Labrīt

Gads pēc "Karantīnas dienasgrāmatām": neziņa, dīkstāve un cerības uz pavasari

Labrīt

Jānis Deinats fotoprojektā rāda "pandēmijas ieziemotās'' kultūrvietas

Ilga Šuplinska: Klātienes nodarbības pilnībā sevi ir attaisnojušas

IZM pēc ārkārtējās situācijas vēlas atgriezties pie 3 scenārijiem skolu darbā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Lai arī to, kā tiks organizēts mācību process pēc ārkārtējās situācijas beigām, lielā mērā noteiks saskaņā ar epidemiologu ieteikumiem, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) izteikusi vēlmi mācības skolā pēc 6. aprīļa organizēt pēc trim scenārijiem, kas jau pielietoti pērn. To intervijā Latvijas Radio atzina izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (Jaunā konservatīvā partija).

"Joprojām uzstājam uz to, ka ir jāvērtē līdzvērtīgi arī psihoemocionālais, skolas pieejamības un izglītības kvalitātes jautājums. Tieši tāpēc esam ieteikuši savu šo rīcības plānu. Un pirmais punkts, atceļot ārkārtas situāciju, ja tas notiek, – atgriezties pie augustā iedibinātā "A, B un C" modeļa, kur ļoti liela atbildība ir pašvaldībai kopā ar skolas komandu," klāstīja ministre.

Pēc viņas teiktā, skolas ir daudz strādājušas pie epidemioloģiskās drošības pasākumiem, nodrošinot visas prasības – gan distancēšanās ievērošanu, gan masku nēsāšanas, gan telpu dezinfekciju, telpu vēdināšanu.

"Tātad pirmais – attīstīt reģionu principu. Tajās drošajās pašvaldībās, izvērtējot situāciju, ļaut [klātienē] ienākt 1.–6. klasei, 12. klasei un pēc rotācijas principā arī citām klasēm," klāstīja ministre.

Pēc Šuplinskas teiktā, nepārtraukti tiek diskutēts par klātienes mācību atsākšanu 1.–4. klasēm visā Latvijā, taču šajā ziņā "atbalstošu pozīciju nejūtam". "Alternatīvais variants ir pilnīgi visā valsts teritorijā āra nodarbības vismaz, pagaidām runājam par klātienes iespēju mazajiem," teica ministre.

Tāpat tiek spriests par klātienes nodarbību iespējām 5–10 cilvēku grupās profesionālajā un augstākajā izglītībā, atzina ministre.

Jautāta par eksāmeniem skolās, ministre sacīja, ka pagaidām eksāmeni un diagnosticējošie darbi plānoti klātienē ar distancēšanos un saīsināto laiku. "Protams, lielākais pārbaudījums ir devītā klase (..). Ar bažām raugāmies uz epidemioloģisko situāciju," atzina ministre.

KONTEKSTS:

IZM pirms šā mācību gada piedāvāja trīs scenārijus skolu darbam Covid-19 laikā. Saskaņā ar "A" modeli" izglītības procesu organizē klātienē, ja epidemioloģiskā situācija ar Covid-19 izplatība nepieaug.  Papildus šim scenārijam izstrādāts arī plāns "B" un "C" attālinātajām mācībām daļēji vai pilnībā. "B" modelis paredz, ka 1.–6. klase mācās klātienē, bet 7.–12. klasei mācības var tikt organizētas klātienē (40–60%) un attālināti. Savukārt "C" modelis paredz mācības 1.–12. klasei organizēt tikai attālināti. 

Šogad ieviests "drošo novadu skolas" princips – mācības atļautas to pašvaldību skolās, kur Covid-19 saslimstības rādītājs nepārsniedz noteikto slieksni.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti