Līdz aprīlim uz ceļiem remontēs tikai avārijas bedres

Ziemas atkušņa apstākļos uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres, Latvijas Radio pavēstīja VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" vadītājs Vladimirs Kononovs. Nokūstot sniegam un nākot siltajam laikam, parādās avārijas bedres, kuras remontēs ar aukstā asfalta metodi, līdz iestāsies siltāks laiks.

Pašreizējos laika apstākļos, kad gaisa temperatūra dienā ir virs , bet naktī – zem nulles, ceļu labošanai izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju, stāsta Vladimirs Kononovs. Tikmēr avārijas bedres tiek labotas neatkarīgi no laika apstākļiem. Bedru aizpildīšana ar auksto asfaltu ir pieļaujama arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli.

Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt satiksmes drošību līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus bedres salabot pamatīgi, ar ierastajām tehnoloģijām. Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 kvadrātmetru un kuras ir dziļākas par pieciem centimetriem. 

Konstatējot avārijas bedri, tiek sagatavoti un piegādāti nepieciešamie materiāli, norobežota darbu vieta. Bedri vispirms sagatavo − iztīra mehāniski vai ar saspiesta gaisa palīdzību un aizpilda ar auksto asfaltu, kuru noslēgumā pieblīvē.

Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek labotas 24 stundu laikā, B uzturēšanas klases autoceļiem piecu diennakšu laikā, C uzturēšanas klases ceļiem nedēļas laikā un uz D uzturēšanas klases ceļiem divu nedēļu laikā.

Ja autovadītāji pamana avārijas bedri, viņi var ziņot, rakstot e-pastu uz [email protected] vai arī interneta sociālo tīklu kontos. Satiksmes informācijas centram (SIC) var zvanīt pa diennakts bezmaksas tālruni 8000 5555.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti