To paredz ceturtdien, 9. aprīlī, valdības apstiprinātie grozījumi noteikumos par atbalstu Covid-19 krīzes laikā.
Precizēts valdes locekļu dīkstāves pabalstu saņemšanas nosacījums.
Piemaksu piešķir un izmaksā Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra par periodu, par kuru piešķirts dīkstāves pabalsts. Piemaksu pārskaita uz darbinieka kontu, kurā tiek pārskaitīts dīkstāves pabalsts.
Tāpat noteikts, ka dīkstāves pabalstu var saņemt arī krīzes skarto darba devēja valdes locekļi, ja 2019. gada apgrozījums nepārsniedz 100 000 eiro.
Tiek svītrots ierobežojums, kas liedz dīkstāves pabalstu saņemt, ja vienlaikus tiek saņemta vecuma vai izdienas pensija.
Pensionāriem dīkstāves pabalstu aprēķinās, lai kopienākums no šiem avotiem mēnesī nepārsniegtu 700 eiro.
Noteikumi arī precizē, ka dīkstāves pabalstus nepiešķir valsts un pašvaldību budžeta iestādēs, kā arī valsts un pašvaldību kontrolētos komersantos nodarbinātajiem darbiniekiem.
Iepriekš bija noteikts, ka pabalstus nepiešķir valsts un pašvaldību budžeta finansētajās institūcijās un to kontrolētos komersantos nodarbinātajiem darbiniekiem, un tas liedza saņemt pabalstus arī komersantiem, biedrībām un nodibinājumiem, kuri saņem kaut nelielu valsts vai pašvaldības līdzfinansējumu.
KONTEKSTS:
Pandēmijas ekonomisko seku pārvarēšanai Latvijā paredzēti īpaši valsts atbalsta mehānismi Covid-19 skartajiem uzņēmumiem, to darbiniekiem, Covid-19 pacientiem un arī visiem uzņēmumiem. Tālab valsts mobilizējusi līdzekļus nedaudz vairāk kā 2 miljardu eiro apmērā.
Valdība 31. martā nolēma, ka tā saukto dīkstāves pabalstu līdz ar vispārējā nodokļu režīmā strādājošajiem uzņēmumiem varēs saņemt arī pašnodarbinātie, autoratlīdzību saņēmēji un mikrouzņēmumos strādājošie. Vēlāk arī paplašināts atbalsta saņēmēju loks.
Covid-19 vīruss Latvijā pirmoreiz konstatēts 2020. gada 2. martā, bet 25. martā konstatēts, ka vīruss cirkulē sabiedrībā. Lai ierobežotu infekcijas izplatīšanos Latvijā, no 12. marta līdz 12. maijam izsludināta ārkārtējā situācija.