Kultūra / Teātris un deja
«Talantīgais misters Riplijs» Dailē stāstīs par identitāti un atšķirīgo
Katrs esam atšķirīgs ar kaut ko savu –  tas ir dzīves lielākais skaistums, diemžēl bieži vien mēs savu atšķirību izvēlamies noliegt, lai pēc iespējas vairāk līdzinātos citiem, un tas ir totāls absurds. Tā uzskata režisore Laura Groza-Ķibere, un par šo tematiku būs stāsts arī viņas jaunajā izrādē "Talantīgais misters Riplijs”, kas Dailes teātrī pirmizrādi piedzīvos piektdien.
Režisors Vladislavs Nastavševs: Man pilnīgi noteikti kailums ir provokācija
Janvārī aizvadītas režisora Kirila Serebreņņikova darba “Outside” viesizrādes Nacionālajā teātrī. Savukārt Ģertrūdes ielas teātrī 6. janvārī pirmizrādi piedzīvoja Vladislava Nastavševa iestudējums “Te sākas nakts”. Abos darbos gan saturiski, gan skatuves valodā nozīmīga loma cilvēka ķermenim un seksualitātei. LTV raidījumā “Kultūrdeva” saruna par kailumu un ķermeni mākslā un teātrī – gan kā provokāciju, gan skatuves valodu.
Jaunā Rīgas teātra izrādes «Zalkša līgava» apskats: Pasaka bez beigām
Vai aiziet no sevis ir aiziet nāvē? Vai tiešām divreiz vienā upē neiekāpt? No Eiropas seno mītu dzelmes un baltu folkloras dzīlēm līdz ibseniskām notīm un bergmaniskas smagmes. Tas viss spoguļojas režisores Ingas Tropas izrādē “Zalkša līgava”, kas Jaunajā Rīgas teātrī radīta pēc Aspazijas lugas “Zalša līgava” (1927) motīviem. Skatītāja acu priekšā dzimst nenovēršama traģēdija, kurā atbalsojas Antigones spēks un Mēdejas liktenis.
Maskavas «Teātris dienvidrietumos» Rīgā pirmizrādīs «Doriana Greja portretu»
Dailes teātrī 13. aprīlī Latvijas skatītājus gaida tikšanās ar Maskavas “Teātri dienvidrietumos” un pirmizrādi iestudējumam, kas tapis pēc vispopulārākā Oskara Vailda romāna motīviem. Teātra mākslinieciskā vadītāja un režisora Oļega Ļeušina izrāde “psiholoģiskā trillera” žanrā atšķirsies no visiem citiem daiļdarba iestudējumiem, medijus informē teātra un koncertu aģentūrā Parter.lv.
Izrāde kā ieskatīšanās spogulī – «Vienaldzības gadsimts» Liepājas teātrī
Nekad neesmu nometis zemē atkritumus, krāpies ar nodokļiem un apšaubījis sevi – ar šiem apgalvojumiem spēlējas režisora Dmitrija Petrenko jaunākā iestudējuma “Vienaldzības gadsimts” varoņi. Izrāde Liepājas teātrī sākusi skatuves dzīvi, un tajā līdzās stāstam liela loma ir vizuālajai dramaturģijai, ko veidojis Dzudzilo radošais tandēms. Viņi scenogrāfiju radījuši jaunākā iPhone kadrējuma proporcijā.
Liepājas teātra izrāde «Vienaldzības gadsimts» vēsta par trīsdesmitgadniekiem
Vienaldzības gadsimts – tāds ir jaunākais režisora Dmitrija Petrenko veikums Liepājas teātrī, kas pirmizrādi piedzīvos šovakar. Tā būs izrāde par trīsdesmitgadniekiem, saka režisors. Lugu pēc Aleksandra Moločņikova idejas sarakstījusi dramaturģe Rasa Bugavičute-Pēce. Režisors uzdod jautājumus par katra indivīda vērtībām, personisko un pilsonisko atbildību. Mēģinājumā ielūkojās arī Latvijas Radio.
Melbārde: Dailes teātris ar Žagaru un Kairišu vadībā ieguvis «izcilību» komandu
Dailes teātris ieguvis ne tikai vienu spēcīgu direktoru, bet arī spēcīgu un izcilu komandu, intervijā Latvijas Radio teica bijusī kultūras ministre, Eiropas Parlamenta deputāte Dace Melbārde (Nacionālā apvienība), vērtējot lēmumu teātra direktora amatā iecelt aktieri un uzņēmēju Juri Žagaru, bet radošā direktora amatā apstiprināt režisoru Viesturu Kairišu.
Jaunais skatuvisko deju zelta fonds – vēstījums par latviešu raksturu
“Gatves deja”, “Sudmaliņas”, “Es mācēju danci vest” – šīs un vēl citas dejas veido Latvijas skatuvisko deju zelta fondu. Bez tām nav iedomājams mūsu deju kolektīvu repertuārs, tās cauri paaudzēm joprojām mīļas kā dejotājiem, tā skatītājiem. Ja līdz šim “zelta fonds” bija vairāk teorētisks jēdziens, tad tagad tas ieguvis konkrētu veidolu – tapusi interneta vietne www.dejaszeltafonds.lv.
Dramaturgs kā kontrabanda. Saruna ar Rasu Bugavičuti-Pēci
Rasa Bugavičute-Pēce ir Liepājas teātra dramaturģe, kura iestudējumus sadarbībā ar dažādiem režisoriem veidojusi lielākajos Latvijas valsts un neatkarīgajos teātros. Par to, kāda šodien ir dramaturga loma teātrī, Bugavičute-Pēce stāsta LTV raidījumā “Kultūrdeva”: reizēm tā salīdzināma pat ar kontrabandu – viņas autores balss un doma slepus jānogādā pie skatītāja kopā ar dramaturģijas klasiķa, romāna autora vai režisora vēstījumu.

Jaunākie
Interesanti