Internetā tiek reklamēts brīnumlīdzeklis, kas sola samazināt degvielas patēriņu pat par 20%, palielināt jaudu, kā arī samazināt CO2 izmešus pat uz pusi. Lai gan pierādīt vai apgāzt šos apgalvojumus var tikai sarežģīti testi, Rīgas Tehniskās universitātes Automobiļu katedras docents Juris Kreicbergs solīto efektu apšauba.
No ceturtdienas, 2.marta, automašīnām vairs nav obligāti jābūt aprīkotām ar ziemas riepām. Ņemot vērā, ka martā vēl varētu uzsnigt sniegs, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) aicināja autovadītājiem pašiem izvērtēt, vai ir gatavi pāriet uz vasaras riepām.
Eiropas Komisijā (EK) apsver iespēju mašīnās obligāti ieviest automātiskas bremzes, kas nostrādātu, tiklīdz tiek pārsniegts atļautais ātrums. Valsts tiesu ekspertīžu biroja vecākais tiesu eksperts Oskars Irbītis gan uzskata šādu risinājumu par utopisku un nedomā, ka autobūves industrija ies šo ceļu.
Aizbildinoties gan ar interneta, gan telefonsakaru traucējumiem, apdrošinātājs nav sniedzis palīdzību savam klientam, kas mīnus 26 grādu salā nav spējis iedarbināt savu automašīnu. Kaut gan KASKO sniegtais pakalpojums “Autohelp24” paredz 24 stundu tehnisko atbalstu, 4. studijas skatītājam tas netika sniegts.
Latvijā autobraucēji iecienījuši savas mašīnas aplīmēt ar dažādām uzlīmēm, sākot ar smieklīgiem uzrakstiem un beidzot ar kailām sievietēm un skeletiem. Aplīmēt automašīnas ar uzlīmēm un uzrakstiem ir atļauts, tomēr svarīgi, lai šis uzraksts vai uzlīme netraucē autovadītāja redzamību, atgādina Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).
Iestājoties aukstam laikam, kad uz ceļa var veidoties tā sauktais melnais ledus, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) aicina autovadītājus mainīt braukšanas paradumus. Direkcijā mudina šoferus izvēlēties laikapstākļiem un ceļa stāvoklim atbilstošu un drošu braukšanas ātrumu. Svarīgs ir arī mašīnas tehniskais stāvoklis – atbilstošas riepas un pareizs gaismas regulējums.
Vairāk nekā 30% ceļu satiksmes negadījumu notiek diennakts tumšajā laikā. Lai autovadītāji varētu justies droši, šonedēļ Latvijas lielākajās pilsētās notiek Drošas braukšanas skolas un sadarbības partneru rīkotā bezmaksas servisa diena. Tajā autovadītāji var noskaidrot, cik sagatavota ir mašīna ziemas sezonai. Trešdien, 5.oktobrī, akcija notika Rīgā, bet ceturtdien, 6.oktobrī, – Jelgavā
Autobraucēji diezgan bieži sūdzas par nejēdzīgi izvietotajām ceļazīmēm, un tāda parādījusies arī Salaspilī, aizliedzot atstāt auto stāvvietā pie bibliotēkas. Taču, iebraucot stāvvietā to nevar pamanīt, un rezultātā var tikt pie 40 eiro soda, vēstīja LTV raidījums “4.studija”.
Latvijas lietoto automašīnu tirgū aizvien sastopami transportlīdzekļi, kas tiek pārdoti ar mainītiem nobraukuma rādītājiem. Vidēji auto nobraukuma rādītājus samazina par 200 000 kilometru, taču fiksēti arī lielāku nobraukuma rādītāju dzēšanas gadījumi. Lai arī auto nobraukuma labošana mēdz būt pamatota, lielākoties to veic, lai paaugstinātu pārdošanā izlikta lietota auto cenu.
Latvijā ir vairāki simti seno motociklu entuziastu, kuri vēlas senajam spēkratam dot otru dzīvi. Par pilnīgi restaurētu motociklu uzskata tādu, kurš ir atjaunots un ar to ir iespējams piedalīties ceļu satiksmē. Tomēr seno motociklu padarīt par legālu pārvietošanās līdzekli bieži vien ir garš vai pat neiespējams process.