzīvojot pilsētā, cilvēka un dabas tikšanās ir retāka, taču peldvietu jautājums vasarā ir aktuāls arī pilsētniekiem. Rīgā ir septiņas oficiālas peldvietas, kurās tiek uzraudzīta ūdens kvalitāte, kā arī virkne neoficiālo pludmaļu, kuras pilsētnieki ir iecienījuši par spīti labiekārtojumu neesamībai. Tomēr - vai urbāno jeb pilsētas peldvietu iespējas Rīgā ir izmantotas pietiekami?
Viļņā atver pludmali pilsētas centrā
Lietuvas galvaspilsēta Viļņa vienā no laukumiem pašā pilsētas centrā šonedēļ atvēra pludmali. No Viļņas līdz jūrai ir tālu, un jaunā pludmale ļaus vietējiem kaut mazliet izbaudīt kūrorta garšu.
Iedzīvotāji bažīgi par formālo iesaisti «Rail Baltica» projektā un tā ietekmi uz Pārdaugavas mantojumu
Kā par "gadsimta projektu" dēvētā "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas izbūve mainīs Pārdaugavas vaibstus un cilvēku ikdienu? Šis ir jautājums, uz kuru atbildes jau vairākus gadus gaida Rīgas kreisā krasta iedzīvotāji, kopš 2016. gadā valdība apstiprināja dzelzceļa trases izvietojumu. Pirmdien, 15. jūnijā, projektētāji iepazīstināja ar inženierizpētes rezultātiem blīvāk apdzīvotajā Pārdaugavas posmā no Jelgavas līdz Liepājas ielai. Paredzami asākās diskusijas raisīja dzelzceļa tunelis, ko projektētāji piedāvā veidot īsāku nekā sākotnējā iecerē.
Pārogres vasarnīcu arhitektūrā arī kvartāli ar simtgadīga funkcionālisma paraugiem
“Skaistais Ogres kurorts, bērnu paradīze, gaisa un ziedu kurorts, labākā veseļošanās vieta Latvijā, kurortu pērle Rīgas tuvumā“, - tik jūsmīgi vārdi starpkaru Latvijā veltīti Ogrei (skat. „Vadonis pa Ogri“). Jau 19.-20. gadsimta mijā vasarnīcu rajons izveidojās pilsētas centra pakalnos, bet lielākā daļa ēku gāja bojā 1. pasaules kara laikā.
Iedzīvotāji lūdz saglabāt publisku pieeju vēsturiskajai Anniņmuižai ar parku
Cīņa par vēsturiskās Anniņmuižas ēkas saglabāšanu publiskā īpašumā saliedējusi Imantas un Zolitūdes aktīvos iedzīvotājus. Biedrība “Riga Annenhof” sākusi vākt parakstus, lai vēsturiskā 19. gadsimta muižiņa ar parku būtu apkaimes kultūras vieta un nenonāktu privātu attīstītāju rokās, kā to iecerējusi ēkas īpašniece Latvijas Universitāte. Atbildīgās iestādes gan mierina, ka muižiņas pieminekļa statuss pasargās to no iznīcības, tomēr vietējie bažījas, ka nākotnē daudzdzīvokļu mājas vēl vairāk iežmiegs vienīgo apkaimes vēsturisko ainavu un tai vairs nevarēs brīvi piekļūt.
No Remīnes līdz Pīkolam. Ieliņas ar raksturu Teikā
Cik labi, ka dzīvoju Teikā! - tā ne reizi vien atviegloti uzelpoju šopavasar, kad nācās sekot aicinājumam #paliecmājās. Par laimi pastaigas svaigā gaisā netika aizliegtas, un tā nu katrai dienai izdomāju savu maršrutu un gājiena mērķi.
Siguldā izveido velo ielu, priekšrocības bauda riteņbraucēji
Iela par kādu var sapņot ikviens velobraucējs – zaļa, šaura, ar mazu atļauto braukšanas ātrumu un citām priekšrocībām – patlaban top Siguldā. Tur vienā no centrā noslogotākajām ielām – Pils ielā - samazināts brauktuves platums un atļautais braukšanas ātrums, priekšroku dodot velosipēdiem, ne auto spēkratiem. Pašvaldība uzskata, ka tas pilsētas centru darīs pievilcīgāku un samazinās ceļu satiksmes negadījumu risku.