To, cik ticama ir ziņa vai jebkurš cits mediju vēstījums, nosaka izmantotie avoti jeb tas, no kurienes nāk informācija. Nekritiski izvēloties avotus, ar informāciju viegli maldināt, dezinformēt vai iebiedēt.
Pildīt testu
Liepājā žurnāliste skolēniem vada nodarbību ciklu par medijpratību
Liepājā žurnāliste skolēniem vada nodarbību ciklu par medijpratību
Liepājas izdevniecības "Kurzemes vārds" redaktore Anda Pūce šobrīd aktīvi apmeklē Liepājas skolas, lai ar jauniešiem runātu par medijpratību. Informatīvajā pārpilnības laikmetā žurnāliste skolēniem skaidro, kā darbojas privātie un kā sabiedriskie mediji, kāda ir žurnālistikas loma, kas ir viltus ziņas un kā tās atšķirt.
Latvijā notiek jauno mediju talantu nometne, kuras konceptu pārņēmusi arī Somija
Latvijā notiek jauno mediju talantu nometne, kuras konceptu pārņēmusi arī Somija
Kamēr vidusskolēni šonedēļ bauda brīvlaiku, daļa viņu vienaudžu mācību pauzi izmanto aktivitātēm, kas varētu būt noderīgas nākotnē, piemēram, nometnē "Young Media Sharks" jeb "Jaunās mediju haizivis", kas no otrdienas līdz sestdienai risinās Ogres pusē. Šīs nometnes konceptu pārņēmusi arī Somija.
Jaunieši visvairāk viltus ziņu novēro par kovida pandēmiju un karu Ukrainā
Jaunieši visvairāk viltus ziņu novēro par kovida pandēmiju un karu Ukrainā
Ar dezinformāciju ikdienā saskaras ikviens no mums, par to šaubu nav ne Valsts prezidentam, ne jauniešiem, kurus Egils Levits pirmdien aicināja uz Rīgas pili, lai diskutētu par to, kā atšķirt viltus ziņas no īstām. Jaunieši novērojuši, ka visvairāk viltus ziņu ir par kovida pandēmiju un karu Ukrainā.
VIDEO: Diskusija «Mana Latvija – reālā un tēls medijos»
VIDEO: Diskusija «Mana Latvija – reālā un tēls medijos»
Uzsākot UNESCO Pasaules medijpratības un informācijas pratības nedēļu Latvijā, kā arī gatavojoties Latvijas Republikas proklamēšanas 104. gadadienai, Latvijas Valsts prezidents Egils Levits aicina jauniešus, studentus, skolotājus, bibliotekārus uz diskusiju "Mana Latvija – reālā un tēls medijos", informēja prezidenta kanceleja.
Medijpratības pasniedzēji izveidojuši e-kursu «Kritiskā domāšana»
Medijpratības pasniedzēji izveidojuši e-kursu «Kritiskā domāšana»
Gatavojoties 11. pasaules medijpratības un informācijpratības nedēļai, kritiskās domāšanas un medijpratības pasniedzēji ar 10 gadu pieredzi ir izveidojuši e-kursu "Kritiskā domāšana" ar interesantiem piemēriem, aizraujošiem attēliem un noderīgām infografikām. Šis bezmaksas kurss ikvienam palīdzēs noorientēties mūsdienu digitālajā pasaulē, informēja viens no e-kursa autoriem Dr. Mārtiņš Hiršs.
Datu attēlošana diagrammās – kā neļaut sevi maldināt. Skaidro eksperte
Datu attēlošana diagrammās – kā neļaut sevi maldināt. Skaidro eksperte
Mūsdienās, kad internetā bieži kvantitatīvie dati tiek pasniegti ar datu vizualizācijām, nevis tekstu, pieaug iespējas manipulēt ar auditoriju. To var darīt, gan diagrammu Y asis sākot ar lielākām vērtībām, nevis nulli, gan izmantojot uzmanību piesaistošas krāsas, Latvijas Radio raidījumā "Zināmais nezināmajā" uzsvēra "Datu skolas" vadītāja Latvijā Nika Aleksejeva.
Ierocis pret hibrīdkaru. Medijpratība.
Ierocis pret hibrīdkaru. Medijpratība.
Latvijas sabiedrība un mediji vada dzīvi kara apstākļos jau kopš 2014. gada, kad Krievija īstenoja pirmo agresijas vilni pret Ukrainu. Šogad, kad 24. februārī sākās Kremļa ofensīvas otrais vilnis, informatīvajam karam daudz gatavāka bija gan pati Ukraina, gan arī kaimiņvalstis. Tomēr jautājums par medijpratību un prasmēm izvērtēt plašajā informācijas mutulī esošo saturu ar katru dienu vairāk kļūst aktuāls. Kremļa rafinētais hibrīdkarš paļaujas uz spēju ietekmēt cilvēku prātus un sēt šaubas.
Kā izvērtēt dažādās sociālo tīklu platformās izplatītu video un foto autentiskumu
Kā izvērtēt dažādās sociālo tīklu platformās izplatītu video un foto autentiskumu
Krievijas karš pret Ukrainas tautu faktiski ilgst jau vairāk nekā astoņus gadus, taču aktīvā karaspēka iebrukums Ukrainā, kas sākās šī gada 24. februārī, sakāpinājis informācijas apjomu par kara gaitu tīmeklī un dažādās sociālo mediju platformās. Palūkosimies uz to kā ierindas lasītājs, kas patērē dažādo saturu šajās vidēs un vairo spraigo popularitātes vilni informācijai ziņojumapmaiņas platformās (sevišķi “Telegram”), varētu izsvērt – vai šī informācija ir autentiska un aktuāla.