Dienas ziņas

Satraukums par sociālu problēmsituāciju Mārcienā

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Aicinās tūristus apmeklēt Rīgu

Ar kampaņu «Rīga bez tevis nav Rīga» cer sagaidīt 80% no pērnā gada Baltijas tūristiem

Rīga šajā vasarā iecerējusi atjaunot tūrisma asinsriti. Nolūkā popularizēt galvaspilsētas urbāno piedāvājumu gan izklaides, gan kultūras jomā Rīgas tūrisma attīstības birojs sāk kampaņu Baltijas valstīs “Rīga bez tevis nav Rīga”.

Ar kampaņu «Rīga bez tevis nav Rīga» cer sagaidīt 80% no pērnā gada Baltijas tūristiemLinda Zalāne

    Kopējais Rīgas tūrisma attīstības biroja finansējums tūrisma jomas atbalstam pēc Covid-19 krīzes ir 780 tūkstoši eiro, un no tiem 70 tūkstoši paredzēti kampaņai “Rīga bez tevis nav Rīga”, kas gan medijos, gan tiešsaistes platformās, gan vidē tiks aktivizēta Latvijā un mūsu kaimiņzemēs Lietuvā un Igaunijā.

    Rīgas Tūrisma attīstības biroja valdes locekle Eva Juhņēviča pastāstīja, ka šīs vasaras mērķis ir ambiciozs: “Tā godīgi mēs varam tikai cerēt, jo patlaban visi modelē situāciju. Pagājušā gadā no maija līdz augustam ceļotāji no Lietuvas un Igaunijas sasniedza 13% no visa kopējā ārvalstu tūristu skaita. Mēs ceram, ka ar šo kampaņu un visām aktivitātēm, kas plānā ir paredzētas, varēsim sasniegt 80% no pagājušā gada Baltijas tūristu skaita. Ar uzsvaru uz Baltiju. Nākotnē noteikti būs Skandināvija un Vācija, bet pagaidām grūti spriest. Ejam solīti pa solītim.”

    Rīgas Tūrisma attīstības biroja vadītājs Jānis Jenzis uzsvēra, ka ar Baltijas valstu tūristu piesaistīšanu vien būs par maz. Jau patlaban birojs ar cerībām skatās uz tām 14 Eiropas valstīm, no kurām, ierodoties Latvijā, nav jāpavada laiks karantīnā. Cer Rīgai piesaistīt gan atpūtas, gan darījumu tūristus.

    “Vācija ir ļoti augstā mūsu prioritāšu sarakstā. Protams, Skandināvijas valstis ir ļoti svarīgas vienmēr bijušas. Arī pasaules tūrisma organizācija minēja, ka tūrisms 2019. gada līmenī atgriezīsies tikai 2023. gadā. Bet, lai palīdzētu uzņēmējiem un ļautu maksimāli ātri ieskrieties, mēs būsim fleksibli un skatīsimies, kuros tirgos iet ar reklāmas aktivitātēm. Komanda ir gatava, uzņēmēji ir gatavi,” sacīja Jenzis.

    Lai parādītu, ka mūsu galvaspilsētā dzīve aizvien notiek, jau pēc mēneša Operas skvērā notiks pirmais klasiskās mūzikas vakars. "Mēs tieši tajos pašos datumos, kad bija plānots festivāls, tieši tai pašā laikā, ar tieši tādu pašu programmu nāksim pie klausītājiem Rīgas parkos un citās neordinārās vietās. Aicināsim ņemt līdz radus, draugus, bērnus, suņus, piknika grozus, lai noklausītos to programmu, pie kuras mēs esam strādājuši veselu gadu,” sacīja festivāla “Rīga Jūrmala” izpilddirektore Zane Čulkstena.

