Šogad Ziemassvētku tirdziņa Doma laukumā nebūs

Klāt Pirmā advente un ar to līdzi nākošais Ziemassvētku gaidīšanas laiks. Jau kā tradīcija divdesmit gadu garumā ir lielākais svētku tirdziņš Doma laukumā. Tas parasti priecē ne vien apmeklētājus, bet svētki ir arī pelnošākais laiks mājražotājiem. Šogad lielākais tirdziņš nenotiks vairāku iemeslu dēļ, tā lēmuši organizatori.

Šogad Ziemassvētku tirdziņa Doma laukumā nebūsLinda Spundiņa
Rīgā divi lielākie Ziemassvētku tirdziņi ir Doma laukumā un Esplanādē. Tos rīko divi dažādi uzņēmumi, bet pašvaldība tikai izsniedz tirdzniecības atļaujas. Rīgas Domes pārstāvis Uģis Vidauskis Latvijas Radio norāda, ka, visticamāk, šogad svētku tirdziņu nebūs, jo organizatori rātsnamā iesniegumus, kurus šajā laikā parasti jau ir uzrakstījuši, nav nodevuši un jau informējuši par iemesliem tirdziņu nerīkošanā. Tie neesot tik daudz saistīti ar pulcēšanos, jo noteikumu ievērošanu, visticamāk, varētu nodrošināt – Doma laukumā tas būtu grūtāk, bet, iespējams, risinājumu varētu atrast.

“Iemesls ir cits – viņiem finansiāli tas nav izdevīgi. Šogad, kā mēs zinām, tūristu praktiski nav. Tie paši Krievijas tūristi, kas bija ļoti iecienījuši šos tirdziņus, viņu vispār nav. Arī mūsu iedzīvotāji tik daudz Covid-19 laikā nepārvietojas, nepulcējas, izvairās no publiskām vietām,” skaidro Vidauskis.

SIA „Vecrīgas Ziemassvētku tirdziņš” par svētku atmosfēru Vecrīgas sirdī rūpējas ik gadu, un šogad tā būtu jau divdesmitā reize.

Organizatori nolēma tirdziņu nerīkot arī tādēļ, ka nevēlas riskēt, ja Covid-19 dēļ nāktos tirdziņu neplānoti slēgt.

Uzņēmuma izpilddirektore Ingūna Vucena stāsta, ka šajā laikā jāorientējas uz vienas dienas pasākumiem, jo tad negaidītu risku esot mazāk.

“Ziemassvētku tirdziņš mūsu izpratnē: tas ir prieks, tā ir kopā būšana, tas ir karuselis, Ziemassvētku vecītis, karstvīns, kūpošs un gards ēdiens, pārsteigumi un amatnieku darinājumi, koncerti. Ja tas viss nav iespējams – un mēs zinām, kāpēc tas viss šobrīd nav iespējams –, tad mums nāktos uzņemties atbildību, pirmkārt, par tirgotājiem, otrkārt, par apmeklētājiem. Jāpieņem diezgan atbildīgs, bet tajā pašā laikā diezgan bēdīgs lēmums – šogad Ziemassvētku tirdziņu nerīkot,” skaidro Vucena.

Elīna Binde-Dzelzīte pārstāv uzņēmumu “Solid Wood Gifts”, kas jau sešus gadus gatavo koka rotaļlietas, spēles, aksesuārus un citus priekšmetus. Parasti novembris un decembris ir uzņēmuma darbības karstākais laiks, piedaloties tirdziņos, tostarp jau piecus gadus Doma laukumā. Uzņēmums jau rudenī gatavojās tam, ka tirdziņi varētu nenotikt.

“Līdz ar to mēģinājām papildus meklēt iespējas, kur vēl varam realizēt [produkciju]. Aktīvāk darbojāmies “Etsy” platformā, kur atrodamies un e-veikalu arī uzlabojām, lai būtu plāns B situācijā, ja tirdziņš nenotiek,” situāciju raksturo Binde-Dzelzīte.

E-platforma “Etsy” pārstāv amatniekus visā pasaulē. Viņa novērojusi, ka šogad tieši e-komercija ir krietni augusi. Galvenokārt tas novērojums ārzemju tirgū, savukārt vietējie iedzīvotāji šobrīd savos pirkumos ir apdomīgi. To, vai produkcijas pārdošana internetā atsvērs tirdziņus, uzņēmums varēs secināt tikai gada beigās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt