Kultūra / Māksla
Mākslas arsenāla smagā artilērija. Rīgas Latviešu biedrībā skatāma Ģirta Burvja tēlniecības retrospekcija
21. aprīlī Rīgas Latviešu biedrības nama Baltajā zālē tika atklāta tēlnieka Ģirta Burvja personālizstāde "Gaismēnas". Pati izstāde ir gluži kā ceļojums pa visu Latviju, jo tēlnieka radītie lielformāta darbi – skulptūras un pieminekļi jau labu laiku apskatāmi visā Latvijā. Taču tieši šajā izstādē vienuviet apkopoti to meti un miniatūras.
Vai zini, ka Jūlijs Madernieks nevarēja izšķirties – kļūt par mūziķi vai mākslinieku?
Grafiķis, gleznotājs un interjera dizainers Jūlijs Madernieks Latvijas mākslas vēsturē ir atpazīstams ar saviem oriģināli veidotiem ornamentiem, kurus mākslas pētnieki raksturo kā muzikālus. Madernieka draugu lokā bija daudzi mūziķi, un viņš pats mūziku ļoti mīlēja, bet, vai zini, ka Madernieka dzīvē bija posms, kad doma kļūt par profesionālu mūziķi bija tik pat stipra kā vēlēšanās būt māksliniekam?
Latvijas ekspozīcija Venēcijas biennālē izpelnījusies uzslavas
59. Starptautiskā mākslas biennāle Venēcijā no šodienas līdz pat 27. novembrim ir atvērta publikai. Šogad biennāles kuratore itāliete Sesīlija Alemani biennālei izvēlējusies nosaukums “Sapņu piens” un savu interpretāciju par tēmu piedāvā arī Latvijas ekspozīciju pārstāves - mākslinieču duets Skuja Braden – Inguna Skuja un Melisa Breidena ar izstādi – 300 porcelāna objektu instalāciju “Tirgot ūdeni upes malā”. Mākslinieču duets ar panākumiem jau iekļāvies biennāles kopīgajā stāstā. 
Venēcijas biennāles dienasgrāmata. Piezīmes no Latvijas paviljona atklāšanas – kā noteikt, ko cilvēks vēlas?
Aptuveni plkst.14.58 – t.i., divas minūtes pirms atklāšanas – es nostājos pie vienas no divām ieejām Latvijas paviljonā. Es tur atrados profesionālu apsvērumu vadīts; mans darbs – pieskatīt cilvēku plūsmu. Kamēr tika teiktas atklāšanas runas, bija svarīgi pārliecināties, ka ļaudis, kuri ir iegājuši Skuja Braden darbu pilnajā telpā, nudien vēlas tur būt, nevis cierē izslīdēt izstādei cauri, lai nonāktu kur citur (ārā, pie bezmaksas aukstās kafijas stenda, piemēram.)
Sākusies Rīgas Fotogrāfijas biennāle
21. aprīlī atklāta Rīgas Fotogrāfijas biennāle – astoņās starptautiskās izstādēs un plašā izglītības pasākumu programmā mākslinieki un kuratori aicinās apmeklētājus apskatīt darbus, kuru virstēma šoreiz ir "izolācija". 22. aprīlī Rīgas Mākslas telpas Lielajā zālē durvis vērs biennāles centrālā izstāde "Ekrāna ēra III: Klusā daba", savukārt Intro zālē – mākslinieku grupas izstāde "Mērītās perspektīvas".
Daugavpilī piecdesmit pirmo reizi notiek Mākslas dienas
Mākslas dienu ietvaros šodien Daugavpils Novadpētniecības un mākslas muzejā durvis ver mākslinieku darbu gaidītākā un plašākā gada izstāde. Tajā piedalās ap 40 Daugavpils reģiona mākslinieki, izstādot 60 dažādu mākslas nozaru darbus. Tā ir Daugavpils mākslinieku iespēja izpausties vienoti, bez vārdiem, bet visiem saprotamā, vienlaikus trauslā un spēcīgā mākslas valodā.
