ĪSUMĀ:
- Uzņēmumam "Milzkalne.lv" ieņēmumi būtiski kritušies; uz valsts atbalstu īpaši necer.
- Uzņēmumā ir pārliecināti, ka krīzi pārdzīvos, jo investēts apdomīgi un ir uzkrājumi.
- EM sola atbalstu tūrisma nozarei; nozares uzņēmēji zaudē ticību politiķu solījumiem.
- Asociācija "Lauku ceļotājs" šobrīd cer uz vietējā tūrisma aktivizēšanos.
- Kampaņā #AtklājLatvijuDroši mudinās cilvēkus atsākt Latvijas apceļošanu.
- Līdzīgas mārketinga kampaņas notiks arī Latvijas kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā.
Uzņēmums "Milzkalne.lv" apsaimnieko divus tūrisma objektus Engures novadā – viesu namu, kurš var uzņemt aptuveni 25 cilvēku lielas kompānijas, un mazo "Iglu hut" namiņu, kur vienlaikus atpūsties var 2-4 cilvēki. Kopš marta vidus lielais viesu nams ir dīkstāvē. Mazais namiņš var uzņemt viesus arī ārkārtējās situācijas apstākļos, bet ieņēmumi ir būtiski kritušies. Uz valsts atbalstu uzņēmuma saimniece īpaši necer.
"Ja godīgi, diezgan skeptiska esmu attiecībā uz to un es uz to nepaļaujos. Mēs turpinām strādāt, iespēju robežās iekrāt, bet tā paļāvības principa nav," atzina viesu nama "Milzkalne.lv" saimniece Inese Zvīdre.
Uzņēmēja gan droša, ka krīzi "Milzkalne.lv" pārdzīvos, jo ieguldījumi veikti apdomīgi un labajos gados iekrāti līdzekļi, lai kārtējos maksājumus varētu segt arī krīzes apstākļos.
Ekonomikas ministrijā (EM) gan sola, ka tūrisma uzņēmumiem būs pieejami ne vien aizdevumi apgrozāmajiem līdzekļiem, bet arī īpaši granti par darbavietu atjaunošanu. Par samazināto PVN gan tagad jau tiek runāts klusāk, kaut diskusijas tikšot turpinātas. Taču tūrisma uzņēmēji zaudē ticību politiķu solījumiem.
"Tā atbilde ir tāda, ka mums nav nekāda atbalsta.
Tas, kas mums tiek piedāvāts – tas nav atbalsts tūrisma uzņēmējiem, un mēs saprotam, ka mums pašiem jāperas ārā, kā mēs varam," atzina asociācijas "Lauku ceļotājs" prezidente Asnāte Ziemele.
"Tūrisma nozarē šobrīd grantu veidā plānojam novirzīt 20 miljonus eiro. Lai visas nozares atbalstītu tādā mērā, Latvijai vajadzētu vismaz 2-3 miljardus eiro novirzīt tikai šim atbalstam. Tādēļ jāņem vērā samērojamība ar budžeta iespējām," skaidroja EM valsts sekretāra vietnieks Raimonds Aleksejenko.
Asociācija "Lauku ceļotājs" šobrīd cer uz vietējā tūrisma aktivizēšanos. Tādēļ kopā ar LIAA sākta kampaņa #AtklājLatvijuDroši, kurā mudinās cilvēkus atsākt Latvijas apceļošanu un pamācīs, kā to darīt, neapdraudot savu un apkārtējo veselību. Līdzīgas mārketinga kampaņas notiks arī Lietuvā un Igaunijā, lai veicinātu kaimiņvalstu tūristu plūsmu.