Par PV valdes priekšsēdētāju ieceļ Lubānu; valdē arī Bremze un Pērse

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem un 10 mēnešiem.

Dienu pēc uzņēmuma „Pasažieru vilciens” (PV) valdes atkāpšanās apstiprināts jaunās valdes sastāvs, kurā ir Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Andris Lubāns, “Latvijas Dzelzceļa” (LDz) finanšu direktors Māris Bremze un LDz darbinieks Mikus Pērse.

Par jaunās valdes priekšsēdētāju iecelts Andris Lubāns.

„Jaunā valde ir saņēmusi pilnīgi precīzus un skaidrus uzdevumus, kādas darbības ir jāveic tuvākajā laikā, kādi uzdevumi risināmi, un ir noteikti arī termiņi. Nav noslēpums, ka šie uzdevumi saistīti ar finanšu deficīta risinājumu un elektrovilcienu nomas konkursa iespējamo turpināšanu,” sacīja Lubāns.

Vilcienu iepirkuma konkurss valdei jāizvērtē divās nedēļās. „Ir uzdevums izvērtēt līdzšinējo konkursa procedūru. Tāpat mums jāsaprot, kāds lēmums pieņemts vai tuvākajā laikā pieņems Iepirkumu uzraudzības birojs. Jāizvērtē visi riski no abiem piedāvājuma iesniedzējiem. Un tad, acīmredzot, jāpiedāvā tālākais rīcības plāns. Tas viss jāizdara divu nedēļu laikā,” norādīja jaunais PV valdes priekšsēdētājs.

Jaunajai valdei būšot jāizmanto arī krīzes menedžmenta metodes, jo, piemēram, nav vēl apstiprināts „Pasažieru vilciena” pagājušā gada pārskats un šī gada budžets.

Jaunajai PV valdei būs uzdevums izvērtēt aprēķinus pašreizējā vilcienu iepirkuma procesa ietvaros. Valdei būs vai nu jāapstiprina demisionējošās PV valdes vilciena iepirkuma pamatojamību vai arī jāatklāj tur būtiskas kļūdas, iepriekš norādīja PV kapitāldaļu turētājs Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs vietnieks Dins Merirands.

Jau ziņots, ka satiksmes ministrs Anrijs Matīss ("Vienotība") pirmdien, norādot uz atbildību par jauno elektrovilcienu nomu, no amata atlaidis uzņēmuma "Pasažieru vilciens" (PV) valdi.

Vēstīts, ka par PV vilcienu nomas konkursa uzvarētājiem kļuva Šveices kompānija „Stadler Bussnang”. Līgums pagaidām gan vēl nav parakstīts. Konkursa rezultātus jau apstrīdējusi Dienvidkorejas kompānija „Hyundai Rotem”, kas uzstāj, ka tās piedāvājums ir lētāks. Neoficiāli gan izskanējis, ka dienvidkorejiešiem atteikts, jo viņu ražotajiem vilcieniem ir bijušas problēmas Ukrainā. "Stadler" piedāvātā nomas maksa vilcieniem uz 15 gadiem ir 412 miljoni eiro, bet "Hyundai" - 284 miljoni.

Satiksmes ministrs Matīss jau iepriekš izteica šaubas, vai uzņēmums var atļauties šādu darījumu bez valsts palīdzības. Taču valstij šādu līdzekļu tuvākajos gados nebūs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti