4. studija

Kam un kāpēc PMLP jāsniedz ziņas par saviem un laulātā vecākiem, brāļiem, māsām un bērniem?

4. studija

Ceturtā studija. Sargiet naudu. Dārgās vēstules

Vai dzīvojamā zonā autoskola izveidos mācību braukšanas laukumu?

Bišumuižā dzīvojamā zonā izveido braukšanas mācību laukumu; iedzīvotāju protesti netiek uzklausīti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Bišumuižā autoskola "Fortūna" iegādājusies neizmantotu stāvlaukumu un nolēmusi turpat pie daudzdzīvokļu mājas logiem apmācīt cilvēkus braukt ar kravas auto vai motociklu. Iedzīvotāji ir satraukti, ka iecerētais treniņu laukums apdraudēs vidi viņu īpašumos, jo radīs gan trokšņus, gan izmešus. Lai kā iedzīvotāji pret to protestētu, Rīgas domē dzirdīgas ausis viņi neatrod.

Lai ko solītu jauna ciema teritorijas attīstītājs, lai cik dārgi maksātu īpašuma kvadrātmetrs, nevajadzētu paļauties, ka, nopērkot dzīvokli par 2000 eiro kvadrātmetrā, jūs tiešām dzīvosiet zaļā, klusā ciematiņā, kur prioritāte būs bērni un viņu drošība. Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "4. studija" skaidroja, kāpēc tā.

Bišumuižas ciemā dzīvo vismaz 800 cilvēku, 300 no tiem ir bērni. Jaunās ģimenes, iegādājoties šeit īpašumu, cerēja uz sakoptu, zaļu vidi, mieru un lauku atmosfēru pilsētā. Tomēr kādam uzņēmējam ir citi plāni. Viņš ir autoskolas īpašnieks un ciema teritorijā iegādājies asfaltētu laukumu, kur nolēmis piedāvāt regulāras smago auto un motociklu vadīšanas apmācības iesācējiem.

Bišumuižas attīstības biedrības biedre Liene Kalēja atklāja, ka vērsusies "4. studijā", lai publiski lūgtu palīdzību un atbalstu. Iedzīvotāji ir satraukti, ka iecerētais treniņu laukums apdraudēs vidi viņu īpašumos, jo radīs gan trokšņus, gan izmešus.

"Kad mēs iegādājāmies šeit īpašumu, šis stāvlaukums vispār bija paredzēts mājas iedzīvotājiem. Tā kā mājas iedzīvotājiem nebija nepieciešams tik daudz stāvlaukumu, attīstītāji saprata, ka viņiem nav izdevīgi turēt šādu izbūvētu laukumu dīkstāvē, un viņi vienkārši to pārdeva kādai otrajai, trešajai personai, lai viņi rīkojas ar to laukumu, kā grib," sacīja Bišumuižas iedzīvotājs Dainars.

Arī Nikolajs pauda neizpratni, ka viena uzņēmuma intereses var būt svarīgākas par vesela ciemata interesēm. Viņš zināja stāstīt, ka šobrīd tiekot gaidīts būvinspektors, kas varētu pārliecināties, vai žoga būvniecība, kas notiek, nesaskaņojot ar daudzdzīvokļu mājas iedzīvotājiem, ir legāla.

Savukārt Maija uzsvēra, ka ir satraukta par bērnu drošību: "Te tiešām ir ļoti daudz bērnu. Vasarās viņi te dzīvo ārā, un tas pat ir sekunžu jautājums, kādreiz novērsties, un bērns jau kaut kur ir izskrējis un paskrējis. Šeit jau mašīnas, mums te ir dzīvojamā zona un [ātruma ierobežojums] 20 km/h, bet, ja cilvēki mācās braukt, mēs tomēr zinām, ka tās iemaņas arī vēl nav tādas."

Bišumuižas iedzīvotāji ir vienisprātis, ka laukums, kur mācīsies braukt smagās mašīnas un motocikli, palielinās bīstamību gan cilvēkiem, gan arī viņu mājdzīvniekiem.

