Pilsētvide
Rīdziniekus aicina nepalaist garām pilsētas teritorijas plānojuma apspriešanu
Ceturtdien, 28. martā, plkst.17 Rīgas domē notiks pilsētas teritorijas plānojuma līdz 2030. gadam publiskās apspriešanas sanāksme, kurā ikviens rīdzinieks klātienē varēs izteikt viedokli un uzdot jautājumus par galveno Rīgas teritorijas plānošanas (RTP) dokumentu nākamajai desmitgadei, kurā noteiktas prasības teritorijas izmantošanai un apbūvei.
Alūksnē mazbānīša stacijas bagāžas šķūnī top multimediju ekspozīcija par dzelzceļa vēsturi
Šaursliežu dzelzceļa līnija Gulbene – Alūksne ir valsts nozīmes kultūras piemineklis. Tas ietver arī vēsturisko Alūksnes staciju un bagāžas šķūni. Celts pirms vairāk nekā 100 gadiem, šķūnis dzelzceļa pasažieru bagāžas glabāšanai bija kritiskā stāvoklī un teju vai nojaucams. Tomēr ir atrasti līdzekļi tā atjaunošanai, un rudenī ēkā durvis vērs mūsdienīga multimediāla ekspozīcija par dzelzceļa vēsturi un attīstību.  
Velo aktīvists: Rīgas infrastruktūra joprojām tiek plānota 60.gadu stilā
Gājēji un velobraucēji kā prioritāte Rīgā ir tikai sauklis, kas neatspoguļojas dzīvē. Par to pārliecināta apvienība „Pilsēta cilvēkiem”, kas nesen domē iesniegusi 2500 iedzīvotāju parakstus par velojoslu izveidi Brīvības ielā. Lai gan pirms četriem gadiem Rīgas mērs tās solīja, solījumi izrādījušies pārsteidzīgi. Pašvaldība gan prognozē strauju veloinfrastruktūras attīstību nākamajos gados, tomēr aktīvisti ir skeptiski par pilsētas tēvu vēlmi reāli ieklausīties riteņbraucēju vajadzībās.
Jēkabpilī ielas remonta laikā zem asfalta uziet vēsturisko bruģi
Jēkabpilī, vienā no senākajām ielām veicot būvdarbus, zem asfalta atklāts bruģis. To pamanījuši vietējie iedzīvotāji un biedrība “Jēkabpils mantojums”, kas informēja Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju. Tās secinājums – vēsturiskais bruģa segums būtu jāsaglabā. Taču būvprojekts paredz bruģi noņemt, jo zem tā jāliek inženierkomunikācijas.
VEF kvartāla attīstībai piedāvā izveidot piekaramo velotiltu
Ar 10 000 eiro sadalīšanu hakatonā beidzies pilsētplānošanas notikums Rīgā "Mad City". Hakatona uzdevums bija piedāvāt trīs idejas parku vai skvēru uzlabošanai, konkrētus risinājumus Brīvības ielas un Gustava Zemgala gatves krustojuma risinājumam, kā arī risinājumus gājēju plūsmas organizēšanai VEF apkaimē. Hakatona uzvarētāji "Start. Stay. Smile" piedāvāja uzbūvēt piekaramo velosipēdistu/gājēju tiltu, kā arī vienlīmeņa gājēju pārejas, apļveida krustojumu Brīvības ielai un Gustava Zemgala gatvei, un parku teritorijā.
Eksperti: īpašuma vērtību pilsētās ceļ tā pieejamība ar kājām un velo, nevis ar auto
Nekustamā īpašuma vērtību pilsētās ceļ tā ērta pieejamība ar kājām, nevis ar automašīnu, tādēļ gudri pilsētplānotāji domā par gājējiem, nevis autobraucējiem ērtāku pilsētu veidošanu. To šonedēļ pilsētplānošanas konferencē "MadCity" Rīgā uzsvēra vairāki ārvalstu eksperti. Viņu vidū bija arī pazīstamais dāņu arhitekts Jans Gēls, kura grāmata "Pilsētas cilvēkiem" nupat iznākusi arī latviski.
Mazajā Vējzaķsalā rīdzinieki «pagaidām» jeb 40 gadus dzīvo, kā prot
Ganību dambis – ielas nosaukums, kas liek aizdomāties par tāliem, seniem laikiem, kad Rīga vēl bija tik maza, ka lopu ganības sākās tūlīt aiz t.s. Klusā centra, kas tagad ir viens no pilsētas lepnākajiem un dārgākajiem rajoniem. Ganību dambja nosaukums saglabājies no 16. gadsimta, bet pēdējie Ganu vārti aiz pilsētas robežas atradušies apmēram tur, kur satiekas Pulkveža Brieža  un Dzirnavu ielas.
Modernās pilsētas lielākais izaicinājums - efektīva pārvaldība. Intervija ar Gregu Lindseju
Mēs labprāt baudām jaunos dalīšanās ekonomikas pakalpojumus, ko piedāvā modernā pilsēta. Taksometru izsaucam, izmantojot aplikāciju. Ceļojot labprāt apmetamies konkrētās valsts iedzīvotāju dzīvesvietā, izmantojot atbilstošu servisu, ko nodrošina mūsdienu tehnoloģijas. Taču žurnālists un urbānists - futūrists Gregs Lindsejs (Greg Lindsay) aicina aizdomāties, vai šādi pakalpojumi tiešām ir vērtējami atzinīgi. Vai tas, ka pilsētas resursi nekontrolēti nonāk privāto moderno risinājumu nodrošinātāju rokās, ir labi? Un kas tālāk? Par to viņš pats iecerējis runāt pilsētplānošanai veltītā konferencē "MadCity"  un ekskluzīvā intervijā Lsm.lv.
Rīgas domes darbakārtībā atkal riteņu «klamburi» parādniekiem
Tieši trīs mēnešus pēc jautājuma parādīšanās komitejās trešdien, 23.maijā, Rīgas dome plāno grozīt maksas autostāvvietu apsaimniekošanas un lietošanas noteikumus. Lielāko diskusiju temats tajos ir domes vēlme pēc vairāku gadu pauzes atkal iedzīvināt tā dēvēto klamburu likšanas praksi nemaksātāju mašīnām.
Kā uzbūvēt ideālo pilsētu? Intervija ar Čārlzu Maronu
Čārlzs Marons (Charles Marohn) 2017. gadā tika nodēvēts par vienu no planētas 10 visu laiku ietekmīgākajiem urbānistiem pilsētplānošanas medija "Planetizen" vērtējumā. Viņš ir organizācijas "Strong Towns" dibinātājs un prezidents. Čārlzs par savu un organizācijas galveno uzdevumu uzskata sabiedrības izaicināšanu uz domām par to, kā top mūsdienu pilsētas - cik racionāli tiek investēti līdzekļi, un kā būvēt labāk. Čārlza viesošanās Rīgā konferences "Madcity" ietvaros būs viena no retajām reizēm, kad viņš ir sastopams Eiropā. Viņš ir gatavs mest izaicinājumu arī mūsu domām par to, kā radīt efektīvas pilsētas nākotnē.