IZM piešķir teju 1,6 miljonus eiro papildu skolēnu konsultācijām un mācību atbalstam Covid-19 apstākļos

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) piešķirti gandrīz 1,6 miljoni eiro, lai sniegtu atbalstu skolēniem, mazinot Covid-19 pandēmijas radīto seku ietekmi uz mācību satura apguvi un iesaisti izglītībā. Piešķirtais finansējums ļaus nodrošināt papildu individuālas konsultācijas un atbalstīt bērnu individuālās kompetences, informēja ministrijā.

Paredzēts papildu finansējums 1,1 miljona eiro apmērā papildu darba stundu apmaksai pedagogiem, lai sniegtu nepieciešamo atbalstu pašvaldību profesionālās izglītības iestāžu audzēkņiem un pašvaldību un valsts vispārējās izglītības iestāžu 1.-12.klases skolēniem.

Valsts budžeta finansējums sniegs iespēju saņemt atbalstu izglītības iestādēm visās pašvaldībās, kopā indikatīvi 625 izglītības iestādēs, informēja IZM. Finansējums individuālo konsultāciju īstenošanai izglītības iestādēs tiks novirzīts Izglītības kvalitātes valsts dienestam (IKVD). Finansējuma nodrošināšanai IKVD slēgs līgumu par konsultāciju īstenošanu ar pašvaldībām, kas kā sadarbības partneri nepiedalās projekta īstenošanā. 

Savukārt Valsts izglītības satura centram (VISC) tiks novirzīts papildu finansējums vairāk nekā 430 000 eiro apmērā dažādu atbalsta pasākumu īstenošanai. Vairāk nekā 380 000 eiro paredzēti mācīšanās grupu atbalsta pasākumu īstenošanai un pedagogu palīgu nodrošināšanai valsts un pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs Eiropas Sociālā fonda projektā “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”. Prioritāri atbalsta pasākumi īstenojami tajās vispārējās izglītības iestādēs, kuras nav iesaistījušās projektā jeb aptuveni 70 skolās, sniedzot iespējas visiem izglītojamajiem saņemt līdzvērtīgu atbalstu Covid-19 seku ietekmes mazināšanai viņu izglītībā. 

Papildus epidemioloģisko ierobežojumu dēļ aptuveni 8000 talantīgiem skolēniem vidusskolas vecumposmā ir apgrūtināta iespēja piedalīties mācību priekšmetu olimpiādēs un zinātniski pētnieciskās darbības pasākumus. Tāpēc papildu finansējums 50 000 eiro apjomā tiks novirzīts arī VISC īstenotā Eiropas Sociālā fonda projektam “Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai”, lai ieviestu digitālus risinājumus mācību olimpiāžu un zinātniski pētniecisko pasākumu īstenošanai tiešsaistē, kas nodrošinātu gan epidemioloģisko ierobežojumu ievērošanu, gan dalības iespējas visiem interesentiem. 

IZM norādīja, ka Covid-19 pandēmija ir būtiski ietekmējusi skolēnu mācību sasniegumus, ir pieaudzis pieprasījums pēc pedagogu palīgiem klasēs un papildu atbalsta mācību satura apguvei. Attālinātais mācību process ir veicinājis situāciju, kad mācību viela ir apgūta daļēji, bērniem ir problēmas to apgūt patstāvīgi, tāpēc aizvien vairāk skolēnu lūdz papildu individuālas konsultācijas un atbalstu mācību procesā, lai sasniegtu mācību mērķus. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti