Riepa ir ļoti būtisks drošas braukšanas nosacījums, tāpēc jau tagad būtu vēlams pārmainīt riepas. Latvijā ziemas riepām jābūt no 1.decembra līdz 1.martam. Ziemas riepas ar radzēm atļauts izmantot no 1.oktobra līdz 1.maijam. Latvijas laikapstākļiem būtu piemēroti lietot trīs dažādu riepu komplektus, norāda speciālisti.
1998.gadā ražotā traktora saimniece Valentīna šogad noņēmusi 16 gadus lietotās riepas un vietā uzlikusi jaunas. Divas kalpo trīs mēnešus, savukārt citas divas, par kurām samaksāts 440 eiro, izturējušas tikai pusotru mēnesi jeb 15 kilometrus tīrumā. "Man ir sāpe ar traktora kurpītēm," LTV raidījumam "4.studija" stāsta Valentīna, rādot nodilušo riepu protektoru, kurš izskatās tā, it kā saimniece caurām dienām un naktīm uz asfalta ir spolējusi un griezusi tā saucamās saulītes.
Gājēji atzīst, ka atstarotāji ir vajadzīgi, bet ne vienmēr tos lieto. Savukārt autovadītāji gribētu, ka gājējiem mazo nieciņu, kas var izglābt dzīvību, būtu pēc iespējas vairāk. Gada tumšākajos mēnešos iedzīvotājiem jāatceras pie apģērba un somas pielikt atstarotājus, lai parūpētos par savu drošību.
Pēdējā laikā valstī pieaudzis ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaits. Apdrošinātājiem tas nozīmē arvien lielākas izmaksas negadījumos cietušajiem. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) rosina padarīt stingrākus kritērijus, pēc kā nosaka cenu obligātās transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jeb OCTA polisēm. Līdz šim, nosakot OCTA cenu, ne vienmēr tiek ņemti vērā dati par autovadītājam piešķirtajiem soda punktiem. No tā attur apstāklis, ka šīs ziņas no Iekšlietu ministrijas (IeM) informācijas centra var saņemt tikai par maksu.
Iestājoties aukstākam laikam, autovadītājiem jārēķinās ar izmaiņām transportlīdzekļu satiksmē. No 1.oktobra uz valsts autoceļiem vairs nav atļauts paaugstinātais braukšanas ātrums 100 km/h, Latvijas Radio pastāstīja Latvijas Valsts ceļu (LVC) pārstāve Anna Kononova. Pazeminoties gaisa temperatūrai, mainās arī automašīnu brauktspēja, tāpēc autovadītājiem jāsagatavojas gada aukstākajiem mēnešiem.
Pirms Ziemassvētkiem daudzi galvaspilsētas iedzīvotāji dosies uz Baltezera kokaudzētavu pēc eglītes. Šajā vietā nedaudz pirms Ādažiem "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) likvidējuši bīstamo kreiso pagriezienu, tā samazinot risku, ka šosejas vidū, stāvot un gaidot iespēju nogriezties, kāds var ietriekties automašīnā ar ātrumu līdz pat 90 km/h.
Kad autobūves koncerns “Volkswagen” (VW) publiskos oficiālo “melno sarakstu” ar automašīnām, kuru dīzeļdzinēji spēj “krāpties” ar izmešu datiem, aptuveni 7000 VW, “Audi” un “Škoda” auto īpašnieku būs jāvēršas pie dīleriem, lai to novērstu, pretējā gadījumā tehnisko apskati šīs automašīnas iziet nevarēs. Kopumā “riska grupā” Latvijā ir līdz pat 17 500 spēkratu, kurus varētu skart “Volkswagen” skandāls.
Valda uzskats, ka automobilis rūsē tikai tajās zemēs, kur līdzīgi Latvijai zināmu gada laiku dominē ziema, ka tieši sniega un zemas temperatūras ietekmē automobiļa virsbūve ir visvairāk pakļauta korozijai. Daļēji tam var piekrist, jo tur, kur sniegs un ledus, parasti ir arī sniega kaisāmās automašīnas un metālam nelabvēlīgie sārmi.