Pirms stingrāku noteikumu ieviešanas autoskolās «studentu» rindas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

1.novembrī stājas spēkā bargāki noteikumi, lai iegūtu autovadītāja apliecību. Liels skaits cilvēku izmantoja pēdējo iespēju vadītāja apliecību iegūt pirms likums stājas spēkā. Gribētāju bijis tik daudz, ka autoskolas nav spējušas tikt galā ar pieprasījumu un daudziem nācies arī atteikt.

Loreta Boka oktobra pēdējās dienās aizgāja uz autoskolu pārrakstīt līgumu un administratorei jautājusi: "Kā ir ar tām grupām, vai tiešām vēl ir vieta?" Viņai administratore atbildējusi, ka autoskola taisa papildus grupas, jo "cilvēki kā traki nāk un liek.” Loreta burtiski paspēja ielēkt pēdējā vilciena vagonā, lai vadītāja apliecību iegūtu vēl pēc vecajiem noteikumiem.

Par to, ka pieprasījums iegūt tiesības pēdējā laikā bijis liels, pārliecinājās arī Latvijas Radio, apstaigājot vairāku autoskolu birojus Merķeļa ielā. Autoskolā „Gross” pie runāšanas nemaz nevar tikt, jo pie administratores sastājusies rinda ar cilvēkiem. Tomēr var dzirdēt, ka kāda sieviete ir nedaudz vīlusies, ka visas grupas, kurās var autovadītāja apliecību iegūt pēc vecajiem noteikumiem, ir pilnas.

Autoskolā „Fortūna”, kura atrodas ielas pretējā pusē, ir tukša, tomēr vēl pirms pāris dienām arī pie viņiem bijusi rinda.

“Mūsu administratore tiešām nespēja pildīt pieteikumus un tos līgumus slēgt, jo ir ļoti daudz grupu. Un ļoti pilnas, visi soli pilni. Parasti tik traki nav,”

stāstīja autoskolas terorijas pasniedzēja Laimdota.

Turklāt, viņa zināja teikt, ka tā nav tikai Rīgas centra filiālēs: “Viņa saka - es sākumā gribēju iet mācīties uz Ķengaragu, bet tur saka, ka nevar savākt grupu. Un tagad pēkšņi, es aizeju maksāt par tām mācībām savā filiālē un visa grupa jau salasīta. Arī tur ir pilns,” stāsta Laimdota.

Līdzīgu situāciju pēdējās nedēļas piedzīvojusi arī autoskola “Kristīne”. Skolas vadītāja Kristīne Ragovska atzina, ka visas oktobra grupas tika aizpildītas jau pirms nedēļas. Un gan viņai, gan citiem darbiniekiem nācās strādāt vairāk nekā ierasts.

“Saucām ārā pasniedzējus, kuri bija aizgājuši atvaļinājumos, jo vienkārši nebijām gaidījuši, ka būs tik liels pieprasījums. Zinājām, ka būs, bet ne tik liels. Nācās lielai daļai teikt nē un mierināt ar domu, ka patiesībā jau tie pieņemtie noteikumi tikai vairāk disciplinēs,” atklāja Kristīne.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Mērķis - mazināt ceļu satiksmes negadījumus

Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" norādīja, ka nevar viennozīmīgi piekrist apgalvojumam, ka autoapmācība kļūs daudz garāka, sarežģītāka vai dārgāka.

Turpmāk mācības noritēs pēc modulārās apmācību sistēmas, kas nozīmē, ka mācības būs sadalītas moduļos pa piecām apmācību stundām. Ja cilvēkam nācies izlaist kādu apmācības daļu, tad šo pašu moduli tādā pašā apmērā varēs apgūt kopā ar citu apmācības grupu.

Autovadītāja apmācībās parādīsies jauni temati, kas attiecas uz sociālo jautājumu grupu, piemēram, riska paredzēšana, iespējamās bīstamības paredzēšana, citu satiksmes dalībnieku uzvedības paredzēšana un savu spēju novērtēšana. B kategorijas jeb vieglās automašīnas tiesībām, teorētiskā apmācības ilgums būs pieaudzis par vienu stundu, iepriekš kurss sastāvēja no 54 stundām, tagad – 55 stundām. Arī iepriekšējie mācību priekšmeti, kas zaudējuši savu nozīmību, tiks izmesti ārā.

Tagad uzreiz teorētiskajā eksāmenā nekas nemainīsies - ne teorētiskā, ne braukšanas eksāmena cenas, raidījumā apliecināja Teteris: "Mēs plānojam papildināt datu bāzi ar jautājumiem, kas skar bīstamības paredzēšanu, nākotnē jau izveidosim dinamiskus jautājumus, kur cilvēki redzēs klipiņus uz datorekrāna un atbildēs uz jautājumiem.”

Savukārt satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis Latvijas Radio izmaiņas autovadītāju apmācībās vērtēja pozitīvi. Mācībās papildus vērība tiks pievērsta negadījumiem, paredzot, kas var notikt uz ceļa,

„lai nemācītos no puniem pierē un ar kritieniem, bet jau laikus saprastu, kā veidojas bīstamība uz ceļa.”

„Domāju, ka izmaiņas ar laiku atsauksies statistikā un negadījumu skaits mazināsies,” raidījumā sacīja eksperts.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Latvijā 2015.gadā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 94 cilvēki, rēķinot uz miljonu iedzīvotāju, kas ir viens no augstākajiem rādītājiem ES, ziņu aģentūrai „LETA” norādīja CSDD.

Jau ziņots, ka jaunie noteikumi disciplinēs ar to, ka vairs nedrīkstēs teorijas nodarbības kavēt, kā arī turpmāk būs 20 obligātās braukšanas nodarbības. Tāpat jaunajiem šoferiem iemaņas būs jāpierāda arī uz slidena ceļa. Ja tiesības tiek kārtotas vasarā, tas būs jādara speciāli ierīkotā poligonā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti