Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) epidemiologi, veicot epidemioloģisko izmeklēšanu, noskaidrojuši, ka pasažieris, kuram apstiprināta Covid-19 infekcija, 9. martā braucis ar autobusu Liepāja–Aizpute–Skrunda–Kuldīga (AS "Liepājas autobusu parks" reisa nr. 7402) plkst. 10.45 no Liepājas līdz Kuldīgai.
Valdība lēmusi, ka turpmāk Covid-19 infekcijas ierobežošanas pasākumus ūdeļu, citu sermuļu (Mustelidae) dzimtas dzīvnieku un jenotsuņu novietnēs uzraudzīs Pārtikas un veterinārais dienests, savukārt "BIOR" Covid-19 laboratoriskajiem izmeklējumiem piešķirts finansējums 37 316 eiro apmērā, informēja ziņu aģentūra "LETA".
Līdz ar ierobežotu klientu uzņemšanu sociālās aprūpes centros pērn pašvaldībās audzis pieprasījums pēc sociālās aprūpes mājas apstākļos. Turklāt pašvaldībās pietrūkst aprūpētāju profesijā strādājošo. Lai arī aprūpētāji visus pakalpojumus mājas aprūpē turpina sniegt arī Covid-19 pandēmijas laikā, tomēr izaicinājumu netrūkst.
Atļauto pasažieru skaita samazināšana sabiedriskajā transportā lielas raizes sagādās tajos uzņēmumos, kur darbinieki spiesti strādāt klātienē. Maksimālā transportlīdzekļu ietilpības samazināšana ir daļa no valdības plāna cīņai ar Covid-19. Lielo ražotāju viedoklis par priekšlikumu ir dažāds, taču viens ir skaidrs – līdzšinējā darba organizācija, visticamāk, būtu jāmaina. Turklāt tiem, kas darbiniekiem transportu nodrošina paši, būs jāpalielina reisu skaits.
Atsevišķu valstu valdību lēmumi, dezinformācija un arī nesen pieņemtais lēmums uz laiku pārtraukt konkrētas "AstraZeneca" vakcīnas sērijas izmantošanu starp Latvijas iedzīvotājiem ir radījis bažas par šī ražotāja vakcīnām. To izjūt arī vakcinēšanas organizatori un veicēji. Lai arī atgādina – vakcīna ir droša, jo to tāpat kā citas izmantotās vakcīnas pret Covid-19 ir apstiprinājusi Eiropas Zāļu aģentūra, tomēr liela daļa neslēpj, ka, visticamāk, iegūt plašu sabiedrības uzticību šai vakcīnai var arī neizdoties.