"Šeit jau tā nav droši, šeit vajadzētu izbūvēt krustojumu, jo sanāk, ka ciema iedzīvotāji – bērni, pieaugušie – katru rītu, nākot no ciema, dodas uz tramvaja pieturu vai uz autobusa pieturu, viņiem ir jāšķērso sliežu klātne. Ja šeit brauc tramvajs un nāks vēl mācību transports iekšā, tad mēs nonākam tādā kā ķīlnieku lomā," atzina Dainars.

Tā ir dzīšana izmisumā, kad "viens sūta pie otra, bet otrs sūta pie trešā, un neviens ne par ko nav atbildīgs" – situāciju raksturoja Edgars.

Uzņēmēja un iedzīvotāju attiecības nonākušas līdz baltkvēlei. Izskanējuši pat draudi. Laukuma saimnieks nolīdzis apsardzi, kas naktī sargā jaunuzbūvēto žogu. Iedzīvotāji ir pārliecināti – autoskolas īpašnieks rīkojas nelikumīgi, bet pašvaldība nesaprotamu un pat aizdomīgu iemeslu dēļ uz iedzīvotāju palīdzības saucieniem nereaģē.

"Jau 2022. gada pavasarī šī asfaltētā laukuma īpašnieks bija vērsies Rīgas domes Attīstības departamentā ar lūgumu saskaņot būvniecības ieceri, ar kuru bija paredzēts mainīt esošā asfaltētā laukuma lietošanu uz mācību laukumu, kā arī veikt dažādas citas būvniecības darbības, kā ietvaros tika izvirzīti vairāki nosacījumi šim īpašniekam, bet rezultātā iecere līdz galam novesta netika," norādīja Rīgas domes Arhitektūras un pilsētvides dizaina pārvaldes vadītājs Valdis Dombrovskis.

Pašvaldībā skaidroja, ka atļaut vai neatļaut braukšanas mācību laukuma izveidošanu vietā, kas jau 2005. gadā saskaņota kā autosstāvvieta, vispār neesot pašvaldības kompetencē. Šis jautājums jāvērtē Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

"Autoskola ir vērsusies CSDD, lai saņemtu šādu atļauju mācību laukumu, taču CSDD kolēģi vēl šādu atļauju autoskolai nav snieguši, jo tas neatbilst tiem noteikumiem, ko prasa CSDD vadlīnijas," skaidroja VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters. "Vadlīnijās ir noteikts, ja autoskola ir pieteikusi mācību laukumu noteiktas kategorijas apmācībām, ja mācību laukums ir paredzēts motociklu apmācībai vai kravas transporta līdzekļu braukšanas apmācībai, tur jau ir arī citi nosacījumi. Laukumam ir jābūt daudz plašākam, lai kravas transports varētu variēt un veikt šīs figūras, tāpat arī motocikliem ir nepieciešams paātrinājums un arī iespēja nobremzēt."

Autoskolas "Fortūna" vadītājs Aleksandrs Vorobjovs situāciju, kāda izveidojusies Bišumuižas ciemā, "4. studijai" izskaidrot nevēlējās.

Pagaidām mācību laukumu Bišumuižā autoskola "Fortūna" atvērt nedrīkst, bet, iespējams, tas vien līdz brīdim, kamēr tiks sakārtotas nepieciešamās formalitātes CSDD atļaujas saņemšanai. Uzņēmējs savā īpašumā var darīt, ko vēlas, un iedzīvotāji, lai arī vairākumā, viņa biznesa attīstību nevar ietekmēt. Taču, ja šāds laukums Bišumuižā tiks atvērts, iedzīvotāji būs zaudētāji dubultā: troksnis, izplūdes gāzes un citi riski būs traucējoši un nepatīkami ne tikai veselībai, bet arī mazinās pirkuma brīdī solīto premium klases dzīvokļu vērtību.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti