Ziemas atkušņa apstākļos uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres, Latvijas Radio pavēstīja VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" vadītājs Vladimirs Kononovs. Nokūstot sniegam un nākot siltajam laikam, parādās avārijas bedres, kuras remontēs ar aukstā asfalta metodi, līdz iestāsies siltāks laiks.
Ziemas prieku baudītāji nedēļas nogalē visbiežāk liek pie kājām slēpes vai slidas, bet pūrenieki par šā gada sniegoto ziemu priecājas, jo atkal izdevies sarīkot ziemas autoveiklības sacensības. Tajās piedalījās ap četrdesmit dalībnieku, kuri savas braukšanas prasmes pārbaudīja sniegoti līkumainā trasē.
Vai papīra banknotes nav nauda? Kāpēc ar to nevar norēķināties sabiedriskajā transportā? Dzirdēts, ka pasažieri izmesti no ''Rīgas satiksmes'' mikroautousiem aukstā laikā, jo vēlējušies norēķināties ar 10 eiro banknotēm. LTV raidījums "4.studija" veica eksperimentu, lai pārleicinātos par neērto situāciju.
Spēcīgs sniegs un liels aukstums cilvēkiem ar invaliditāti, īpaši ratiņkrēslā sēdošajiem, sagādā īpašu izaicinājumu. Sabiedriskais transports bieži nav risinājums, jo līdz pieturai nokļūt grūti, un, ilgāku laiku pavadot ceļā un pieturā, pat nemanot var gūt apsaldējumus. Tāpēc daudziem vienīgais glābiņš ir brauciens automašīnā. Daļa cilvēku ar invaliditāti cenšas paši iegūt autovadītāja tiesības, taču, kā noskaidroja Latvijas Radio, ne visiem ceļš izvēršas gluds.
Rīgas ielās novērotas krasas atšķirības skolēnu brīvlaikos un mācību gada laikā, kad vecāki savas atvases cenšas nogādāt līdz mācību iestādēm un veidojas sastrēgumi. Tāpēc daudzi rīdzinieki ir neizpratnē par to, kāpēc galvaspilsētā nekursē skolēnu autobusi? Vecāku un pašu skolēnu ērtībām speciālie autobusi pieejami vien atsevišķu privātskolu audzēkņiem.
Lai skolēni apgūtu Ceļu satiksmes noteikumus (CSN) un tos arī izprastu, jau devīto gadu Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sesto līdz astoto klašu skolēniem rīko konkursu “Gribu būt mobils”. Konkursa gaitā galvenokārt tiek noskaidrots, cik gatavi skolēni ir piedalīties ceļu satiksmē kā velosipēdisti. Par tiesībām pavasarī piedalīties konkursa finālā trešdien, 13.janvārī, sacentās Bauskas reģiona komandas.
Ņemot vērā cilvēku interesi un atbilstošus laika apstākļus, Biķernieku trasē autovadītājiem bezmaksas drošas ziemas braukšanas konsultācijas pagarinātas līdz 28.janvārim, vēsta Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). Drošas braukšanas skolas (DBS) nodarbību nolūks ir uzlabot autovadītāju iemaņas un prasmes ziemas braukšanas apstākļos.
Veloceliņa Rīga-Jūrmala 2,3 kilometru posmu ziemā no sniega neattīra ne Rīgas, ne Jūrmalas, ne Babītes pašvaldības, ne arī Latvijas Dzelzceļš, kura pieguļošajā teritorijā atrodas veloceliņa posms. 27 gadus par to rūpējas privātpersona Vilhelms Klincāns, ko varētu dēvēt par mūsdienu varoni, jo viņam pa spēkam ir tas, ko nevar paveikt blakus esošās pašvaldības. Savulaik viņš saņēmis atzinību par ierosinājumu veloceliņa izbūvei, bet tagad uzskata, ka pienācis laiks pašvaldībām sadalīt pienākumus.
Padomju gados, kad Rīgas mikrorajonos tika celtas daudzdzīvokļu mājas, nevienam pat prātā nenāca, ka mūsdienās automašīna būs teju katram trešajam Latvijas iedzīvotājam. Tagad auto novietošana sagādā raizes un galvassāpēs. "Pašvaldības policija diennakts režīmā nebraukā un nelīmē plāksterus," uzsver Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks, taču pēc kaimiņu sūdzībām policija ierodas.
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) kampaņas “Skaties ceļam acīs” ietvaros jebkuram interesentam ir iespēja pielaikot virtuālās simulācijas brilles un pārliecināties, kas notiek, ja autovadītājs novērš skatienu no ceļa kaut vai uz īsu mirkli, piemēram, lai atbildētu uz mobilā telefona zvanu. Autovadītāju interese par šo akciju ir liela.
2016.gada 1.janvārī stāsies spēkā jaunie Ceļu satiksmes noteikumi. To mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, īpašu uzmanību pievēršot mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, kā arī ieviest jaunas, satiksmes drošības uzlabošanai nepieciešamas normas - ceļa zīmes un ceļa apzīmējumus, vēsta Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). Konkretizēta velobraucēju atrašanās satiksmē, lai netiktu apdraudēti ne paši riteņbraucēji, ne gājēji.