Venēcijas biennāles dienasgrāmata. Kā Latvijas paviljons kļuva par māju
Latvijas paviljons Venēcijā patiešām ir ilgi gaidīta un projektēta māja – ne tikai tāpēc, ka paviljonā tiek iekārtota Skuja Braden porcelāna dzīves telpa, bet mājīgums caurstrāvo visus šīs mājas tapšanas posmus – sākot ar darbu apzināšanu un kartēšanu, līdz ar pašu mākslinieču šī brīža un kādreizējo māju iepazīšanu.
Venēcijas biennālē atklās Latvijas paviljonu
21. aprīlī pulksten 16.00 pēc Latvijas laika tiks atklāts Latvijas paviljons Venēcijas biennāles 59. starptautiskajā mākslas izstādē – mākslinieču dueta Skuja Braden multimediju ekpozīcija "Selling Water by the River" ("Tirgot ūdeni upes malā"), ko organizē Latvijas Republikas Kultūras ministrija sadarbībā ar Latvijas Laikmetīgās mākslas centru.
Gaismas enerģija – metālmākslinieces Dinas Dubiņas izstādē «Gaismas pusē»
Metālmāksliniece Dina Dubiņa allaž uzsvērusi, ka ar savu mākslu cenšas vairot gaismu un labas emocijas. Tāda ir arī viņas jaunākā izstāde "Gaismas pusē", kas tikko vaļā vērta galerijā "Bazar’t". Izstādē skatāmas gleznas, miniatūras un rotas, veidotas viņai raksturīgajā karstās emaljas tehnikā.
Venēcijas biennāles dienasgrāmata. Pilsēta mani sagaida ar vērienu
Lidmašīna kavējas, tāpēc nolaižos necilajā Treviso lidostā jau tumsā un Venēcijā nonāku pavisam vēlu. Izpaliek greznā lidmašīnas piruete virs pilsētas, dīvainai zivij līdzīgās kontūras un brauciens no lidostas cauri lagūnai, kas garantē vieglas satraukuma trīsas atkal tiekoties ar pilsētu. Tas viss iekļauts Marko Polo lidostas, kas atrodas pie pašas pilsētas, pasažieru piedāvājumā.
Venēcijas biennāles dienasgrāmata. Ceļš uz Venēciju
Ceļš no Aizkraukles uz Venēciju ir ļoti tāls. Mēs izbraucām jau 16. aprīļa vienos pēcpusdienā, bet galā nonācām tikai tās dienas vienpadsmitos vakarā. Mēs braucām ar vilcienu, tad autobusu, tad lidojām, atkal braucām ar autobusu, pēc tam ar laivu un tad vēl kādu gabalu gājām kājām, līdz nonācām nelielā dzīvoklītī netālu no Lielā kanāla un Arsenāla, kur jau vairāk nekā divas nedēļas notiek darbi pie paviljona būvniecības. Bija mierīga pilnmēness nakts, valdīja miers, un mēs, ūdens un pilsētas apburtas, aizmigām un gulējām kā bērni līdz pašam rītam. Tomēr patiesībā ceļš uz Venēciju bija vēl daudz, daudz garāks.
Vai zini, ka Vilhelma Purvīša gleznas atrodamas arī vairākos ārzemju muzejos?
Vilhelma Purvīša mākslas mantojumā ir daudz nenovēršamu zaudējumu. Tomēr dažkārt pie Otrā pasaules kara upuriem vēl nesen esam pieskaitījuši arī tādus reprodukcijās pazīstamus darbus, kuri jau Latvijas brīvvalsts pirmajās desmitgadēs bija nonākuši citu Eiropas zemju muzejos un tur ar retiem izņēmumiem saglabājušies.
Mākslinieks kā dzīves vērotājs. Stāsta māsas – Kristīne un Ieva Jurjānes
Māsas Jurjānes – Kristīne un Ieva – savu radošo potenciālu īsteno dažādās mākslas jomās, labi pazīst arī kino un teātra ļaudis. Viņas abas viesojās Latvijas Radio 3 "Klasika" raidījumā "Mākslas vingrošana", lai pastāstītu par savām daudzpusīgajām interesēm, mākslas valodām, dzīves vērotāju pieredzi, intuīciju, prasībām pēc kvalitātes, disciplīnu un daudz ko citu.
Svarīgākais šobrīd