Innusa teica, ka "Rīgas satiksmei" ir plāns "B", proti, ja sabiedriskā transporta vadītāji vai elektroniskās sistēmas ziņos, ka kāda maršruta sabiedriskais transports ir pārpildīts un netiek nodrošināta noteikto epidemioloģisko prasību izpilde, attiecīgajā maršrutā tiks nosūtīts papildu transports.
"Rīgas satiksmes'' vadītāja teica, ka izmaiņas sabiedriskā transporta kustībā veiktas, ņemot vērā darba un dzīves apstākļu maiņu Covid-19 izplatības laikā.
Pēc viņas teiktā, pasažieriem nevajadzētu just izmaiņas sabiedriskā transporta kustībā.
Viņa atzina, ka Covid-19 infekcijas izplatības laikā samazinājies pasažieru skaits, kas arī ietekmēs "Rīgas satiksmes" darbības rādītājus. Uzņēmums neplāno prasīt Rīgas pašvaldībai papildu dotāciju, jo ieņēmumu kritumu spējis kompensēt ar iekšējām rezervēm, bet šogad gan, visticamāk, būs nepieciešams 300 000–400 000 eiro liela dotācija.
Rīgas mērs Mārtiņš Staķis ("Par!"/"Progresīvie") intervijā Latvijas Radio atzina, ka "Rīgas satiksmei" ir izdevies ietaupīt daudz līdzekļu, arī lielu tēriņu pozīcijās. Taču papildu dotācija tiks piešķirta vien tad, kad pašvaldībai būs pārliecība, ka ir izdarīts viss, lai efektivizētu uzņēmuma darbību.
Pēc Rīgas mēra domām, "e-talonam" vajadzētu rast lētāku sistēmu.
KONTEKSTS:
Ārkārtas stāvoklis vīrusa Covid-19 izplatības mazināšanai, kā arī ierobežojumi un rekomendācijas par attālinātu darbu un mācībām rada būtisku pasažieru skaita samazinājumu Rīgas pilsētas sabiedriskajā transportā. Tāpēc “Rīgas satiksme” ar Rīgas domes izpilddirektora lēmumu no 16. janvāra veikusi pagaidu izmaiņas sabiedriskā transporta – tramvaju, trolejbusu, autobusu un ekspresbusu kustībā un sarakstos, izlīdzinot sabiedriskā transporta plūsmu atbilstoši pasažieru plūsmām.
Izmaiņas vairākos kustības sarakstos noteiktas no 16. janvāra.