To, cik ticama ir ziņa vai jebkurš cits mediju vēstījums, nosaka izmantotie avoti jeb tas, no kurienes nāk informācija. Nekritiski izvēloties avotus, ar informāciju viegli maldināt, dezinformēt vai iebiedēt.
Pildīt testu
Apbalvos medijpratības konkursa «Pilna doma» uzvarētājus
Svinīgā pasākumā Latvijas Nacionālajā bibliotēkā nākamnedēļ tiks godināti medijpratības iniciatīvas “Pilna doma” konkursa šī gada uzvarētāji. Tie ir vidusskolēni, kas ieguvuši lielāko punktu skaitu, aizpildot LSM.lv un "Pilnas domas" medijpratības testus
Kas mediķu vārdā vāc parakstus Saeimas atlaišanai un kādas intereses pārstāv?
7. novembrī pie Saeimas nama pulcējās mediķi, prasot piešķirt likumā ierakstīto finansējumu algu pieaugumam. Kā viena no nākamajām protesta formām teorētiski tika pieļauta parakstu vākšana par Saeimas atlaišanu. Kamēr mediķi vēl apsvēra, viņu ideju pārķēra citi, iesniedza iniciatīvu, un trīs nedēļas vēlāk jau ir parakstījušies aptuveni 38 000. Kas ir cilvēki, kas mediķu vārdā vāc parakstus, un kādas intereses viņi patiesībā pārstāv?
Jaunieši aicināti uz sarunu «TikTok - pratība»
9. –12. klašu audzēkņi aicināti uz bezmaksas diskusiju par lietotni "TikTok", kas pasaulē ieguvusi lielu popularitāti. Diskusijā “TikTok-pratība” tiks apspriests arī šīs lietotnes algoritms.
Medijpratības eksperte: Jaunieši influenceriem uzticas vairāk nekā draugiem
Jaunieši neprot atšķir viltus ziņas no īstām, uzskata medijpratību eksperti un pedagogi. Ļoti liela ietekme uz jauniešiem ir influenceriem, kurus viņi uztver kā uzticamākus par draugiem, tāpēc arī nekritiski pieņem to ziņu saturu, ko viņu elki sniedz, raidījumā “Ģimenes studija” secina eksperti.
Režisors Klāvs Mellis: «Fake News!» būs diezgan viltīga izrāde
Ko sevī ietver viltus ziņu jēdziens? Vai pastāv instrumenti, kā viltus ziņas var atpazīt? Cik liela ietekme tām ir Latvijā? – par šiem un citiem šobrīd ļoti aktuāliem jautājumiem aicinās aizdomāties teātra trupas „Kvadrifrons” jaunā izrāde „Fake News!”, kam pirmizrāde Rīgas cirkā būs piektdien. Izrādes idejas autors un dramaturgs ir Evarts Melnalksnis, bet režisors – Klāvs Mellis. Strādājot pie izrādes, radošā grupa pārliecinājās, ka izvēlētais temats ir nozīmīgs, interesants, dažbrīd uzjautrinošs, bet arī ļoti, ļoti sarežģīts. Turklāt, kā norāda režisors Klāvs Mellis, izrāde būs viltīga.
Brīnumlīdzeklis no interneta firmas bez kontaktiem. Andra rūgtā pieredze
Pasūtiet “Artrovex” krēmu ar papildu atlaidi, un uz visiem laikiem aizmirstiet par locītavu un mugurkaula problēmām. 78 gadus vecais Andris bija viens no daudzajiem, kas noticēja uzmācīgajām reklāmām internetā. Par brīnumlīdzekli samaksāja 39 eiro, taču solītā efekta nebija, un Andris pievērsās faktu pārbaudei. Viņš noskaidroja, ka uzņēmums melo un medicīnas profesori, kas reklāmās aicina pirkt šos un citus ārstniecības produktus, patiesībā ir izdomāti.