Ženēvas autosalonā, kā ierasts, tiek sagaidīti gan jau izziņoti auto modeļi, gan konceptauto, kas varbūt pa ielām ripos pēc desmit gadiem, bet varbūt arī nekad.
Auto nozares eksperti sagaida, ka šogad lielāks pienesums būs superkāru un premjerklases braucamrīku nišā. To cenšas aizpildīt gan ražotāji, kas specializējas uz to, gan lielie koncerni, izstrādājot atsevišķs superjaudīgus un tikai miljonāriem pieejamus modeļus.
"Viena no galvenajām tendencēm šī gada Ženēvas auto izstādē būs daudzas ātras automašīnas, kas tiks prezentētas. Mēs zinām par “Bugatti”, mēz zinām par “Lamborghini”. Īsti ekskluzīvas, ļoti dārgas un ļoti ātras mašīnas. Bagātie kļūst arvien bagātāki, un viņi vēlas dižoties. Šis ir viens no veidiem, kā to panākt,” paredz žurnāla “Autocar” redaktors Džims Holders.
Supermašīnu nišā galvenokārt konkurē Eiropas un Ziemeļamerikas ražotāji, bet japāņu un dienvidkorejiešu giganti turpina palielināt elektromobiļu klāstu, kas pirmkārt orientēti uz Eiropas tirgiem, kur atsevišķas valstis to iegādi pat subsidē.
Pasaules lielākie autoražotāji sagaida, ka šogad kopumā autonozarē nav gaidāmi satricinājumi ne uz augšu, ne uz leju.
"Mēs sagaidām, ka šogad pasaules automobiļu tirgus, iespējams, saglabāsies stabils vai nedaudz augs. Tas gan būs atkarīgs no tā, kurā pasaules daļā jūs atrodieties. Ziemeļamerikā mēs redzam nelielu izaugsmi, mēs redzam fragmentētu izaugsmi Eiropā. Ķīnā, mēs redzam izaugsmi, pateicoties valdības stimuliem auto nozarei. Dienvidamerikā visticamāk saglabāsies lejupslīde,” norāda “Ford Motor Company” prezidents Marks Fīlds.
Vēl viena tendence, kas spēcīgāk iezīmēsies šogad Ženēvā, būs sērijveida auto modeļi, kas ļaus to īpašniekiem integrēties virtuālā vidē. Kā bāzes aprīkojums jau ir wi-fi un auto dators, kas piedāvās tās pašas opcijas, ko viedtālrunis un citas specifiskas aplikācijas, lai ieinteresētu pašreizējos jauniešus.