Svarīgi
Sadaļas
To, cik ticama ir ziņa vai jebkurš cits mediju vēstījums, nosaka izmantotie avoti jeb tas, no kurienes nāk informācija. Nekritiski izvēloties avotus, ar informāciju viegli maldināt, dezinformēt vai iebiedēt.
Pildīt testu
Mediju eksperts: Pārlieku negatīvas ziņas, tāpat kā pārmērīgs pozitīvisms, kropļo skatu uz pasauli

Pastiprināta koncentrēšanās medijos tikai uz slikto, kas notiek pasaulē, tāpat kā pārspīlēti pozitīvas ziņas, kropļo skatu uz pasauli, intervijā Latvijas Radio saka Dānijas sabiedriskās raidorganizācijas vadītājs Ulriks Hāgerups. Ja sabiedrība pēc medijos redzētā pasauli redz sliktāk, nekā tā ir patiesībā, tad tā kļūst par problēmu. Viņš iesaka pārdomāt kritikas nozīmi medijos, atsakoties no tās kā pašmērķa, un pieņemt žurnālistiku kā līdzekli, kurā tiek meklēti risinājumi, rosinātas diskusijas un uzklausīti arī lasītāji, klausītāji un skatītāji.

Eksperts: «Daīš» interneta vervētāju mērķauditorija ir pusaudži

NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centrs jau gadu padziļināti pēta, kā darbojas “Islāma valsts” jeb “Daīš”. Jau vasarā nācies secināt, ka organizācijas interneta vervētāju mērķauditorija ir jaunieši. “Daīš” globālajā tīmeklī paustie vēstījumi un problēmu loks piemērots jauniešu uzrunāšanai, turklāt tiek izmantots tas, ka mūsdienu jaunietis priekšstatu par pasauli lielākoties gūst tieši virtuālajā pasaulē, Latvijas Televīzijas raidījumā “Patiesības stunda” sacīja NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts.

Profesore: Mediju pratība - dzīves meistarības sastāvdaļa

Mediju lietotpratība tiek uzskatīta par vienu no dzīves meistarības sastāvdaļām, un tā tiešā veidā ietekmē arī cilvēka dzīves kvalitāti un pat atrodama saistība ar valsts ekonomisko attīstību, intervijā Latvijas Radio sacīja Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes profesore Vita Zelče.

Anda Rožukalne: Ko tu domā par žurnālistiku Latvijā?

Žurnālistika kļuvusi dzeltena, objektīvu mediju nav, tāpēc pašam jāvērtē to kvalitāte. Ar žurnālistiem manipulē mediju īpašnieki, politiskā un biznesa elite. Tā domā liela daļa no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem.

Mediju lietotprasme – nevis privilēģija, bet nepieciešamība

Dzīvojot informācijas pārbagātā vidē, jo dienas jo svarīgāka kļūst spēja lielajā informācijas gūzmā atrast sev vajadzīgo un saprast, cik šī informācija ir uzticama. Jautājums par mediju lietotprasmi īpaši aktualizējies arvien augošās Krievijas propagandas kontekstā.