Latvijas iedzīvotāji ir vieni no aktīvākajiem sociālo mediju lietotājiem Eiropas Savienībā (ES). Bet ko mēs tajos darām? Runājamies ar citiem, izklaidējamies iegūstam informāciju. Vai ar to pietiek?
Kamēr pagājušajā Latvijā bija daudzas citas ziņas, Lielbritānijā vairākas dienas nerimās diskusijas ap avīzes "Daily Telegraph" politikas komentētāja, cienīta un slavena žurnālista Pītera Oborna (Peter Oborn) atkāpšanos, lai protestētu pret to, ka redakcionālo saturu avīzē var ietekmēt tās lielākais reklāmdevējs banka HSBC. Šis notikums pelna ievērību, jo arī Latvijā mediju komercializācija nav svešvārds vai neiespējama parādība.
„Ja mani arestēs, tad klusa diplomātija nav vajadzīga. Ja vien varat, iestājieties par vārda brīvību un privātuma tiesībām šajā valstī, cik skaļi vien spējat,” šogad februārī rakstīja Azerbaidžānas pētnieciskā žurnāliste Kadidža Izmailova, vēršoties pie demokrātiskām valstīm, diplomātiem, sabiedriskajām organizācijām. Viņas paredzējums piepildījies - kopš 5.decembra Radio Brīvā Eiropa reportiere ir arestēta.
Kā sasniegt jaunus cilvēkus, kā uzrunāt? Jaunieši un mediju nākotne – šīs jautājums uztrauc gandrīz visus, izņemot jaunus cilvēkus, kuri priecīgi un aktīvi izmanto daudzveidīgu mediju saturu dažādās komunikācijas ierīcēs. Sākot mediju gada notikumu un prognožu rakstu sēriju, uzreiz pietuvošos karstu diskusiju apgabalam – Latvijā 2014.gadā publiski gan aizstāvēti, gan apstrīdēti jauniešiem adresētu mediju projekti.
Kas notiks ar Latvijas avīzēm, vai tās izdzīvos? Laikrakstu abonēšanas reklāmām skanot fonā, šie jautājumi ir ļoti aktuāli, jo jaunākais "Re:Baltica" pētījums apstiprina jau zināmo – no mediju krīzēm dziļākā ir avīžu krīze.
Šīs nedēļas nogales labā ziņa: ja rūpīgi vēro, atkārto, paņemot labāko no citiem, tad varam – tad izdodas “Vakars ar Renāru Zeltiņu”!
Rudens vētras Latvijā vēl tikai būs. Parunāsim par tām, pirms vēji plēš jumtus un gāž kokus! Gudra gatavošanās un savlaicīga informācijas sniegšana, mācīšanās no iepriekšējo nelaimju kļūdām varētu būt arī mediju jaunie uzdevumi. Stress par riskiem nav jāatstāj tikai atbildīgu institūciju sociālo kampaņu ziņā. Šādas domas atvedu no pasaules sabiedrisko mediju konferences @RIPE2014.
“Radio Boom FM” un Latvijas Reģionu apvienības mājas lapas titullapas ir identiskas – tās aģitē par kandidātu Kaimiņu! Kuram Saeimas krēsla kārotājam ir raidījums, kas var saukt citus politiķus taisnoties?