    Labas ziņas arī skrējējiem. “Rimi” Rīgas maratons notiks 10. oktobrī. Bet līdz tam visas vasaras garumā ar savām viedierīcēm būs iespējams piedalīties virtuālos skriešanas mačos. “Cerams, ka līdz oktobrim Covid-19 jau būs pavisam saguris un mēs varēsim kopā nākt un tipināt. Mums ir padomā arī vairāki radoši risinājumi, kā to skrējēju plūsmu sadalīt mazākās grupiņās, lai visi var izskriet, lai nebūtu vienkopus pulcēšanās startā vai finišā. Tāpēc arī jaunums - īpašā, olimpisko spēļu dizainera radītā medaļa. Mēs ceram, ka tas būs papildu stimuls, lai cilvēki teiktu, mēs skriesim, lai vai kas, skriesim Rīgā,” pauda “Rimi” Rīgas maratona vadītājs Aigars Nords.

    Tāpat arī viesnīcas, restorāni, muzeji un izstāžu zāles aicina gan rīdziniekiem un citu pilsētu iedzīvotājus šo laiku izmantot, no jauna iepazīstot mūsu galvaspilsētu.

    Tikmēr kā būtisku atbalstu uzņēmējiem Jenzis minēja Rīgas pašvaldības lēmumu šajā sezonā par āra tirdzniecības vietām nepiemērot nomas maksu. Rīgas domes pagaidu administrācijas vadītājs Edvīns Balševics pauda, ka līdz šim pieteikumu skaits nav ļoti liels, bet sezona tikai sākas.

    “Mēs esam vienkāršojuši procedūru kā tādu. Var arī neveidot terasi. Var būt galds un krēsls uz ielas, bez sarežģītām saskaņošanas procedūrām. Vienkārši piesakām un strādājam,” sacīja Balševics. Viņaprāt, lai veicinātu uzņēmējdarbību un atgrieztu tūrismu Rīgā, šīs izmaiņas būtu jāsaglabā arī pēc Covid-19 krīzes.

    Restorāna “Key to Riga” valdes locekle Iveta Ungure atzina, ka nomas maksas atcelšana patiesi ir būtisks palīdzības žests ēdināšanas uzņēmumiem, kuriem krīzes dēļ ievērojami sarucis apgrozījums. Tiesa, arī tagad, lai ievērotu visus ierobežojumus, restorāniem nākas krietni samazināt sēdvietu skaitu.

    “No pašvaldības iegūstam 2500 eiro mēnesī. Šogad būtu jāmaksā no marta un piecus, sešus mēnešus, proti, līdz 31.oktobrim, un tad kopējais ieguvums vairāk nekā desmit tūkstoši eiro gadā. ”Key to Riga” apgrozījums martā, aprīlī un maijā samazinājies līdz 95%. Tad tā ir liela naudas summa, ar ko domē pretim nāk. Šis ir vienīgais atbalsta žests no valsts, kuru mēs saņēmām kā uzņēmums,” sacīja Ungure.

    Jāpiebilst, ka

    Rīgas pagaidu administrācija par gadu plāno atlikt arī viena eiro apmērā plānotās tūrisma nodevas ieviešanu galvaspilsētā.

    Šāds lēmums pieņemts, konsultējoties arī ar nozares pārstāvjiem, un par šo jautājumu administrācija plāno lemt šonedēļ.

    KONTEKSTS

    Tūrisma nozari arī Latvijā būtiski ietekmējusi Covid-19 infekcijas izplatība, kuras ierobežošanai Latvijā 12. martā izsludināja ārkārtējo situāciju un tika noteikti aizliegumi, tostarp attiecībā uz pulcēšanos un pasažieru pārvadājumiem. Vēlāk ārkārtējā situācija pagarināta līdz 9. jūnijam, un mīkstināti iepriekš noteiktie striktie ierobežojumi.

    Koalīcijas partiju politiķi 18. maijā vienojās izveidot mehānismu tūrisma nozares atbalstam Covid-19 krīzes pārvarēšanai, un EM piedāvāja atbalstu darbības atsākšanai uzņēmējam par katru nodarbināto 30% apmērā no bruto darba algas izmitināšanas, sabiedriskās ēdināšanas, tūrisma operatoru, tūrisma objektu un pasākumu organizēšanas uzņēmumiem.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti