4. studija

4. studija

4. studija

Kāpēc Aleksandra Grīna bulvāris atšķirībā no centra bulvāriem izskatās tik nožēlojami?

Kāpēc veloceliņu starp Rīgu un Jūrmalu tīra nevis pašvaldības, bet privātpersona?

Pašvaldības nespēj notīrīt Jūrmalas veloceliņu - rūpes uzņemas privātpersona

Veloceliņa Rīga-Jūrmala 2,3 kilometru posmu ziemā no sniega neattīra ne Rīgas, ne Jūrmalas, ne Babītes pašvaldības, ne arī Latvijas Dzelzceļš, kura pieguļošajā teritorijā atrodas veloceliņa posms. 27 gadus par to rūpējas privātpersona Vilhelms Klincāns, ko varētu dēvēt par mūsdienu varoni, jo viņam pa spēkam ir tas, ko nevar paveikt blakus esošās pašvaldības. Savulaik viņš saņēmis atzinību par ierosinājumu veloceliņa izbūvei, bet tagad uzskata, ka pienācis laiks pašvaldībām sadalīt pienākumus.

Daudzi ar velosipēdiem pārvietojas arī ziemā, taču jūrmalniekus, kas pa Jūrmalas veloceliņu izbrauc uz Rīgu, sagaida kāds pārsteigums. Priekšā pēkšņi ir netīrīts veloceliņš, un tad velosipēds ir jāņem uz pleca un tālāk jādodas ar kājām.

"Jūrmala līdz šai vietai iztīra ceļu, tālāk netīra," rāda kaislīgs velobraucējs Vilhelms Klincāns: "Te vakar nebija sliedes, šodien tik. Plāna sniega kārta, vēl var izbraukt. Vēlāk, kad sasnieg riktīgi, tad tikai ar smago te varēja tikt cauri. Babīte atkal tīra, līdz Rīgai notīra smuki, paber ar smiltīm, bet šos divus kilometrus un 300 metrus neviens netīra, lai gan te tikai viens litrs degvielas vajadzīgs, lai to posmu nobrauktu."

Jūrmalnieks Vilhelms Klincāns savulaik pats ierosinājis šī veloceliņa izbūvi, par ko arī saņēmis atzinību. Viņš zina stāstīt, ka šo konkrēto ceļa gabalu neviens nekad nav tīrījis, tāpēc 27 gadu garumā ik ziemas viņš pats ar savu smago automašīnu veloceliņā izbraucis špūres, lai velobraucējiem braucamie  tālāk nebūtu jānes ar rokām.

Bet nu viņam šī muļķīša loma apnikusi: "Viņiem abiem bija jāsarunā, gan Rīgas kungiem, gan Jūrmalas kungiem - vai nu jāsarunā vai kā, vai viņi mainās. Vai Rīga viena pati var to izdarīt. Kas tas ir - viens litrs degvielas? Es ar savu mašīnu sešus litrus tērēju, kamēr atbraucu, izbraucu šo posmu, kamēr atbraucu atpakaļ. Es jau nerunāju par degvielu, ir runa par šīm divām bagātām pilsētām!"

Nekoptais celiņš atrodas Babītes novadā, taču pašvaldība atbildību par to neuzņemas. "Ziniet, nu nē, jo es arī vakar pie vadības noskaidroju, tas nekādā veida nepieder, jo tā ir dzelzceļa zeme, ko pašvaldība nevar pārņemt. Tā es to sapratu, tas, ka tas atrodas tuvu mūsu teritorijai… bet tā nav pašvaldības zeme," skaidro Babītes novada pārstāve Lelde Drozdova-Auzāne. Veloceliņš atrodas uz Latvijas Dzelzceļa zemes nodalījuma joslas.

Taču uzņēmums norāda, ka 1985.gadā uzbūvētais veloceliņš nav uzņēmuma pamatlīdzeklis, tāpēc uzņēmums tā sakopšanas darbus nevar uzņemties.

Tāpēc izskatās, ka vienīgais, kam rūp celiņa sakopšana, ir Vilhelms: "Kas tur vērtē, kas nevērtē. Vismaz man sirdsapziņa ir tīra, ka cilvēki nemokās. Citādi iekrīt kā slazdā: brauc no Jūrmalas - netīrīts ceļš un pabraukt nevar - velosipēds uz kupra un divus kilometrus stampā. Tāpat tiem, kas no Rīgas."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt