Šī gada 1. ceturksnī mobilo sakaru operatora "Tele 2" apgrozījums no pamatdarbības audzis par 10%, klientu skaits palielinājies par 7500. Uzņēmuma komercdirektors Raivo Rosts stāstīja, ka šobrīd situācija ir mainījusies, jo klientiem uzņēmums piedāvā virkni atvieglojumu.
"Šobrīd mēs daudz asāk izjūtam krīzes ietekmi, redzam ierīču pārdošanas kritumu. Otrkārt, cilvēki neceļo uz ārvalstīm. Tāpat esam saviem klientiem krīzes situācijā dāvinājuši bezlimita datus, kas viņiem bija nepieciešami mācībām un darbam. Limitētiem tarifu plāniem šis pieaugums ir bijis pat līdz 200%. Tas, protams, ietekmēs otrā ceturkšņa rezultātus. Ir arī pozitīvas lietas –
staciju noslodze parāda, ka cilvēki ir pārcēlušies uz laukiem, un tas veicina mobilā mājas interneta pieprasījumu. Tāpat aug "Tele 2" piedāvātie televīzijas produkti," stāstīta Rosts.
Uzņēmuma "Tet" apgrozījums šā gada 1. ceturksnī audzis par 8%. Vislielākais pieaugums – līdz 40% - bijis "Shortcut" lietotnei, par 25% augusi datortehnikas tirdzniecība. Interneta patēriņš palielinājās rīta stundās, lielāko maksimumu līdz 10% sasniedzot vakarā. Šobrīd gan interneta lietošanas, gan TV skatīšanās laiks nedaudz samazinājies, bet ir par 6% augstāks nekā pirms krīzes, stāstīja "Tet" Izklaides pakalpojumu daļas direktore Inga Alika-Strode.
"Televīzijas ziņu skatīšanās laiks joprojām ir pietiekami augsts, bet tas ir mazinājies. Pieaudzis filmu, seriālu un bērnu satura skatīšanas laiks. Piedāvājam bezmaksas bērnu kanālu.
Salīdzinot ar laiku pirms ārkārtas situācijas, divas reizes pieauga filmu un seriālu skatīšanās.
Cilvēki aktīvi lieto bezmaksas filmu sadaļu "Paliec mājās’", gan arī skatās jaunākās filmas. Aprīļa TOP 3 bija Dienvidkorejas filma "Parazīts", kara drāma "1917" un latviešu komēdija "Klases salidojums 2".Tāpat skatās seriālus "Jaunais pāvests" un "Černobiļa"," atzina Alika-Strode.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Andris Virtmanis stāstīja, ka datus par visiem interneta un TV pakalpojumu sniedzējiem apkopo reizi pusgadā, bet Eiropas valstis cenšas sekot interneta patēriņam.
"Krīzes sākumā bija ļoti straujš pieaugums un bija bažas, vai tīkli izturēs – vai operatoriem ir pietiekama kapacitāte.
Bet tad šī noslodze stabilizējās un šobrīd jau vairākās valstīs ir neliels kritums. Lielāks interneta patēriņš attālināto mācību un darba dēļ, iespējams, atsvērs viesabonēšanu, īpaši mobilajiem operatoriem. Krīzes sākumā pēkšņi pieauga telefona zvanu apjoms – ap 40%, bet tad tas stabilizējās. Klienti iemācījušies, ka videokonferencēs var nelietot videokameras, ieslēgt tikai runātāju. Operatoru ieņēmumus var ietekmēt tas, ka daži piedāvāja bezmaksas ātrāku internetu, piemēram, "Tele 2". Tam sekos piedāvājums, ka jūs to varat turpināt arī pēc krīzes, bet par paaugstinātu maksu," stāstīja SPRK pārstāvis.
Kas mainīsies mūsu paradumos – interneta un televīzijas lietošanā pēc krīzes beigām? "Tele 2" komercdirektors Raivo Rosts vērtē, ka pieaugs digitālo kanālu nozīme.
"Esam iemācījušies, ko nozīmē "Microsoft Teams", ko nozīmē "Zoom", ko daudzi pirms tam nebija dzirdējuši. Arī seniori iemācījušies rīkoties ar attālinātiem maksājumiem, un tās lietas noteikti paliks," uzskata Rosts.
"Tet" Izklaides pakalpojumu daļas direktore Alika-Strode stāstīja, ka iedzīvotājiem turpmāk varētu mainīties filmu skatīšanās paradumi.
"Mēs prognozējam, ka skatītājiem filmas būs pieejamas kinoteātrī un straumēšanas platformā vienlaicīgi ar kino pirmizrādi. Un nākamā izmaiņa būs saistīta ar mazajiem ekrāniem – datoru, telefonu, planšeti. Satura patēriņš uz mazajiem ekrāniem varētu pieaugt," vērtēja "Tet" Izklaides pakalpojumu daļas direktore.
SPRK pārstāvis Virtmanis uzsvēra – iepriekšējā krīzē daļa iedzīvotāju, kam samazinājās ienākumi, kavēja rēķinu apmaksu. Tas var ietekmēt interneta un TV pakalpojumu uzņēmumu darbību arī pēc ārkārtas situācijas beigām.